Tuesday, December 13, 2011

MY MR TABBY

Assalammualaikum wrt..

Gembira yang tidak terkira apabila selama ini saya selalu ckp kat suami yang saya teringin sgt lah nak membela seekor kucing bagi mengisi masa kebosanan saya. Dengan tak disangka-sangka baru2 ni abang saya balik ke kampung dan membawa kucing American Curl short hair nya yang bernama Tabby. Pakej sekali dengan kandang, makanan dan bekas minuman berserta toilet dan penyodok. Umur Tabby sekarang 1 tahun 4 bulan, tetapi saiz badannya sangat besar. Mempunyai telinga yang tercuit ke belakang.. alhamdulillah =)))

Pada awal perkenalan saya dgn Tabby, ia seekor kucing yang sangat liar dan garang. Hanya tangan abang saya saja yang boleh menyentuhnya. Sesiapa yang tidak dikenali pasti akan terkena cakaran kukunya yang tajam mcm jarum tu. Saya dan suami dah beberapa kali terkena cakaran tabby. Hampir seminggu juga untuk kami mengenali perangai sebenar Tabby. Ia sejenis kucing yang sangat aggresif dan sangat suka bermain. Selepas hampir 3 minggu membela Tabby, akhirnya Tabby manja dengan saya dan suami. Suka bermain apa saja permainan di hadapan matanya. Semakin hari semakin bertambah rasa sayang saya pada Tabby. Al-maklumlah, saya dan suami masih belum mempunyai cahaya mata, jadi kasih sayang itu tertumpah kepada seekor kucing yang manja yang juga memerlukan belaian kasih sayang daripada kami. =)))

Alhamdulillah...Tabby hadir dalam hidup kami dan membawa kegembiraan kepada saya dan suami.

Jom tgk gelagat budak berbulu nih....



Sewaktu umur Tabby 5 bulan di rumah abang saya. Masa ni tgh suka bermain....hobinya bermain bermain dan bermain...katanya.....ahahahaaa



Nampak tak.....kecik2 dah notty mcm tuuu......ehehee...



my little Tabby yang handsome



Tabby "intaing" kawan baru.. 1 tahun 4 bulan. Ni aktiviti dia kat rumah kalau dilepaskan..... ramah tamah dan suka berkawan sebenarnya....tapiii dalam keramahan dia nak bersosial tuuu.....kalau silap sikit....harus kucing tu akan jadi mangsa dia.....adoiyaiii....


 
Kemain dia tidooo gaya mcm tu....Tabby oh Tabby...hehehe


 
buat muka comel pulak dia nih =))



Wajah Tabby sekarang berumur 1 tahun 4 bulan...besaq nya muka hang ni Tabby....



Masa ni...berani pegang2 macam ni je lah..... kalau tersalah pegang....haruslah kena cakar..... hahahaa....

Takat ni dulu ceritera tentang kucing kesayangan saya ni....nanti2 kita cerita lagiiii.....
Salam sayang dari Tabby my handsome cat....=))))










Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment