Monday, July 16, 2012

SAYA DAN TABBY

Salam ceria semuaa....

Entry kebosanan sebab roommate tak ada 2 hari sebab ada tournament chess..... hanya iringan doa agar suami mengecapi kejayaan demi kejayaan dan semoga impiannya tercapai....Allahuma Amin....

Tapiiii nasib baik ada Tabby sebagai peneman setia...hehehe....tapiii tapiii dan tapiiii saya kena jaga dia...bukan dia jaga saya....[ehhh apa merepek nih...hahaha]

Biasalah.....orang yang jarang mengadun makan minum kucing kan....haruslah ada rasa pelik sangat kan.....[tapiii tak le pelik sangat.....jaga makan minum dia je pun....sebab tak biasa buat.....jadi macam kekok sikit lah....]
En Tabby ni sekor kucing yang cerdik......mungkin sebab dia tahu....bukan orang yang biasa layan makan minum dia.....jadinya....dia cuba berinteraksi dengan saya dalam bahasa dia dan cara dia.....hehehe....[comel je tau anak berbulu nih.....]
Ceritanya begini......Makanan dia dah semakin sedikit...tak habis pun lagiii.......
perangai Tabby niii..dia cukup risau kalau makanan dalam bekas dia dah semakin sedikit. 
Kebetulan saya jenguk dia di luar.. rasa nak ketawa pun ada... sambil mengiawww...tangannya menguis2 makanannya yang berbalance di tepi2 bekasnya tu....sambil menguis..sambil mengiawww tengok muka saya.....Nak suruh saya tambah lagi makanan dia...selagi saya tak buat....selagi itu dia ulang benda yang sama.......MasyaAllah.... cerdiknya kucing saya ni....hehehee... [lepas nih makcik ajar macam mana nak cedok makanan sendiri tau......siap ajar basuh toilet tu sendiri.....boleh macam tu.....ahahahaaa......]
lebiuuuuu sangat...... boyfriend baru saya......en tabby.....



Aktiviti dia kalau keluar......meragut rumput perkara pertama yang dia akan buat.....dah macam kambing je tauu....hahahaaaa......
Janji awak sihat dan cerdas Tabby oii......





Terima kasih kerana membaca entry ini =))

No comments:

Post a Comment