Monday, September 10, 2012

TAHNIAH SUAMI

Assalammualaikum dan salam ceria semua....
Sebelum saya meneruskan penulisan...jom kita hayati kata-kata dibawah ini...

“Mengharapkan yang bulat datang bergolek, yang pipih datang melayang”
pengharapan yang sepatutnya sudah tidak ada dalam kamus kehidupan seorang individu muslim.

Peribahasa Melayu ada mengatakan

“ Kalau tidak dipecahkan ruyong manakan dapat sagunya”,

begitu juga dengan kejayaan , tidak mungkin akan dapat diperolehi dan dikecapi tanpa adanya usaha dan pengorbanan.

Bak kata pepatah Arab

“Mengharapkan kejayaan tanpa adanya usaha ibarat mengharapkan kapal belayar di daratan”. Satu perkara yang boleh dikatakan mustahil akan berlaku.

Dan katakanlah wahai Muhammad
 “ Hendaklah kamu semua berusaha (beramal ) kerana Allah akan melihat dan menilai apa yang kamu usahakan .”  - Surah At Taubah ayat 105

Alhamdulillah... sekali lagi suami saya terpilih untuk mewakili negeri dalam pertandingan Chess MAKSAK. Dari sehari ke sehari saya melihat usaha beliau untuk mencapai yang terbaik dalam ranking pemain-pemain chess di Malaysia.

Saya melihat perkembangan suami dalam permainan chess dari suami saya "kosong" dan berada di tahap yang paling bawah. Beliau tidak pernah berhenti berusaha dan terus berusaha sehingga beliau dihormati dan dikenali. Saya melihat kegigihan beliau untuk mempelajari taktik2 pergerakan buah buah chess...membaca buku...berlawan secara online dan pergi di merata2 pertandingan chess...dan saya percaya...suami saya akan pergi lebih jauh lagiii...

Saya akan senantiasa memberi sokongan kepada suami saya untuk terus berjaya mencapai ke satu tahap yang membanggakan. Sesungguhnya dia adalah contoh terbaik untuk saya. Seorang yang tidak pernah berputus asa.... yang senantiasa yakin pada diri dan tidak pernah memperlekehkan orang yang lebih bawah dari dia... kerana katanya...
" sebelum saya berada di tahap ini...saya juga seperti mereka....mana tahu suatu hari nanti mereka pulak yg akan dapat kalahkan saya...."

Ye...saya kagum dengan suami saya...dia adalah idola...suami...sahabat dan teman terbaik saya [jangan meluat pulak dengan kata-kata saya nih.....suami kot....harus puji suami......hehehee...] semoga kejaya terus mengiringi perjalanan hidup suami saya... doa saya akan senantiasa mengiringinya di setiap langkahnya......[jiwang sangatttt.....hehehe]



Kalau dah memang kaki melukis....nak bg message pun guna lukisan....ahahaaa...... special sangat utk suami.... gambar ni nak bgtahu dia... kalau dah berjaya...jangan nak sombong sangat.....kalau sombong ke atau membongkak diri...saya simbah awak dengan ais batuuuu.......hahahaaaa.....sabar je lah.... =)))



tekun sangat....sampaikan org ambik gambar pun tak sedar kee buat2 tak sedar......drama sangat tau.....hahahaa.... 
Gambar ni saya curi2 ambik masa ikut suami tournament kat Teluk Intan...... tu first time tgk en suami bertanding......dan....dia juara masa nih......moment yg best utk dikenang.....lepas tu...tak ikut dah....bosan tahap arwah sangat....... =)))


Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment