Thursday, November 22, 2012

KISAH BATUK DAN TABBY

Dah 4 hari saya batuk..batuk dan terus batuk.... suara je masih tak hilang lagii...
tapiii rasanya lagii sehari ni..kalau tak hilang lagi batuk....confirm..dengan suara saya sekali hilang...
aaaaa....rasa mcm nak menjerit je kuat kuat...

Berhari-hari tak minum ais...[owh ice cream...teh ais...Nescafe ais...orange juice...] berpantang mengalahkan orang dalam pantang la pulak.... tak makan benda2 berminyak.... tak makan
makanan yang pedas2 [padahal tu semua favorite tu...] tapiiii masih batuk dan batuk...
[wahai en batuk..cepatlah pergi dari saya ye....] kat sapa pulak la nak pindah kan batuk nih...kat en suami....kesian pulak.... kat tabby....hehehee...[kesian dia...tapiii..mcm mana la rupanya kucing batuk...boleh imagine tak...] - sambil gelak jahat....

Klinik dah pergi dah..sekali doktor bagi antibiotik yang paling kuat [katanya]..ubat batuk yang paling kuat [katanya] dan ubat demam yang paling kuat [katanya].. bila dah makan semua tu...[tertib betul saya mengikut masa makan dengan jadual yang betul]..masih batuk dan batuk.... bila dah batuk... rasa mcm semua benda dalam perut ni nak terkeluar.... dan yang paling best.... rasa mcm nak je keluarkan anak tekak ni dan garu garu dia mcm garu kat lengan yang kena gigit nyamuk tu.... huhuhuhuuu...[cuba la bayangkan]

Yang jadi mangsa keadaan adalah en suami dan en tabby... hahahaaa....

Cerita yang baru diceritakan oleh en suami saya semalam.... [sebelum cerita nak ketawa dulu boleh....hahahaaa] Okey... kalau saya demam...sememangnya kalau en suami tak bgtahu..saya tahu dah...sebab emak pun selalu bagitahu saya.... wajib meracau waktu malam masa tidur.....

Kebetulan semalam en suami bawa en tabby yang notty tapii domeii tu tido bersama-sama.... saya sedang nyenyak tidur di atas katil [ala-ala permaisuri gitew...] sementara en tabby di bawah menemani en suami yang sedang sibuk bermain game di komputer... Sedang 2 makhluk ni sedang sibuk dengan kisah masing2..yang sekor sibuk mengisai bulu...dan yang sorang lagii sedang sibuk bermain game..tiba-tiba terdengar suatu suara nyaring..... "hrmmmmmmmmmmm" [hahahahahaa...suara saya la tu...yg sedang meracau meraban....] beberapa saat..maka tertegak la kepala dua makhluk ni memandang si permaisuri ni tadi yang tgh nyenyak tidur tanpa mengetahui sedang mencipta suatu suara dalam lenanya.... sambil en suami mengejek suara saya tadi..."hmmmmmmm..." sambil memandang ke arah tabby.... beberapa saat lepas tu terdengar suara ajukan yang sama terkeluar dari en tabby..... spontan je en suami terus ketawa...dan menunggu lagii beberapa minit s/ada suara itu akan terkeluar lagii atau tidak..dan ternyata... tiada lagii suara itu... dan mereka berdua sambil berpandangan meneruskan semula kisah mereka yang dah tergendala tadi...SERENTAK...

Haisshhh..tak sangka pulak en suami dan en tabby mencipta satu cerita lawak [pada saya la utk 2 makhluk itu...] pada malam2 hari mcm tu.... hehehe...

Hari Isnin dapat MC.... [menghabiskan masa dengan tidur sampai muka pun dah naik sembab]. Malam makan ubat batuk lagiii dan tidur lagiii.... Selasa..dah start kena pegi kerja... sambil batuk batuk dan batuk.... dan hari ni.... rasa mcm semakin parah pulak batuk tu [ubat langsung tak berkesan...dan inilah kesannya kalau saya mmg jarang sakit......dan kalau sekali sakit..memang inilah rasanya]........ owhhh tidak..petang ni WAJIB pergi pharmacy utk beli ubat batuk [yang selalu dibeli kerana mmg mujarab pada diri]... harap-harap ada petanda batukku akan surut dan terus hilang.....





My demokkk... my chipmunk... my brutal...my notty...my bucukkkk... my kacak....my macho...and my cayanggggg meowww meowww....



Terima kasih kerana membaca entry ini =)))
T

No comments:

Post a Comment