Monday, November 26, 2012

BIRTHDAY MY NIECE AND NEPHEW

Salam sayang dan salam ceria semua...

Ni kisah 17.11.2012 (sabtu) yang baru je lepas... Masa tu memang dah start dah nak batuk semua ni..sampai tak keluar bilik melayan sakit kepala bagaiii......ntah apa la yang diaorg2 semua tu akan cakap ye.... dan hari ni jugak hari moody saya...jadi...saya kurang bercakap...lebihkan tidur.... tapiii masih sempat pergi ke kenduri... Dalam tak sihat..saya dan suami masih pergi memenuhi undangan majlis perkahwinan. Dulu masa kita kawin...kita nak orang datang kenduri kita kan...dan sekarang..mcm tu jugakla pengharapan orang ketika menjemput kita.... bila kita memenuhi jemputan dan hajat orang...kita yang dapat pahala... selain kita memeriahkan majlis mereka.... apa yang penting..saya dapat tengok pasangan pengantin yang sangat sweet...... salah seorangnya kawan tadika saya... sangat simple...tapii sangat cantik dan berseriii... [nak tengok gambar...tunggu next entry ok...]

Kat rumah...adik beradik yang balik..sibuk makan rambutan beramai-ramai...amboiii meriahnya.... siap panjat dan petik rambutan dari porch dapur je [ala-ala petik strawberry dan terus makan...tapii bezanya mereka terpaksa mendongak...hihihi] ..letak dalam basket dan duduk mengelilingi basket sambil bersembang.......saya.... hanya tengok dengan perasaan yang sangat jeles sebab....saya tak boleh nak makan dan join sekali.... nanti parah la sakit tekak saya nih.... hmmm.... bertambah lagi sebakul moody saya.....

Disebelah petang hari hujan...Ya Allah.... seronok dan syukur sangat sebab sepanjang beberapa hari....cuaca panas kering tanpa setitis hujan... alhamdulillah...petang tu Allah turunkan rahmatNya....[saya sangat suka hujan...] dan petang tu jugak la..kakak-kakak saya nak celebrate birthday zara dan ayoub serentak. Kata putus dari perbincangan mereka...kakak yang sulung ajak celebrate di KFC je... hajatnya nak la booking utk simple party di KFC yang ada chicky datang say "hello birthday boy and girl..." [saja nak happykan anak2 mereka] tapiii dah lambat bgtahu kata nak celebrate... akhirnya celebrate je la kat KFC dan kakak saya yang lagi sorang tu beli kek terus dari secret recepi..

Kami semua berkumpul la di KFC dalam hujan yang lebat tu....[kalau dapat tidur...mesti sangat best...]. Kakak yang sulung dah siap order satu bucket set dan yang lagi sorang dah bawak kek dari secret recipe dan yang tak tahan tu siap bawak popiah dan kuih muih lain lagiii... hehehehee... memang terbaik la......anak2 semua saya dah belikan party mask...[saja je nak adakan suasana party dan bagi diaorang happy].

Tiba masanya.. yang dua budak comel ni dah bersedia dah kat depan kek untuk meniup lilin...pakai mask... tersenyum nampak gigi dua-duanya.... KAMI nyanyikan lagu HAPPY BIRTHDAY ZARA DAN AYOUB...[sambil semua pekerja KFC turut serta bernyanyi dengan kami...yang dua budak comel dan dua lagi sepupu mereka ketawa2 gembira...] habis nyanyi.... dua2 berlumba-lumba meniup lilin....[Ya Allah...sangat comellll.....seriously.... memang sangat comel....sampai pasang 2 kali lilin.... hahahahaa...].. masa tu...mood saya dah ok dah..sebab bila tengok gelagat budak2 comel kat depan mata dengan sepupu2 mereka..... terus datang mood happy.... hehehee.... Yang tak ada dalam majlis yang tak dirancang ni...abang saya sefamily.... soo..saya just tag gambar kat dia je la.... mesti 3 beradik tu bising...hahahaa...jangan marah ye haikal, uwais dan izzah...lain kali ok...



Tersangat COMEL okeh anak2 saudara saya ni....semua budak dalam dunia ni sangat comel... nampak tak keterujaan mereka2 ituuuu....makcik jeles.....sebab dah besar...... ;))



HAPPY sangat masa ni melayan kerenah mereka2 ni... hehehe


 
ok...tiup lilin....ternganga nganga...terkembung2 pipi...hihihi...



Lepas tiup lilin...semua tepuk tangan happy... lepas tu pasang lagi sekali lilin utk tiup kali kedua... dua kali happy budak2 nih.... dah tu... sesi potong kek beramai2..... ;)))

Lepas tiup lilin dan potong kek....sesi makan dan bergambar... dan yang pasti...KAMI semua sangat happy apatah lagii budak2 yang comel tu.... mesti lagi happy dari kami......



Okeh...masa utk mak2 budak pulak berposing.... hahahaa...



My happy family.... ;))

 
 
Nota hati untuk en suami: 
nanti kalau nak celebrate birthday saya kat KFC yang chicky datang say "hello birthday girl..." boleh tak....nanti awak arrange kan tau.... lepas tu tiup lilin ada chicky kat sebelah....tepuk tangan...[wahhh bukan main lagiii permintaan yang tak masuk akal....]dapat goodies, dapat balloon.......hehehehe....

PASTI en suami akan cakap saya ni buang tebiat kan.... huh... mmg sah itu jawapannya....tak syak lagiii... hahahaa....





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))










No comments:

Post a Comment