Thursday, November 1, 2012

SEKEPING KAD = KEK + PAVLOVA

Assalammualaikum... dan salam ceria ;))

30 Oktober 2012 - Seperti biasa, saya ke pejabat dan tiada apa2 yang menarik berlaku untuk beberapa jam di pejabat. Tak silap saya, dalam jam 9.30 pagi macam tu..tetiba je makcik cleaner datang membawa satu bungkusan plastik yang besar.

"apa ni makcik"

"entah...ada orang bagi..suruh bagi kat lia..."

"haa..bagi kat lia... apa ni..." [sambil mengambil bungkusan tu]

"lia ada order apa2 ke...."

"eh..tak ada pulak..... siapa yg bagi ni makcik..." [pelik sekejap]

"lily....dia suruh makcik bagi kat lia...."

"oooo...ok...nanti lia call dia tanya...."[pelik lagiii...]

Bila buka sahaja plastik bungkusan tu......Ya Allah.... ada dua kotak yang berasingan.... 1 kotak kecil kek dan 1 lagi pavlova..... aaaaa....kak lilyyyyyyyy.......[terharu!!!!]

Tanpa membuang masa..saya terus je dail sambungan kak lily dan malangnya..kak lily tak ada ditempat... terus sahaja saya call handphone...

"kak lilyyyyy.....kak lily bagi lia ke kek dan pavlova tu..."

"habis tuuu.... lia dah dapat ekkk... kak lily buat khas utk lia... kak lily tak creative mcm liaa.... yg kak lily tahu buat kek je.... kak lily buat kan lah utk lia...."

"laaaa...kak lily niii.... dah terlebih rajin le tuuuu....lia tak mintak pun balasan tauuuu....haissshhh..."

"alaaa... kak lily tgh rajin la lia.... lia makan ekkk....tu je kak lily boleh bagi kat lia...."

"ya Allah.... tq tq tq sangat2.... semoga Allah murahkan lagi rezeki kak lily....tq tau kak lily...."

"ye..aminnn....sama-sama....."

Saya buka kotak kek...dan......Satu kotak kek Indulgence dan sekotak pavlova untuk saya seorang.... ;)))

Sebenarnya... saya pernah postkan gambar kad2 yang saya buat utk sahabat dan teman saya di FB.. dan kebetulan disitu kak lily meminta saya buatkan sekeping utknya... dan saya pasti kak lily bukan betul2 serius nak..kalau ada..adalah..kalau tak ada...kepastiannya..kak lily pun tak kisah.... hehehe... sebab seingat saya..dahulu saya pernah meminta sepotong pavlova dari kak lily..[saja suka nak main2 je..]..Tiba2 sepotong kek tu sampai ke bilik saya.... Ya Allah.... sabar je la kak lily ni tau..

Jadi dikesempatan ini...saya ada sedikit kelapangan..dan kebetulan..masa tu dah hampir untuk hari raya aidiladha...jadii saya buatlah sekeping kad khas untuk kak lily bagi memenuhi permintaan kak lily ni tadii... [saya seorang yang pegang pada janji...hehehee...]. Dan akhirnya..dengan bantuan sahabat sepejabat saya yg tolong hantarkan kad itu kepada kak lily... kak lily terus sahaja call saya dan ucapkan terima kasih...suaranya kedengaran sangat gembira...syukur..saya tidak mengharapkan pujian..cukup sekadar orang yang menerima mengahrgai pemberian ikhlas saya yang tidak seberapa itu....sekurang-kurangnya..saya dapat menceriakannya pada hari itu.... ;)))

Dan moral of the story.... saya dan suami terfikir sejenak...

Nilainya keikhlasan itu dibalas dengan anugerah yang tidak ternilai dariNya...
Syukur padaMu ya Allah...
Satu lagi nilai dan pengajaran yang berguna yang ditunjukkn kepada saya oleh yang Maha Pencipta....
1 pemberian ikhlas yang hanya sedikit sahaja nilainya
dibalas dengan 2 barang yang sangat tinggi nilainya.... ;))


Terima kasih Ya Allah....



tq kak lily.... kek indulgence ini tersangat lah sedap... dan pavlova yg sangat enak... ;))

Kak lily memang ambik tempahan kek dan pavlova.... kalau musim durian......pasti akan ada durian crepe.....wahhh yang tu sangat sangat terbaikkk.......dan serius....sangat sangat sedappp......[sambil makan pavlova dan kek yang sangat lazatttnya.....]
 
 
 
 
 
 
Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


No comments:

Post a Comment