Monday, December 24, 2012

MOOD MASAK SUDAH DATANG!!!!

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.... Jom mulakan hari2 kita dengan senyuman yang sangat indah. Tak mahu masam2 muka ya... nanti cepat berkedut dah nampak tak cantik...hihihii...[merepek sekejap]..

Ok..nak cerita sikit pasal mood saya yang terbaik sejak akhir2 ni... SUKA MEMASAK.... [mesti mak terkejut tgk anak dia ni tetiba je rajin ke dapur....hahahaa]. Sebenarnya..bukan tak pandai nak masak...cumanya penyakit M tu melebihi dari skill yang ada...

Mulanya.....saya bukak FB tiba-tiba terbaca page Nina Masterchef musim kedua post hidangan nya yang sangat simple dan mudah untuk disediakan...iaitu Bakul kentang sarapan pagi. So.. dengan semangatnya..saya pun baca dan memahami lah bahan2 yg simple tu. Petang tu...saya tengok tak ada kuih muih utk minum petang untuk anak2 saudara saya... [setiap hari akan ada...tapii..kena pulak hari tu tak ada.....grrrr...] saya pun dengan penuh rajin lagii yakinnya... mengeladah peti sejuk mak... macam2 saya jumpa utk saya sediakan bakul kentang minuman petang saya.... hehehe...

Operasi dimulakan...... oven yang dah lama tidak digunakan....di keluarkan....dan dipanaskan....

Dengan penuh confident je saya parut ubi kentang..sampailah ke pukul telur dan bahan2 yang saya campak2 je dalam adunan tu...[tgk apa yg ada...masih memastikan yang ianya berkhasiat]...sehinggalah membuat bentuk bakul di acuan loyang yang sedia ada....meletakkan bancuhan telor.... taraaa... siap dibakar...

Setelah dibakar.... saya kena test dulu....walamak.... sangat sedappp okeh... tak yakin lah..takut2 perasan sendiri...suruh pulak anak saudara saya yang sulung yg memang pakar merasa nih...ican kata....owh..sedap..sedap.... [kembang bermangkuk2 lah saya kannn]....dan...bila dihidangkan..... habissss..... anak2 saudara saya siap cakap...
 
 "acuuuu...nanti buat lagiii tauuuu...." 
hahaha.. berbangga sekejap... 
lepas tu dengar suara2 dibelakang....
 "orang yang "rajin" memasak...sekali sekala dia masak..memang la sedap....."
 owwhhh...mak perli saya....ehhh takkk mak puji saya tuuu...... hahaha... tapiii yang penting ada perkataan "sedap" tu....

Nanti saya akan bgtahu resepi yang mudah ini dengan gambarnya sekali... In shaa Allah... :))) 
 
 
 
Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment