Monday, July 1, 2013

PHARMACY OH PHARMACY

Hye... semalam panas yang sangatlah teriknya... lepas je balik dari lunch ingatkan nak la buat kek atau biskut...tapi oleh kerana kepanasan yang melampau.... lepak dalam bilik je la dgn my kucing Tabby... yang 5 ekor lagii lepak kat dapur rumah yang luas..soo..depe boleh main...main..dan main...sampai penat...tgk2 dah tido je...hihihii...

En suami pulak sibuk dengan chess...sekali sekala menjenguk anak2 kucing dan emak kucing di dapur..bg memastikan depe semua ok..siap taruh makanan dan air lagii...saya duduk lepak dalam bilik dengan Tabby.... nikmatnya kami berdua tido tak hingat dunia...hahaha..

Sebelah petang...lepas cuaca dah mula redup dan sedikit sejuk..saya masukkan kan Tabby dan en suami masukkan anak2 kucing yang notty lagii comel ke dalam kandang... lepas tu en suami bersihkan dapur dan kandang mereka..sapu sana sini...saya cuma tengok...wahh... mcm mando le pulak...hihihii..

Sebelah malam...tak henti2 la pulak en suami saya bersin sana sini.. masa kami decide nak keluar dinner...en suami dah start bersin dah..adoiyai...ni mesti kes cuci tandas bebudak tu..... kebetulan en suami bgtahu kata ubat dia dah habis dan nak kena cari kat pharmacy pulak.... so..kami pun pg lah ronda2 mencari pharmacy... pergi Watson...pharmacist nye tak ada la pulak...[sebab ubat suami saya tu under control..perlu ada pengesahan Pharmacist]...pergi pulak guardian..langsung tak ada orangnye.... ronda dan ronda lagi sampai la ke Medan Gopeng mencari Pharmacy...kesemuanya tutup... sambil drive sambil bersin....sampai saya pulak rasa nak terbersin...hadoiiii....mana pulak pharmacy nih...tak kan langsung tak buka walau satu pun sebab malam masih lagi awal..baru jam 8.00 malam...pergi la pulak ke Mydin sebab kat sana ada satu Pharmacy...pun perkara yang sama...tak ada pharmacist...

Dalam kesian ada pulak rasa nak ketawa...sebab tengok hidung en suami dah merah mcm hidung clown...hihihiii... tapii dalam hati ada rasa marah jugak...tak kan langsung tak ada pharmacy yang bukak...bila saya ajak en suami terus ke klinik..dia tak nak.... itu pun satu kedegilan jugak tu.....

Penyudahnye selepas makan malam di luar..kami balik ke rumah..saya terus ke dapur mengeledah peti sejuk..mencari bekas ubat....dalam hati berkata-kata..."mintak2 ada la ubat selsema..." cari punya cari....wahhh ada....syukur sangat...baru saya teringat...awal tahun hari tu saya mmg ada demam dan flu...dan ubat yang doktor bagi tu mmg kuat...sekali makan terus pengsan...saya keluarkan dan terus bagi pada en suami....

Lega sangat...semoga en suami cepat sihat.... program petang ni nak mandikan kesemua anak2 kucing yang sangat degil...suka tido dalam toilet sendiri... bila badan dah kena pasir tu... en suami pegang... usap la apa la.... dah tak tahan.... mmg nak kena mandikan jugak budak2 tu...

Mood tak sabar nak mandikan budak2 ber 4 tu...agak2 mesti bising bagai nak rak kan....hehehe...

Pengajaran yang saya dapat.... saya akan pastikan en suami menyimpan ubat spare untuk kes yang mcm nih.... susah betul kalau dah sakit dan ubat tu hanya terdapat di pharmacy yang berdaftar sahaja.... memang pengajaran berguna betul la..... 
 
 
 
 
Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment