Wednesday, November 6, 2013

INDAHNYA PAGI INI

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

MasyaAllah..sedar tak sedar..kita telahpun memasuki ke tahun baru hijrah 1435. Rasanya belum terlambat untuk saya ucapkan SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH... semoga dipermulaan tahun baru ini kita dapat memulakan perjalanan hidup kita dengan sesuatu yang baik dan berguna terutama dalam menjaga ibadat kita kepada Ilahi... Syukur alhamdulillah kerana masih diberi peluang dan ruang untuk kita bernafas lagi di bumi indah ciptaan Ilahi ini.

Pagi ini perjalanan saya ke tempat kerja ditemani dengan rintikan hujan rahmat dari Ilahi. Terasa begitu tenang apabila kita senantiasa mensyukuri segala nikmat anugerah Ilahi. Sangat mendamaikan....



Pagi-pagi masa siap nak pakai tudung...jumpa nota ni atas tudung saya [semasa nak ambik tudung atas iron board].... terasa sangat dihargai bila en suami buat mcm nih...perasan sekejap....[mmg nampak sangatlah cikpuan ni tak selalu iron baju laki dia kannn.... hehehehee..].

Sooo...sepanjang jalan makcik ni tersenyum riang.... berbunga-bunga cinta la pulakkk...[pandai betul en suami saya pujuk bini dia nih yee....oyoyoyoooo]

Sememangnya saya mengaku....saya jarang iron baju en suami. Selalunya..en suami akan hantar dobi atau iron bajunya sendiri...soo....malam tadi macam dah terlebih rajin...nak dapat pahala lebih seorang isteri...saya iron tudung dan terus iron baju en suami dengan penuh kasih sayang...hehehe...

Lepas tu duduk kat depan tgk en suami main online chess dengan sangat kusyuknya sehinggakan dia pun tak tahu saya ada kat belakang dia...sampailah makcik ni bangun dan terus masuk ke bilik..barulah encik suami perasan yang saya ada kat belakang dia... adoyaiii.... jadinya...makcik ni macam tersentap sikit....

Pagi2 tepat pukul 6.15 pagi tadi... saya bangun..mandi..solat dan terus sediakan breakfast sandwich sardin dorayaki..





Macam bentuk dorayaki kannn.... malam tadinya en suami dah masakkan sardin [saya kurang suka guna sardin yang tak dimasak]...soo..pagi ni..saya cuma transfer sardin tu ke atas kepingan rotii..[buat mcm sandwich tuu...] kemudian..tekan kepingan roti tu dengan tupperware berbentuk bulat.....

Maka jadilah sandwich sardin dorayaki... [tiba-tiba teringin nak makan...soo... buat je la..senang dan mudah...dan yang penting cepat disiapkan...]

Dah settle semua tu...masuk dalam bilik bergegas bersiap ke tempat kerja.... masa ni lah...jumpa nota kaki encik suami kat atas iron board.... wahhhhh.....terus tersenyum simpul okeh.... dan bila encik suami masuk ke bilik...macam biasa..dia pasti akan mendakap saya...[without fail] setiap pagi.....dan ucapkan "terima kasih sayang" kepada saya....terus darah yang naik menggunung malam tadi...turun dan reda mcm air sungaiii.... hehehee...


Syukur padaMu ya Allah... :'))







Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

2 comments: