Friday, April 11, 2014

KURSUS DAN JUARA LONGKANG

Assalammualaikum dan salam jumaat untuk semua.
Hari ni mcm seronok pulak nak berblog... hehehe...

Dah dekat seminggu asyik melayan perasaan tak sihat...[sebenarnya tak layan sangat cuma tak larat jee....huuuu]...sooo..sekarang baru rasa nak tergedik2 update blog.

InshaaAllah..nanti saya akan ceritakan pengalaman saya berada di Hong Kong day by day...InshaaAllah k...

Ok..balik saja dari bercuti...saya dikenakan pergi ke kursus bagaimana untuk mengatasi stress. Tak jauh pun...boleh berulang dari rumah....[nasib la kan...kalau tak mmg tension tahap anak ayam okehh....].

Maksudnya dah berlebih-lebihan dah kursus saya..hmmm....

Kira ok jugak kursus nih. Banyak bagi info yang berguna..siap sekali dengan cara2 nak tenangkan diri... senaman ringkas dan aromaterapi...
special tak....hahaha...



Ok..dalam kursus nak releasekan stress nih..hari kedua tu... penceramah meminta kitaorang semua masuk dalam pertandingan bowling... masa tu..saya cakap dengan en suami saya...

"habislah..memang saya ni akan di ayam gorengkan oleh mereka2 yang hebat tu....." [uwaaaaa....]
sebabnya saya memang tak pandai main bowling....hehehe....
[pernah main sekali je..masa time belajar dulu..al maklumlahkan...saya kurang bersosial sebenarnya....kurang bersosial...kurang bersukan.....baguskannn.....]

Soo..dengan perasaan yang agak teruja dan tahu akan kalah....sooo...berani jugaklah cabarkan diri untuk main. Ada jugak dikalangan kami yang main pakai baju kurung je...elok je strike.... wahhhh...masa tu kagum tahap dewa dewi okeh dengan kakak tuh....hehehehehe...

Gile kentangnya.... main sampai 3 round...mmg bola saya asyik ke longkang je....cuba beberapa kali ada jugak merasa strike.... hahahaaa...masa tu gelak2 gembira....[syok sendiri okeyyy]

Lepas tamat permainan hari tu...saya ni duduk di satu sudut dengan kakak2 yang lebih senior dari saya sambil sembang-sembang dan gelak2....hehehe... lepas tu tak semena2 nama saya dipanggil....

Dengan wajah yang macam blurrrrr je kan..saya pun ke depan lah..nak ambik hadiah sambil tepuk2 tangan kannn.....lepas tu tanya....

"ehh ni hadiah untuk kategori apakah?" hahahahaa...[mmg la kannnn....]

"kategori juara longkang"

apalagi...balik je ke tempat duduk...saya dengan kakak2 sekalian gelak macam hapa jeee..... tak sangka la pulak...no last pun dapat hadiah.....wahhhh...mmg sangat bertuah je rasanya.....



hahaha...muka happy kannn.....kemain besar dapat hamper utk juara longkang.....ahahahahaa....

Masa en suami ambik saya nak balik tu...dia pun terkejut ikan dugong tgk bini dia nih dapat hadiah...hamper sebesar juara...hahahaaa....saya cakap kat dia...

Isteri: ni hadiah juara..
 
Suami: wahhhh hebatnya isteri saya nih....
 
Isteri : hebat lah sangat....

Suami: ye lah...juara...

Isteri: juara longkang hokeyyyy

terus dia gelakkan saya sampai tak hingat dunia.....

Isteri : mmg bangga tahap ikan masin tauuuu saya pg ambik hadiah tu tadiiiii....

en suami terus gelak dan gelak....

tapii katanya lagiii..."hebat jugaklah....yang kalah pun dapat hadiah.....mmg kursus awak nih menepati standard ISO... sebab mmg awak tak kan stress punya...."

Sabar je lah kann..tapii sekurang-kurangnya saya dapat hadiah hokeyyy....hahahahaaa...

Esoknya datang kursus mcm biasa sambil kesemua sendi2 saya sakit nak matiiiii.....huhuhuhuuuuu.... mmg nampak sangat saya nih kurang bersenam....hahaha...tapii memang sakit...

Penceramah menerangkan kenapa yang kalah pun dapat....[sebab tak nak yang lain tu terasa kecik hati mungkin....].

Rupanya...dia tak nak kita rasa down...walaupun kalah..tapii masih dihargai...hari ni dia kalah...mungkin esok..dialah juara....wahhh....semangat..semangat.... mmg positive betul kursus nih....

Sambil dengar ceramah..sambil makan hasil yang saya perolehi semalam dikongsikan bersama ahli kumpulan dan sahabat2 yang lain....

Alhamdulillah...rezeki jangan di tolak musuh jangan dicari... syukur sangat...

Boleh tersenyum sendiri mengenangkan pengalaman tu.... ;))))





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


1 comment: