Friday, April 11, 2014

PEMBERIAN DARI MAKKAH DARI SEORANG KAKAK

Assalammualaikum.... salam kasih sayang.
Alhamdulillah........ Hari ni adalah hari keceriaan saya. 
Syukur padaMU Ar-Rahman Ar-Rahim yang melimpahi setiap nikmat tidak terhingga.

Baru2 ni saya dapat hadiah daripada sorang kakak yang baru sahaja balik dari menunaikan umrah. MasyaaAllah.... itulah yang dikatakan rezeki..... kakak tu adalah kawan baik kepada kakak saya..... Beliau memang sangat sangat rapat dengan kakak saya ni dah macam adik beradik sekaligus rapat jugaklah dengan kami sekeluarga namun kami jarang bersua muka...... kakak ni jugaklah yang banyak bagi jalan kepada saya untuk memudahkan urusan kemasukkan mak ke IJN. Syukur....memang Allah permudahkan segala urusan2 saya dengan bantuan kakak nih yang berhubung terus dengan saya. Dan kami ada beberapa kali berjumpa di IJN dan kakak nilah orang pertama [setiap pagi] yang akan menjenguk mak di ICU dan akan memberitahu kepada kami perkembangan mak. Sehingga sekarang pun....kakak ni akan msg saya bertanyakan perkembangan kesihatan mak.......Rasa bersyukur sangat kerana Allah mempertemukan dengan insan semulia seperti beliau.....
Baru2 ni kakak ni sekeluarga menunaikan umrah. 
Ketika saya dan adik beradik bercuti ke Hong Kong, kakak saya ni bagi satu bekas kecil yang di dalamnya ada cincin kepada saya dan satu bekas lagi kepada kakak saya. Saya masih ingat lagi...ketika tu, kami tengah tunggu show The Lion King......
Oleh kerana pada ketika itu, suasananya gelap.....maka saya terus memakainya dan terus melihat show yang dah bermula.
Keluar je dari melihat show tersebut, saya terus melihat jari saya....masyaaAllah....ianya bukan cincin biasa..... sebentuk cincin white gold yang bertahtakan batu delima. Syukur sangat2.....masa tu tuhan je tahu perasaan saya.... seorang yang jarang sekali bertemu dengan kita.....yang kadang2 hai hai bye bye dengan kita di dalam fb......memberi sesuatu yang beharga yang kadangkala orang yang rapat dengan kita pun belum tentu akan memberinya kepada kita. Faham.....sebab ianya sangat bernilai.... kalau nak bagi benda2 macam tu...kebiasaannya en suami atau mak dan adik beradik sendiri je.....

Saya happy sangat2....sebab saya adalah salah seorang peminat batu2 permata nih.... Boleh dikatakan kemana sahaja saya pergi....kalau nampak sahaja batu2 nih....harus akan ku beli. Alhamdulillah....bertambah koleksi cincin batu saya.....hehehe....Ya Allah......syukur dan happy nya hanya tuhan jelah yang tahuuuu...... sebab batu delima merah adalah batu yang saya nakkkk sangat2......dan Allah penuhi permintaan saya  dalam keadaan yang tak disangka sangka....

Terima kasih kakak.....rasanya dia tahu siapa dia....semoga Allah melimpahkan rezeki yang berlipat kali ganda kepada kakak. Tidak tahulah kebaikkan apa yang telah saya buat sehingga Allah gerakkan hati kakak untuk memberi saya cincin yang berharga ini. Tiada apa yang mampu diungkapkan melainkan doa yang terbaik semoga kebaikkan dan rahmat Allah melimpahi kehidupan kakak sekeluarga di dunia dan diakhirat.... aminnn...Ya Rabb...


Alhamdulillah....syukur.....tiada ungkapan yang mampu diungkapkan....kebaikkannya melebihi nilai yang diberi....moga Allah datangkan kebaikkan demi kebaikkan kepadanya dan keluarga..... moga nilai mulia hatinya mendidik hati saya untuk mengikuti jejak langkahnya..... hatinya tulus dan ikhlas....moga hatiku juga akan begitu.......






Terima kasih kerana membaca entry ini =))




2 comments: