Thursday, July 3, 2014

MY 34TH BIRTHDAY!!

Assalammualaikum dan salam kasih sayang. Semoga hidup kita dipenuhi dengan barakah Ilahi.

Dah agak lama saya tak update blog. Tapiii disebabkan hari ini hati saya berbunga riang....saya curi jugak masa saya untuk menulis di dalam blog nih....[tapiii memang rasa sangat hampasgas...setiap kali nak update..ada gangguan.....uwaaaaaaa.....ok..cuba..cuba...] hehehe..

Alhamdulillah... 2 Julai 2014 [Rabu]..maka genaplah usia saya 34 tahun.. ehhhh..rasanya macam baru je nak masuk 24 tahunnn....heheheee....[perasan sangat kannn....hehehe]. Tak pe..tak pe...positifkan diri...lagiii usia meningkat...lagiii nampak kematangan dan kejelitaan....[betul ke....hantam sajalah kannn....hahaha..].

Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberi kesempatan untuk menghirup udara di muka bumi ini...menikmati kasih sayang dan memberi kasih sayang.... belajar banyak perkara suka dan duka....dapat menikmati hikmahNya disetiap ujian dan dugaanNya......melihat dan berfikir di atas setiap kejadian.... dan paling utama...dapat bertemu dengan bulan Ramadhan yang penuh kemuliaan ini....syukur..syukur padaMu Ya Rabb...

Jutaan terima kasih juga kepada semua ucapan-ucapan dan doa yang baik buat saya.... doa yang terbaik juga saya panjatkan untuk kalian.... [terharu sangat.....okeh]

Jujurnya...saya kurang sihat [nampak dah ketuaannya....hehehe]...... dan mood pun kelaut sebenarnya.... tapiii bila baca semua ucapan-ucapan tu..terus hati berbunga-bunga riang..... wahhhh rasa diri ini sangat dihargaiii.... tq tq tq....[terus senyum sampai ke telinga]hehee...

Dah nak dekat petang....makcik nih bersemangatlah membalas ucapan2 di fb [sangatlah kannnn....hehehe] sambil tersengih-sengih baca message...[al maklumlah..bulan2 puasa nih...nak makan kek pun mmg tak la kan..nak kena tunggu malam la pulakkk.....hmmmmm....duduk diam2 sambil buat keje..sambil balas message je la kannn....hehehe] tetiba kakak saya call... ok..sembang sembang dengan dia... tgh rancak bersembang... tetiba ada orang ketuk pintu bilik.... sambil bersembang sambil tengok...sapa pulak la petang2 ni datang ke bilik haku nihhhh..... hehehe.... bila bukak je pintu..... ada dua orang budak comel nih...terus nyanyi2 lagu "happy birthday" untuk saya kat luar bilik... Memang terkejut gajah saya....terus rasa nak tergelak dan terus je matikan phone...padahal kakak saya tgh sedap je pot pet pot pet kat dalam talian.....hahaha...

Ada persembahan istimewa rupanya sempena birthday saya...wahhhh rasa sangat terharu...sampai menitik air mata okeh.....terus gelak...gelak dan gelakkk sampai sakit pipi... Ya Allah...adik2 haku nihhhhh..... memang menceriakan suasana betul la..... diaorang [faten dan byezura] datang ke tempat saya dari blok lain semata-mata nak wish kat saya happy birthday....sambil nyanyi..... padahal..seawal pagi lagi diaorang dah call dan wish dalam phone..tak cukup dengan tu bagi pulak wish kat dalam fb.... dan kemudian...datang terus depan saya.... seriously sangat2 appreciate.... sangat terharu.....korang berjaya bagi kak lia menangis hari itu okeh.....

Ok..disebabkan hari ni hari jadi saya... so..sepastinyalah en suami akan hantar dan ambik saya....memang rasa mcm putri raja je kannn....hehehe....[hakikatnya.... tpt keje saya jauh dari rumah dan office en suami...-40 minit pergi dan 40 minit balik].. Pepagi tu memang en suami cuma cakap "happy birthday awak".... [tu je okeh...].. So..petang tu kebiasaannya...dia akan sampai awal la sikit..... hari ni rasa mcm ..eh kenapa lambat ekk orang tua nih..... Bila call kata 7 minit lagii sampai...ok...dah dekat 15 minit tunggu.....

Tak lama lepas tu en suami parking betul2 depan saya........dari jauh saya dah nampak ada sesuatu dalam kete tu..... colorful...hahaha...saya dah tersengih sengih kerang busuk dah..... kesengalan makcik nih....cakap kat luar kete sambil gelak2 katak...."awakkkkkk.......apakah?????" en suami yang kat dalam kete buat mcm tak dengar apa.....adoyaiiiiii.....

Bila bukak je pintu kete.... berterbangan balloon2 yang bewarna warni nak keluar dari pintu kete.....jenuh pulak satu keje makcik ni alih alihkan ballon tu..bila tgk balloon2 yang banyak kat tpt duduk belakang .....uwaaaaaaaa..... terus hati rasa mcm terawang awang bawak naik ke awan oleh ballon2 tu..... dalam banyak2 balloon tu...ada la pulak terselit sejambak bunga......terkembang kuncuplah hati saya......hahahaa....

Dalam kete..sepanjang jalan saya dok sebokk baca di setiap balloon tulisan2 dan kata-kata di tulis atas balloon tu.... saya tanya en suami...sapa yang tiup balloon balloon nih... dia cakap..

"sebenarnya...saya mintak balik awal hari nih.... ambik tempahan bunga ni...terus pg beli balloon ni dgn marker pen.... lps tu tiup balloon2 ni di setiap traffic light.... dah tiup..saya tulis....nasib la sempat....." [saya dengar terus tersengih2 mcm kerang busuk okeh.....hahahaaa...mmg gigih betul la en suami meniup balloon nih....tq awak....]. Sepanjang jalan selama 40 minit mmg asyikk tersenyum je...pandang luar tingkap pun tersenyum....sampaikan kat traffic light senyum lagii...kete sebelah terperasan senyum kat dia....terus paling tempat lain....muehahahahaa....] mesti orang pun pelik...apasal la...penuh kete dia dgn balloon2 tu...ahahahaa....apa nak buat encik oiiii...suami saya mmg suka buat kerja2 begituuu.....tapiiii saya sukeee.....ahahahaa.....

Memang hati saya bergirang gembira...sampaikan masa menulis blog nih pun masih tersengih sengih....

Syukur padaMu Ya Allah....









 
alamak bergoyang pulak gambar nih..tapiii nak masukkan jugakkk... [suka hati tok nenek katak sayalah kannnn.....]



sampai rumah....kengkonon en suami nak letak dalam bilik....bukak je pintu kete....terus berterbangan balloon2 nih..... soo..ambik gambar dengan muka tersengih mcm ikan duyung kat luar rumah je.....hehehehe...

Untuk awakkkk....ehehee...macam biasa.... saya ucapkan berjuta-juta terima kasih.... ni nak habaq...kat depan tak berani nak habaq...lepas nih kalau nak buat surprise lagiii....awak hantar kek besauuuuuuu kat saya guna balloon turun dari langit tu tauuuuu.....ahahahaa.....[mmg sah awak akan pangggg sekali kat saya kannnnn.....kihkihkih]...

Ok...jujurnya...saya suka dan sangat suka....saya happy sangat2....dalam keadaan yang kurang sihat....memang boleh terus sihat dan happy.....terus jadi sihat...lepas nih kalau saya tak sihat...awak buat lagi mcm nih ok..kali ni guna balloon yang besauuuu tauuu....yg gas hidrogen tu.[sambil kenyit2 mata] hehehee.... [melampau nak mam kannnnn]. Really appreciate it...love you till Jannah..... [saya tahu awak baca nih]..soo sila baca feeling feeling sikit okeh...[errrkkkkk....]

And to my lovely sisters Byezura dan Fatin.... tq tq tq sebab menceriakan dan meng happy kan kak lia.... syukur dapat berjumpa dengan insan2 yang sempoi mempoi macam you all... love love love sangat2.... [huhuhu...terharu......eh dah kenapa cepat emosi pulak nih.....hihihi]...



Bila teringat kembali kisah semalam.... hati masih bergirang gembira...tido pun ada senyum.... hehehe.... InshaaAllah..ada kelapangan saya akan update lagi blog saya nih....... :D





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

6 comments:

  1. terharu sgt k.lia masukkan gambo ni...hehehee....
    {..seb bek comei...puuiii....huhuhu....}
    apie besday akk..m0ga pnjang um0 n murah rezeki n sentiase ceriaaaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhhh ada blog..... hoyeh hoyehhh..... nanti kak lia follow....
      memang comeiii....kuikuikui....
      tq tq tq... :D

      Delete
  2. aishh.....jgn nk comei sgt la yee...huhu...belog awk n lintang pukang tah
    ape2 je yg di post kan...huhu...

    ReplyDelete
  3. eheheee..lintang pukang apa nyeee.... ok je kak lia tengok.... siap ada lukis2 inai lagii...sangat cantikkkkk...... sukeeee....

    ReplyDelete