Thursday, September 11, 2014

KENA TINGGAL LAGI ! ! !

Assalammualaikum dan salam kasih sayang..

Seawal pagi lagi saya dah sebuk mengerjakan anak-anak berbulus saya sebanyak 5 ekor. Menggantikan makanan dan minuman mereka supaya mencukupi sampai ke petang.

Ehhhh...sebelum tu...baru saya perasan dah lama saya tak ceritakan pasal anak-anak berbulus saya sejak Hurairah meninggalkan kami semua.......Hurairah akan berada dalam ingatan kami selama-salamanya...

Alhamdulillah....semoga anak2 berbulus yang menjadi penghibur hati saya dan suami membesar sihat sehingga ke akhir hayat..... sayang mereka ketat2.....

Ok....disebabkan en suami saya terlibat dalam pertandingan chess nya untuk MAKSAK di Terengganu selama 5 hari.... maka secara automatiknya tugasan harian en suami mencuci kandang, bagi makan dan minum anak2 berbulus tu bertukar tangan kepada saya....pagi dan malam....tapiii haruslah saya buat..pagi dan petang okeh.....ehehehe...

Pagi ni bangun sangat awal..sebab takut terlambat untuk uruskan anak-anak berbulus...selesai menguruskan bos bos kecik tu....baru lah saya bersiap untuk ke tempat kerja... Sebelum tu masukkan Hoshi dulu untuk bagi makan ubat...... Bab nak bagi makan ubat...memang saya lah orangnya.....en suami langsung tak reti okeh.....ehehehe...



Hmmmm....Bintang hati kami Hoshi terkena infection dalam telinganya. Dah bawak pergi ke veterinar doktor cuci telinganya yang sakit tu sampai keluar-keluar darah....menjerit2 dia kesakitan.....dah seminggu saya bagi makan antibiotik yang Dr bagi masih tak sembuh.....atas pesanan Dr. kami bawak semula ke Veterinar untuk check up susulan seminggu lepas tu. Dr kata dah ok... so..kami bawak balik....hampir seminggu lepas tu keadaan telinganya semakin teruk...sampai minah tu jalan menyenget....ehehehe...nak tergelak pun ada...tapiii lebih kepada kesian tahap kerisauan kuasa 12.

So...sebelum en suami ke Terengganu...en suami bawa bintang hati kami tu ke Klinik swasta dan Dr kata telinganya terkena infection yang teruk. So...Dr cuci kedua2 belah telinganya. Part yang bestnye...masa Dr. cuci belah telinga yang ok..dia punya syokk je layan perasaan sampai terpejam pejam mata....ehehehee.... tapiii bila Dr cuci yang belah terkena infection tu...dia punya menjerittt...satu klinik tu boleh dengar....ahahahaa....[nak gelak jugakkk....]. Dr bekalkan ubat titis telinga, ubat tahan bengkak dan satu lagi antibiotik. Alhamdulillah...baru 2 hari bagi ubat...keadaan telinganya semakin pulih dan jalan pun tak menyenget mak lenggang dah.....ehehehe.....

Dr siap ajar lagi bagaimana nak cuci telinga kucing.... hmmm....lepas ni nak bawak bapak dia pulak si Tabby yang bam bam.....



Ni ubat-ubat yang saya kena bagi kat makcik tu.....sekali dengan ubat titis telinga.... Alhamdulillah...pagi ni tgk macam dah ok dari sebelum..... nampak tak ada lembaga hitam kat situ....sapa lagilahhh kalau bukan Hoshi my dayang senandung......ehehehehee.... ko mmg kuat menyibukkk kepoci okeh....

Okeh...bila malam je....memang la tak ada keje nak buat kan selain tengok tv....Bila dah bosan sangat call en suami....tournament habis agak lewat...tapiiii tak kira..lewat ke apa ke....masih nak buat keje gile dekat dia......ehehehee...

Saya call..sembang sembang dan sembang....lepas tu bagi kitty [kucing] cakap.....memang senyap tahap duduk kat library la kannn.....buat loud speaker....puan tu boleh tengok hp lepas tu buat muka blurrrr....ahahahaa...saya pulak yang terover acting gelak sakan sampai lari minah tu nyorok kat belakang pintu......cisss.....

Tapiii kalau bagi Tabby....mmg dia pandai menjawab..... uncle dia panggil..."Tabby....tabby...." dia selamba kucing dia jawab dengan bahasa kucing dia lah...tapiii memang ada dengar dia panggil "uncleeeeee....." uwaaaaaaa....masa tu rasa mcm nak gigit hidung dia laahhhh...ngada2 betul ko ni ye Tabby....aunty pun tak ngada2 mcm tu tauuuuuu!!!! ehehehehehehe....

Apa-apa pun sebenarnya..itulah hiburan saya dan suami di rumah...membuli anak2 berbulus kami yang 5 ekor tu.... masing2 mempunyai perangai tersendiri.....ada yang pendiam.... hyper active....panas baran.....manja....dan sewaktu dengannya.

Sebenarnya rasa sangat bosan kan...sebab tu la terjadinya entry yang ntah apa-apa nih....ehehehee....

Yang penting.....anak2 berbulus ada dengan saya......



Terima kasih kerana membaca entry ini =)))



4 comments:

  1. Jaga anak bulus baik2. Gebu nya bulu sihitam menawan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak hanem....
      akan ku jaga mereka sebaik2nya....
      si hitam yang menawan ni sangat hyper active....ehehehe...

      Delete