Friday, September 19, 2014

MAKAN-MAKAN DI ISTANA HOTEL

Assalammualaikum...

Minggu ni memang tengah menggila nak hupdate pasal makan makan dan makan [mentang2 baru jumpa gambar dalam folder tersorok kat dalam note book saya nih.....ahahaha...]

Bila tgk balik...baru terperasan......asyik makan jee....sebab tu lah badan dah makin berat..... bak kata abang saya....mulut asyik mengunyappp je...dah macam kambing...... ahahahaa....sabau jelah abang haku tu....

Cerita ni tak la baru dan tak la lama sangat...tapiii masa bulan pose hari tu...kiranya pasal iftar sefamily. Bukan senang nak kumpulkan semua ahli keluarga dan makan sama-sama.... sebab tu agak sedih sebab lupa ingatan yang saya dah transfer siap2 gambar2 dari hp cap ayam saya ke note book saya nih.... bila dah jumpa..baru menggedik nak hupdate kat blog.....tak kisahlah....basi ke tak basi ke....yang penting jumpa dan mood pun tgh rajin.... muehehehe...

Yelah..baru teringat...masa bulan pose tu mmg saya tengah wenggg....dengan tak sihatnya....tu sebab otak sedikit lembap....ahahaa.... tapii sekarang dah cargas dah...

Masa bulan puasa tu abang saya plan nak kumpulkan kami sekeluarga untuk iftar bersama-sama. Yelah...masing2 ada je tugasan tersendiri dan mmg payah dan sukar nak kumpulkan semua orang...tapii kali ni...siap confirm betul2....dan alhamdulillah apa yang dirancang diizinkan Tuhan untuk berkumpul bersama-sama. Itu kewajipan bagi keluarga saya untuk berkumpul sekeluarga at least sekali dalam bulan ramadhan tu kami dapat berbuka bersama. Tahun ni kitaorang berkumpul di Istana Hotel. So... 3 meja reserved khas utk family besar saya...hehehe...

Ni baru first time saya masuk ke Istana Hotel tu.....[jakun okeh...]. Menu nya tersangat sangat lah banyaknya.. Bila tengok je dah rasa kenyang...ahahahaa.... tapiii kesemuanya nampak sangat menyelerakan....

ok jom tengok gambar2 yang sempat saya ambik dari hp cap ayam saya..



motip letak gambar tisu....mmg kenan...suke kumpul tisu dari mana2 tempat yang memberi special moment pada saya

 pelbagai jenis kek..tart dan macam-macam



bermacam jenis laksa dari pelbagai negeri.... mmg senak la kalau nak makan semua....





yang ni memang budak2 suke...chocolate fountain.... mak budak pun suke...tu yang hasilnya seperti gambar diatas nih....saya tak suke coklat.....tapii saya suke layan anok2 sedara saya....saya buatkan khas utk depe....satu pinggan nih.... marshmallow celup coklat dengan taburan m&m diatasnya..... mmg tak lah saya nak makan kan.....harus anak2 sedara yang makan....hehehe...





semua kuih muih ni sangat sedap....



ngorat encik nih sekejap....suruh dia posing....sambil masak...lepas tu dah masak..dia dengan baik hatinya terus bagi saya dulu benda tu...[tak ingatlah apa namanya...tapii memang sedap....]





teh tarik dia kena minum dalam kole nih..







rojak buah



kaka yang sulung dengan anak2nya...



my only abang n kakak ipar



haruslah ada gambar saya dan en suami yang masa ni tgh demam panas...tu yang muka dia nampak panjang sikit kan....[sambil gelak2 jahat......ahahahaaa...]



anak sedara yang super domeiiiii dan gumukkkssss....



body guard saya.... ahahaha...ehhh tak.. tak...anak2 sedara saya....



kami 4 beradik perempuan



separuh dari keluarga saya...



kakak saya dan anak2nye...

Secara keseluruhan....memang best !!! [haruslah cakap bestkan....ehehehe...]dan berbaloi2....

Recommended !!

Part yang bestnya...kami sekeluarga shopping raya sama-sama...... terus feeling rasa macam zaman kecik2 dulu...mak dan abah bawak kami beli baju raya ramai2....ehehe..macam-macam nak masa tu..... sekarang tengok telatah anak2 sedara dari yang besar sampai la ke budak kecik.....semua nak......ehehehe...

Yang pasti......ianya memberi kenangan yang terindah bagi saya dan keluarga.... ;)))




Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


1 comment: