Monday, September 22, 2014

NOTA & FERRERO ROCHER

Assalammualaikum dan selamat hari Isnin.

Jom positifkan diri dan jangan bermalas malasan di hari isnin okeh....

Okeh...cerita ni cerita beberapa minggu yang lepas....saya merajuk dengan en suami.....[sekali sekala nak mengada2 apa salahnya kan....suami sendiri kot...... ehehehe....] Kalau tak silap saya sebabnya sikit je pun...sebab en suami tak layan soalan2 saya...dia boleh buat bodoooo je kannnn bila saya tanya itu dan ini... [al maklumlah...mak enon ni mmg suka bercerita...bercakap...dan bertanya.....mungkin masa tu pulak dia tgh sibuk dengan chess...memang tak layan lahhhh.....en suami dok ngadap komputer main chess online dia je lahhh....sabar je lah kannn.....]

So..bila dah tak layan.... maka merajuklah makcik nih..... ehehehe.... [ayoyoyooo...sabau je lah kan.....]
kebetulan keesokkan hari nya...en suami balik lambat....sampai rumah dalam pukul 7.00pm mcm tu.... [memang seharian tak call tak apa..... mmg jarang berlaku okeh...at least satu hari tu mesti lebih dari tiga kali call...asalkan dapat dengar suara pun cukuplah..... [kebiasaannya].....soo..saya seperti biasa akan buat bodo je lah kan....dah namapun merajuk...soo..bersungguh-sungguh merajuk lah.....padahal..mengada2 je lebih.....sebenarnya sedih jugakkkk sebab en suami macam buat tak tahu jeeee....hurmmmm]

Bila en suami dah sampai..dia terus bersihkan diri dan terus duduk diam dalam bilik dah tu masa lalu depan saya...dia buat tak tahu jeeekkkk......[memang tauuu....saja je nak bagi saya lagii sakit hati....]

Bila dah masuk waktu maghrib.....saya ambil wudhuk....lepas tu masuk bilik...tgk en. suami tgh mengaji dan sejadah serta kain telekung saya elok je dah siap dibentang..... masa tu mcm speechless.... [haku ni nak merajuk...dah diajak berjemaah la pulakkk...tak kan nak menolak kan.....adoyaiiiii.....] nak tak nak....saya pun nak la sarung telekung tu....tgh dok ambik telekung tu tetiba je ada sekeping nota dan coklat ferrero rocher di sebalik telekung.....

Ya Allah...masa tu tersengih2 saya.....rasa nak menangis pun ada......saya ambil nota tu...saya ambil coklat tu....terus en suami pandang saya sambil tersenyum2 kucing......ahahahaa.... dan ajak saya berjemaah sekali.... Selesai solat.... bila dah salam tangan en suami.....en suami genggam tangan saya dan terus mintak maaf...masa tu terus terghoyakkkkk......huhuhuu..... [apasal lah awak nih special sangat.......ingatkan boleh le nak merajuk sampai dua tiga hari.....baru sehari dah pujuk........ahahahaaa...]

Alhamdulillah... terus hati berbunga-bunga riang.... Itulah kegembiraan saya....



Simple tapiiiii semua ni buat saya rasa sangatttttt terharu dan terasa diri sangattttttt dihargai.....

tq en suami.....


# lepas ni nak merajuk lagi lahhh...bagi surprise lain pulak tauuu.....[phuiiii...ngada2 jeeee.....] ehehehee...
Senyum sambil tertido.... ekekeke...


Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


1 comment: