Thursday, September 18, 2014

SUPPER DI CEKODOK REGGAE

Assalammualaikum....

Hari ni nak bercerita mengenai tempat makan yang ala-ala santai yang sempoi di Ipoh, Perak.... [negeri kelahiran teman komeee....]

Bagaikan cendawan yang tumbuh....banyak jugaklah restoran2 yang berkonsepkan santai seperti ini baru dibuka di bandaraya Ipoh. Nanti saya share cite utk restoran2 yang lain...kita cerita pasei Cekodok Reggae dulu okeh...

Cekodok Reggae ni terletak betul2 dekat traffic light kat Jalan Sultan Iskandar (Hugh Low St.), Pekan Baru, Ipoh [dekat dengan Gerbang Malam]. Tempatnya agak tersorok dan kalau datang waktu malam tu....memang kedainya agak kelam sikit sebab depe guna pelita dan lampu mentol je...

Maaf ye....kualiti gambo pun agak kelam sikit.....almaklumlah...guna hp chap hayam je..... dah le malam pulak tu.....eheheeee..... layankan ajelah ye....



Posing kat depan pintu masuk kedai nih....sementara nak tunggu tempat kat dalam tu.... sebab kami ber 6... sempoi kedai dia...dan tertarik dengan tanda arah yang tak tentu hala tujuannya tu....ehehehe...kretip okeh...



Ok..masa ni dah dapat tpt kat dalam kedai.... tgklah..disetiap meja ada pelita/lilin...

Memula masuk tu memang ramai orang......tapiii sedaya upaya staff kat situ berusaha jugak2 pastikan kitaorang dapat tpt duduk...ehehe....sangat concern okeh....

Semua bangku dan meja dibuat dengan kayu atau guna bahan2 kitar semula/ terpakai...pada saya la...memang unik dan sempoi....pelayan dia jugak sempoi.....agaknya owner dia memang peminat tegar Bob Marley kot....sebab penampilan mereka sebijik mcm Bob Marley.....ehehehee....

Orang jakun macam saya memang suka tengok keliling.... bila tgk hiasan2 dinding....tulisan2nya bagi saya ketawa.... kiranya macam ala-ala pub orang dedulu kala la kot.....ehehehe...tapiii seriously pada sesiapa yang jiwanya sempoi dan open minded...memang bolehlah layan la kat kedai nih.... alunan muzik2 reggae dimainkan setiap masa....



Masa terpandang menu yang depe lekat kat dinding ni..terus rasa nak tergelak.....memang sempoi...



kakak dan abang ipar saya duduk kat atas pangkin tinggi ni...ala-ala mcm bar laaa.... ehehehe....

Ok..apa keistimewaan makanan kat sini... Bila tengok menu....saya tergelak kat pelayan tu....dia pelik dan tanya saya kenapa.... saya tunjuk kat tulisan menu..."nasi goreng...." di tulis sebagai "nazi goreng..." saya tanya dia....memang sesaja sukasuki ke....dia mengiakan sambil gelak2 bersama2 saya....ehehehe....

Ok...saya order Roti bakar dengan baked bean.. anak saudara saya order Burger with cheese manakala en suami, kakak dan abang ipar saya makan nasi lemak daun pisang dia....ramai yang datang kat sini berkenan dengan nasi lemak daun pisang dia...walaupun sedikit pedas..tapii memang layan laa.... en suami makan sampai 2 bungkus okeh.....haishhh....

Nak cuba dia punya cekodok....dah habis...yelah kami pun pegi agak lewat...kata nak supper kan....haruslah lewat sikit....ehehehe....

Ok sebelum terlupa.... diaorang kata... after 12am....hanya minuman sahaja...makanan diaorang dah tak serve.... so..saja2 nak duduk lepak sambil bersembang selepas pkl 12am tu boleh la....sambil minum kopi...sambil sembang2 kan...sambil layan muzik2 rentak Raggae...



ni roti yang saya order



ni anok sedara saya order...

Jujurnya...sapa yang kepala nya sempoi.... memang boleh layan la tempat nih...[macam saya dan en suami laaa...ehehehee..] santai...bersahaja dan sempoi...

Kalau ke Ipoh..moh le singgah kedai nih....nak cuba2 apa salahnya....anak melayu kita yang usahakan....
En suami bisik2 dekat saya.....harus ke sini lagiii untuk lepak santai dengan saya.....ehehe....ok bosss....!!






Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


4 comments:

  1. Wah unik tempat ni. Kadang2 tempat atau makanan yang pelik2 gini akan mencuri hati pelanggan untuk singgah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye kak hanem.... menarik dan unik....
      kalau jalan-jalan ke ipoh boleh la singgah....ehehehe...

      Delete
  2. Replies
    1. haah...layan kan aje sempoi mempoi disini anum....eheheh...

      Delete