Monday, October 27, 2014

BIRTHDAY EN SUAMI

Assalammualaikum dan salam ceria.....

Baru hari ni ada kelapangan selepas berhempas pulas menyiapkan segala tempahan quilling daripada pelanggan2 yang disayangi yang memberi kepercayaan kepada saya untuk membuat bookmarks, cards dan frame... alhamdulillah...

Gigih hari ni nak cerita tentang birthday en suami.

Birthday en suami saya pada 16 Oktober 2014 hari Khamis 2 minggu yang lepas.... [nampak tak.... kesibukkan saya sampai 2 minggu tak update blog nih....ehehehee...].

Sebenarnya...bini dia ni mmg tak reti nak buat surprise nih... tu lah kontranya saya dan en suami. Orang tua tu ada je idea nak bagi bini dia ni terkejut siput kan..... walhal..bini dia langsung failed nak bagi dia terkejut ayam pun...... huhuhuhuu

Yang lawaknya.... saya siap discuss lagi dengan orang tua tu.... nak celebrate kat mana?? [ahahaha....saje je kan....] dan orang tua tu pun dengan selamba je.... mintak Tutty Frutty...[ehhhh apa keee....mintaklah special sikit.....haishhhh...]. Penyudahnya..... kami ke El Negra Distro untuk celebrate birthday en suami.....[saya ceritakan DISINI ]......[Yang sebenonya..... bini dia ni yang teringin.....huahuahuaa..... sabaq je la haih..... nak jadi imam kena banyak bersabar tau en suami......kuikuikuikui.....-nasib dapat yang penyabar...kalau dapat yang keras kepala macam saya jugak...mamposss...asyik kena pangggg je lah jawabnya.....]

Bab hadiah pulak.... kali ni memang agak terkejut jugak lah.... bila saya tanya.... selalunya en suami akan mintak buku chess.... setiap tahun nak buku chesss...mmg kalau dapat buku chess tu....dia punya gembira...kalah ayam yang menari chicken dance tu tau.... ehehehee.... Tapi kali ni.... en suami... nak saya hadiahkan dia al-quran yang ada penjelasan tajwidnya.

"kalau saya baca al-quran tu....awak akan dapat pahala berlipat kali ganda.....baik saya bagi isteri saya pahalakan...."

Tetiba ada rasa nak menangis pun ada dengar ayat2 manis begitu.....turun darah terussss....hehehee........mulianya hatimu wahai suami.

Lepas makan...terus ke kedai mencari al-quran tajwid versi simple dan tafsir yang mudah difahami.

Simple je saya dan suami celebrate birthday....bukanlah menjadi satu kewajipan untuk sambut birthday memasing....nak ada surprise bagai.... cumanya.... masa2 seperti ni sesuatu yang bernilai untuk kami kongsi bersama.... nak dating dan bercintan cintun.....ehehehe... sekali sekali..bukan selalu..

Sampaikan kad birthday en suami pun saya tak sempat nak buat....huhuhu.... Tapi tak pe...saya gantikan dengan yang lain...saya nyanyikan lagu HAPPY BIRTHDAY untuk en suami pepagi lepas kami sama2 bangun tido........ ahahaha...mmg sengal tau laki bini nih..... sekali dengan ucapan.....

Just nak cerita itu je..... segala bagai ayat2 cinta dah bgtahu terus dengan en suami.... ehehe...

Semoga Allah panjangkan usiamu wahai suami dan menjadi Imam yang mampu membimbing dan mendidik saya ke arah kebaikkan supaya di sana nanti....kita akan sama-sama beriringan tangan melangkah masuk ke syurga firdausi....

Semoga Allah merahmatimu dan memberi hidayahNya tanpa henti kepadamu disepanjang usiamu di dunia dan diakhirat...
Doa yang terbaik hanya untukmu wahai insan bernama SUAMI kerana...
dibahu awaklah tempat saya melentokkan kepala ketika kedukaan...
dibelakang awaklah tempat untuk saya berlindung jika ada yang cuba menyerang....
dan disisi awaklah saya akan senantiasa berada untuk menemani awak...
jika Allah izinkan.... sehingga ke akhir hayat saya nak bersama dengan awak....

Allahumma Aminnn..

 
 
Kenangan di Korea




Terima kasih kerana membaca entry ini =)))



No comments:

Post a Comment