Monday, December 22, 2014

KISAHNYA DI BULAN DISEMBER

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita hari ini dan hari2 yang akan datang. Semoga apa yang kita lakukan hari ini juga mendapat redha dan keberkatan Ilahi.

Sepanjang malam sehingga membawa ke pagi...hujan turun tak berhenti menjadikan malam saya tersangatlah sejuk sehingga sepanjang perjalanan ke tempat kerja ditemani dengan hujan renyai renyai. Alhamdulillah....apa pun jua kurniakan tuhan......pasti ada rahmat dan hikmahNya.....

Alhamdulillah.... pada 4 Disember 2014 [Khamis] Jabatan saya telah pun berjaya mendapat pensijilan semula 5S. Segala urusan dipermudahkanNya....dan segala-galanya berjalan dengan lancar. Memang rasa sangat-sangat legaaa....seperti sebelum ni....kita cuma perlu mengamalkan sahaja amalan 5S ni sehingga ke pensijilan semula utk setahun yang akan datang.....so...kita buat S yang ke 6 iaitu buat Semak kan balik segala bagai meja dan laci....ehehehee.....
 
Selesai sahaja audit 5S...dalam bulan yang sama juga iaitu hujung bulan Disember ni...ada pengauditan ISO dan SIRIM... haishhhh.....yang ini lebih kepada documentation. Dan kerana itu semua cuti dibekukan sehingga ke tarikh audit...... Bulan Januari tahun depan.....Star rating pulak.....adoyaiii.....

Baru je plan nak ambik cuti lama sikit sebab nak balik rumah mak mertua..... dah lama tak balik menjenguk mama ku yang cantik itu......rindu la pulak....kalau saya tak sibuk....en suami pulak sibuk.....hmmmm... nak tak nak...kena jugak2 cari masa untuk balik dan luangkan masa dengan mama......

Dalam kesibukkan dengan kerja yang tak ada kesudahan ni.....saya dan en suami mendapat berita gembira......[no no....bukan baby....yang tu InshaaAllah soon oke.....doa2kan ya.....]. Syukur kerana doaku dan en suami dimakbulkan Allah..... Hebatnya takdir Allah.....Dia tak bagi satu...tapiii DIA bagi sesuatu yang lebih indah..... nak tahu apa dia...nanti saya akan ceritakan bila sampai masanya.......InshaaAllah tahun depan oke.....doakan segalanya berjalan dengan lancar..... [mood tak sabar......dan happy......].

So...bersempena dengan cuti persekolahan ini jugakkk...memang banyak lah yang pegi melancong kan...termasuklah abang saya sekeluarga. Kemain lah diaorang bercuti sampai ke Spain sana nun.... tersentap mokcik bila tgk gambar2 yang diaorang kirim dari whatsapp tu tauuu.....sebab cecantik semuanya..... hehehee..... apa2 pun harap mereka semua enjoyyyy...... [terus tarik2 baju en suami......sambil cakap...awakkkk bila kita nak pg bercuti nih.......ehehee...].

Dan dalam cuti persekolahan ini jugak...banyaklah jemputan kawin dan kenduri kendara sana sini. Maaflah kalau saya dan en suami tak dapat hadir ke mana2 jemputan..... Sepanjang bulan ni memang tak habis2 dengan sibuk nya...ditambah dengan demam dan pakej nya sekali.... [kalau dah batuk tak henti2...rasa2nya layak ke saya ni berada di khalayak ramai tu......ahahaaa....sabauuu je lah kan.....].....

Utk pengetahuan....selepas kebah dari demam....saya ingat en batuk ni dah menghilangkan diri.....rupanya..dia datang balikkkk...rindu kat saya la tu kannnn.......so... selagi boleh...saya nak elakkan utk berada di khalayak ramai.....tambahan kalau ada diantara mereka yang merokok....haruslah akan jadi lagii teruk..... sebab orang yang jarang sakit ni..sekali kena...memang macam apa je kan..... so...bersabar je lahhh.......boleh je kalau nak pakai mask.....atee......boleh bertahan ke pun sepanjang hari nak pakai mask dengan batuk nya sekali tu.......memang tak la kan.....baik duduk kat rumah sambil landing dgn Tabby yang domokkk......

Dan seperti biasa en suami akan sibuk dengan tournament nya.... kadang2 jadual dia selalu clash dengan jadual saya. Bila dah diberitahu ada kenduri.....dia pulak ada tournament..... bila time dua2 free udah pulak en sakit tu datang melawat......macam2 la yang jadi dalam bulan nih......huhuhuu....tapiii semua tu adalah perancangan Allah..... kalau dah tak ada rezeki nak ke situ...maka tak delah kan...macam2 yang akan menjadi penghalangnya....yang penting...segalanya bukan disengajakan......

Dalam pada itu.....sempat jugaklah saya siapkan beberapa tempahan dari sahabat2 saya....Alhamdulillah....kalau dah minat tu....memang susah nak tolak...tambah pulak permintaan tu untuk bagi kat budak2 yang sedang cuti persekolahan ni....hehehe...gigih dan bersungguh2 nak siapkan tempahan...sebab saya enjoy sangat buat quilling dan seaneka benda utk lukis ke apa ke....hilang stress mokcik okeh......

So...kisahnya....hari ni memang sesaja je update entry untuk cerita kosong toing toing toing ni.....ehehehe...tak de la senyappp je kan blog ni..... [sambil gelak tutup mulut....kuikuikuiii....]....

Ingat nak post pasal benda lain....tetiba buat entry ni....sapa suruh tertinggal cable hp chap ayam...kan dah susah nak transfer gambo...... memang dasar pelupa mak nenek kan..... tapiii bila belek2 balikkk...dah lama tak buat entry pasal resepi..... nanti nak share la resepi macam2 saya masak...bukan masak gulaiiii yee.......masak dessert jeee.....[ni gaya mcm bersungguh....tiba hari sendu dan sibukkk nak mam....lupa terus........hahahaaa.... tak pe..kita cube ok.....].

Ok...jumpa di next entry...InshaaAllah...



Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


2 comments:

  1. Salam, kalau tak keberatan boleh saya tahu sis ke Korea dengan travel agent apa? Macam berminat :) Boleh WhatsApp saya 016-2380920 Nurul.

    ReplyDelete