Friday, January 9, 2015

IMPIAN DAN HARAPAN 2015

Assalammualaikum dan salam kasih sayang, salam Jum'ah mubarakah....

Alhamdulillah....hari ni cuaca kembali indah seperti biasa...tenang dan mendamaikan.
Semoga Allah mempermudahkan segala urusan-urusan mereka yang diuji olehNya dan semoga ketabahan dan kekuatan terpahat kukuh di sanubari mereka dalam menerima ujianNya ini.

Disetiap kesukaran pasti akan diberi kemudahan....di setiap apa yang Allah tarik dan ambil dari mereka...sebenarnya....Allah hendak menggantikan kepada sesuatu yang lebih baik....yakinlah.....

Hanya iringan doa dan harapan agar semuanya kembali seperti sediakala.....semoga Allah pulihkan hati2 mereka dari segala kesedihan, kehampaan dan kegelisahan....semoga Allah sematkan dalam hati mereka semangat dan keyakinan bahawa takdir2 Allah itu sebenarnya ada hikmah dan pedoman yang akan memberi berjuta dan berlipat kali ganda kebaikkan..... InshaaAllah...

Sejujurnya.... tahun 2014 banyak memberi pengajaran dan pelajaran.... Dalam kegembiraan ada kesedihan.....Namun apa pun yang berlaku....langkah kehidupan harus diteruskan demi memenuhi tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi Allah.

Berpenat-penatlah kita didunia ini dalam mengejar ganjaran Ilahi.....supaya kita dapat bersenang-senang di satu alam yang kekal dan abadi...... dunia kini semakin uzur.... makanya.....ubatilah keuzuran bumi ini dengan zikir dan bermunajat kepadaNya...Taburi baja keimanan dan ketakwaan kepadaNya..... fahamilah dua perkara ini.....kejahatan akan dibalas dengan kemurkaan Ilahi manakala kebaikkan pula akan dibalas dengan rahmat Ilahi....

Berbalik kepada azam dan impian.....

Kalau dulu masa zaman budak2 dulu...kemain tulis dalam diari....azam dan impian saya tahun ini....lepas tu buat listing.....kelakar jugak bila teringat balik zaman2 remaja trang tang tang dulu.....lebih2 lagi kalau ada secret admire kan..... harus termasuk dalam listing semoga tercapai untuk berjumpa dan bersembang dengan si dia.....hamboiiii....kemain..... hehehee....tapiii tu semua dolu-dolu....

Sekarang..... bukan nak kata tak ada impian dan harapan....semua tu ada....tapii selalunya...c/f apa yang tak tercapai tahun lepas bawak ke tahun ni.....hehehe....boleh macam tu.... kena usahakan jugak impian tu sampai dapat......

Syukur yang tidak terhingga kerana apa yang saya impi-impikan selama ini akhirnya tercapai pada penghujung tahun 2014. Walaupun agak lambat juga untuk mencapainya.....tapi semua itu tidak pernah mematahkan semangat dan harapan saya untuk terus berusaha, yakin dan bertawakal padaNya. Bila kita meminta sesuatu yang terbaik untuk kita...pastinyalah Allah akan memberikan yang terbaik juga untuk kita.... alhamdulillah......saya dan en suami sangat bersyukur dengan anugerahNya itu..... Apakah impian yang dah tercapai itu......???? nanti saya akan ceritakan..... bukan sekarang.....mungkin dalam beberapa bulan lagiii InshaaAllah..... ;)))

Sebenarnya dalam tahun 2014 tak ada plan pun nak ke luar negara.... namun siapa tahukan...takdir Allah mengatasi segalanya..... tetiba adik beradik saya plan nak buat cuti2 keluarga di Hong Kong.

Pernah satu hari tu saya suarakan pada en suami...teringin nak pergi Disneyland....... tak sangka2....dapat jugak menjejakkan kaki ke sana..... yang tu tak plan....bukan dalam listing impian kot...... yang tu tetiba....bonus utk saya.....hehehe....syukur sangat2...

Ada 3 lagi impian besar saya yang masih belum tercapai.... hopefully dalam tahun ni dapat tercapai salah satu atau semuanya sekali...hopefully lah kannn.... moga Allah makbulkan impian yang tak tercapai lagi tuuu hehe.... apa ke dianya impian itu.....kalau dah tercapai nanti saya bgtahu....hehehe [tapiii salah satunya haruslah anak.....yang tu mmg selagi tak dapat...selagi tu lah c/f.... ] sabaq jelahkan mokcik nih...... soo....3 impian tu kita bawak ke tahun ini lah ye..... Hmmmm....memang kena kerja keras dan berusaha lebih nih...... Yakin...yakin yakin....Allah bersama dengan orang2 yang bersabar.....

Apa yang saya harapkan untuk tahun ni.....

Semoga saya terus istiqamah dalam menjalankan tanggungjawab saya kepada yang Maha Pencipta...juga menjaga adab keperibadian saya sebagai seorang muslimah dan impian untuk menjadi bidadari syurga buat sang suami itulah impian dan harapan sehingga ke hujung nyawa saya.

Mengharapkan agar pengakhiran umur saya adalah sesuatu yang indah buat diri saya, keluarga dan orang2 di sekeliling saya.... yang itu adalah impian yang yang tidak pernah terputus dari memohon kepada Ar Rahman dan Ar Rahim....

Allahumma Aminnn.....

Apa pun impian dan harapan kita....pastikan adanya terselit untuk abadikan diri jiwa dan raga kita kepadaNya.... kerana tanpa keizinanNya.... semuanya PASTI tidak akan dapat kita kecapi....

Jika impian dan harapan tidak dapat dikecapi.... yakinilah..... bahawa takdir2 Ilahi itu adalah terbaik untuk kita....DIA lebih mengetahui segala sesuatu yang terbaik untuk diri kita sekarang dan akan datang.....




Ehsan dari en google





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


No comments:

Post a Comment