Friday, January 23, 2015

REZEKI DI HARI JUMAAT

Assalammualaikum dan salam jumu'ah mubarakah.

Jom kita mulai hari kita dengan membaca surah Al-Kahfi.

Pagi ni sangat mendamaikan...bawak kete pun macam tenteram je.... tak marah2.....kiranya hari ni tak naik darah tinggi lah bila memandu tu....selalu asyik nampak salah pemandu lain je kan......kita ni je yang betul kan...hehehehee....harap balik nanti pun mcm tu......[senyum sikit..... ;)]

Pagi2 lagi dapat whatsapp dari seorang kakak yang bertulis

"tetiba teringat kat lia......."
beserta doa-doa yang indah...
[mungkin kalau kakak tu baca blog saya...kakak tu mesti tahu.....dia yang saya maksudkan...... ;)))) ]

Hati berbunga-bunga riang....ada jugak orang ingat kat saya pagi-pagi jumaat yang barakah ni......[wahhhh terharulah kakak......]

Lebih terharu apabila kakak tu dengan ikhlas memberi resepi kek nya kepada saya.

Sebenarnya kakak tu selalu mengikuti kelas2 membuat kek dan semua kelas2 itu adalah berbayar. Bayaran bagi satu kelas kek mengikut kategori mungkin melebihi dari rm200++ hanya untuk satu resepi kek dan cara pembuatannya. Dan setiap pembelajaran dan ilmu itu...dimanfaatkan dan menjadi sebahagian daripada business kakak tersebut. Memang laku kakak ni punya kek sebab sangat sangat sedap. Beliau buat dengan penuh kasih sayang tau.... ;)))

Dan pagi ni...saya dapat ilmu itu....saya dapat resepi kek yang saya suka sangat2.....yang orang2 saya sayang pun suka.....

Tak tahu macam mana nak cakap...... hanya ucapan terima kasih yang tidak terhingga untuk kakak tu..... semoga Allah membuka seluas2nya pintu2 rezekiNya untuk kakak tersebut.
[menitis air mata saya pepagi nih tauuuuu......huhuhuuu]

Termenung sejenak.....kebaikkan apakah yang telah saya lakukan sehingga Allah temukan saya dengan insan2 yang sebaik mereka....yang tidak pernah lokek dengan ilmu yang mereka ada.... yang terlalu baik dengan saya. Sehinggakan.....tak pernah terjangkau dek akal dan naluri saya untuk mendapatkan sesuatu dengan sangat mudah yang seolah datang terus kepada saya. Syukur sangat2.......

Mungkin orang boleh cakap...."alaaaa resepi kek je pun....click je kat google dah boleh dapat...apa ada hal...."

Tidak pada apa yang saya terima terus dari kakak ni pada hari ini..... Resepi tu adalah hasil titik peluh kakak tu menimba ilmu bersama mentornya.....dan dengan mudah kakak tu share dengan saya....walaupun saya bukanlah seorang tukang masak yang handal....saya bukan pembuat kek yang mahir.....buat hanya untuk suka suka nak makan dan untuk dihidangkan pada orang2 tersayang di dalam rumah saya dan hampir dgn saya..... namun...itulah indahnya takdir Allah....menggerakkan hati kakak itu untuk berkongsi bersama saya...alhamdulillah....

Terima kasih kakak sayang....

Akan saya manfaatkan ilmu yang beliau bagi dan saya pasti akan cuba.....lepas tu saya akan share dengan beliau.....hehehee.... tqvm kakak....

Semoga Allah buka seluas2nya pintu2 rezekiNya untuk kakak....dan semoga kebaikkan demi kebaikkan mengiringi kakak di dunia dan di akhirat.....

Allahumma Aminn...




Inilah doa yang diberi oleh kakak tu.... :'))






Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


No comments:

Post a Comment