Tuesday, March 10, 2015

KURSUS

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Sedar tak sedar dah masuk bulan Mac. Ya Allah cepat betul masa berlalu meninggalkan kita.

Kalau dulu rasa mcm nak bangun lewat sikit dalam 6.30 pagi sebelum ke tempat kerja...masih rasa terlalu awal.... tapi sekarang bangun pukul 6.30 pagi rasa macam sesak nafas pulak nak terkejar kejar ke tempat kerja....adoyaiii...lepas ni kena bangun awal dari waktu kebiasaan.

Alhamdulillah....dalam jangkaan musim panas yang akan berlarutan sehingga ke bulan April, masih ada titisan hujan rahmat yang Allah limpahkan untuk kita sama-sama mensyukuri nikmat dan anugerahNya itu.

Alhamdulillah jugak sebab hari ni baru ada kesempatan nak tulis dalam blog nih dan sempat jugak menjenguk jenguk blog blog jiran sebelah menyebelah....ehehehe....

Dua minggu lepas, saya ke kursus pengurusan sistem fail dan pengkelasan rekod kerajaan selama 3 hari. Penceramah kesemuanya dari Arkib Negara. Kursus ni actually lebih kepada bagaimana kita nak membuka dan menutup fail dengan betul dan bagaimana nak melupuskan rekod. Sangat sangat interesting.

Yang terlebih interesting nya sebab saya dapat kursus sekali dengan en suami. Memang nak tergelak besar masa dapat surat kursus tu sebab tgk listing...ehhhhh ada nama en suami....hehehe.

Selama 3 hari memang pergi dan balik sekali....ya Allah seronoknya bila ada driver yang tolong bawakan kita..... hehehe....

Kebetulan dalam unit saya ada lagi 2 kawan saya yang dapat kursus sekali dan kebetulan hari pendaftaran tu diaorang sampai agak lewat. En suami kebiasaannya kalau kat mana-mana pun suka sangat duduk kat depan sekali.....memang tak lah nak duduk sekali dengan dia kan...... saya duduk dengan kawan saya kat belakang.... Memang ramai jugak peserta yang dapat kursus tu..... so tpt duduk semuanya full kecuali kat tpt en suami....dia sensorang dia je macam hapa je kan..... Lepas tu dapat msg dari kawan saya tu suruh jagakan tempat utk diaorang.... nak jaga macam mana......pusing belakang kiri dan kanan semuanya dah full yang ada kosong kat tpt en suami. Takut depa segan lah pulak nak duduk sebelah en suami kan... mamat tu entah kenapa...memang sejak azali suka bebeno duduk kat depan. Ermmm.....terpaksalah saya berpindah kat sebelah suami dan tak berapa lama tu kawan2 saya sampai..... ok..kami duduk sekali..... sabar jelah kan....

Kumpulan kitaorang yang paling banyak komen hasil kerja kumpulan lain....hahahaa...sampai en suami cakap... "tak sia sia korang datang duduk sini....." ahahaaa....sabo jelah dia tu....

Part yang paling best, bila kitaorang kena tgk semula fail2 lama yang hendak di lupuskan. So...bukak lah balik fail2 lama...tak silap tahun 1962...Ya Ampun....masa tu entah kemana-mana lagi saya nih....Sempatlah belek belek cara penulisan surat menyurat diaorang pada zaman tu. Dengan ejaannya...dengan kertas2 yang digunakana....tulisan diaorang yang sangat2 klasik.....dan nama-nama yang sangat unik serta penjawatan yang sangat sangat direct. Memang masa buat kerja kumpulan tu asyik tergelak je.....sabar jelah kan.....

Inilah first time kitaorang dapat kursus sekali. Dah tu duduk sekali pulak tu......Alhamdulillah...... bestnya sebab kalau saya terlepas slot.... en suami akan terangkan pada saya. Kalau part yang membosankan.....kitaorang chat atas kertas [dah macam zaman2 belajar dulu.....ahahaaaa.....]lepas tu gelak gelak....ateee dah duduk depan sekali...mana boleh nak sembang lebih lebih......



Last presentation daripada kumpulan kitaorang. Dia je satu2nya lelaki dalam kumpulan kitaorang...haruslah dia yang kena ke depan.... ;)))



Apa yang tgh kusyuk sangat tu.....hehehe....




 
 
Terima kasih kerana membaca entry ini  =)))





1 comment: