Tuesday, June 2, 2015

ANAK SEDARA BARU

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Sedar tak sedar kita bakal menyambut kedatangan bulan yang penuh keberkatan iaitu bulan Ramadhan. Semoga kita sama-sama dapat menikmati kemanisan rahmatNya di bulan yang penuh keberkatan itu....InshaaAllah.

Alhamdulillah.... pada minggu lepas hari Isnin 25.5.2015 saya dapat anak sedara baru...kalau dalam keluarga.....ni anak sedara yang ke 12...[ehhh tak ku sangka ramai jugak.....hehehe....]. Adakah akan ada yang ke 13....hmmm.... tunggu je lah ekkk.....eheheh...

Ni anak kepada kakak atas saya [kak ita], anaknya yang ke 3 dan satu2nya anak lelaki dia.......Dah 10 tahun tak beranak kecik.......hehehe.....walaupun sebenarnya kakak saya nih tak mengharap pun akan dapat baby boy.....Alhamdulillah...Allah hadiahkan dia baby boy yang sangat comel.....

Lepas je dapat tahu kakak saya dah selamat melahirkan baby boy nih secara cesarean di Hospital Pantai Putri Ipoh......Petang tu jugak saya keluar awal dan bergegas ke Hospital....tak sabar nak tengok baby kakak saya nih walaupun memang kakak saya ni ada hantar whasapp wajah anaknye tu lepas saja bersalin....Tapiii tak puas hati...nak jugak2 tengok baby yang bam bam nih....

Kebetulan sahabat saya Putri ada hal di Ipoh...so....makcik tu pun menyinggah jugaklah tengok baby boy yang bam bam ni kat Hospital....

Bila sampai je ke bilik kakak saya.....saya mintak tolong nurse hantar baby ke bilik....dan masa tu dok tengok wajah ahli syurga ni puas2 dan cium2 dia.......Ya Allah..bestnya dapat cium baby..... bau syurga....wangi sangat.......

2 malam kakak saya di wad...so...2 malam jugak saya dengan kakak yang lagi sorang ulang alik ke Hospital [lepas kerja] tengok baby....tak sabar nak tunggu baby keluar...kalau kat rumah...boleh gomol2 dia puas-puas......

Hmm..bila dah balik ke rumah..... apa lagi....memang tengok dia puas2.... salinkan pampers.....cucikan yak yak dia......ehehehe....[biasa buat sebab sebelum2 ni anak2 sedara saya memang mak dgn saya yang jaga masa dalam tempoh pantang tu.......layan dari segi salin pampers la kannn....ehehee....part paling best...bila dia terjaga.......ada je orang nak kiss kiss pipi gebu dia tu kannnn...]



Kakak saya dan abang ipar memilih nama Adam Ibrahim utk baby boy nih....

Masa memula tengok tu......hmmm sangat sangat bam bam tauuu....geram sangat tgk pipi labuh dia tu..... cium banyak banyak kali pipi pau gebu tu....ehehehe...





seronok dia dapat pegang oleh 2 orang makcik nih.....ehehehe....



Baby Adam hari ke 6.
Asyik tido je kan...ye lah namapun baby.....ehehehe....macam2 gaya.....

Masa first day tu saya belek tangan dia.....tengok telinga dia....[ehhh dah macam anak sendiri pulakk....] usik2 pipi dia....sekali baby buat mimik muka.....nampak ada dimple di kedua2 belah pipi apam gebu dia tu..... Ya Allah...sangat comel!! dalam la pulak tu lesung pipit nya......saya bagitahu kakak saya....[sebab masa tu kakak saya tak dibenarkan utk bangun sampai lah keesokkan pagi nya...]...so dia tak boleh nak pegang baby pun....... saya letak baby sebelah ibu dia..... hmmm happy sangat....walaupun saya masih belum ditakdirkan untuk merasai bagaimana perasaan seorang ibu...namun...Allah masih memberi kegembiraan kepada saya untuk melihat anugerah terindah ini di dalam keluarga.... syukur sangat.... anak saudara macam anak saya jugak.....

Doakan baby Adam membesar dengan sihat dan kuat..... =)))




Terima kasih kerana membaca entry ini =))

4 comments:

  1. Moga orang yang cium2 dan pangku bayi ni berjangkit dapat bayi camni jugak .Insyaalllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen....ameen...ameen..... terima kasih kak hanem..... [cayang cikit..... ehehe...]

      Delete