Friday, July 24, 2015

BIRTHDAY SURPRISE FOR BAIZURA

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Alhamdulillah....abah saya dah discharge semalam...
namun keadaannya masih lemah.....semoga abah saya terus kuat dan kuat.....aminnn....

Ni cerita tarikh 21 Julai 2015 [Selasa]
Kebetulan saya masih lagi bercuti raya...
Alhamdulillah....dari pagi sampai ke petang, cuaca sangatlah mendung...
Sesekali hujan....dan cuaca sangat nyaman dan sejuk....seolah memahami hati dan perasaan saya pada ketika itu yang risau akan keadaan abah saya....
InshaaAllah....doakan semoga abah saya segera sembuh ya.....

Jujurnya....saya dah set dalam kepala saya...pada tarikh ni.....ada 2 perkara yang special....
satu....hari lahir en Tabby saya yang ke 5 tahun.....[hehehee....]
yang kedua....hari lahir hadik terangkat saya Baizura.........

Kebetulan on the way nak jenguk abah saya di hospital.....masa tu datang idea saya.....nak surprise kan hadikkk nih.....[sambil gelak jahat....].

Walaupun sebenarnya hati saya tak keruan ketika itu....tapiii....tak salah kan....kalau kita nak happy kan orang yang rapat dengan kita...moga Allah menggantikan kerisauan saya dengan kebaikkan dan hati yang tenang.....

Oleh kerana Baizura dah bertukar ke Ipoh......
sementelah saya masih cuti....so..masa ni memang sangat sesuai untuk terkejutkan dia.....

Utk make sure dia ada kat office saya call dia...

saya: Happy birthday to you.....happy birthday to you....
[sambil nyanyi2 kat dia....]

Bye: [gelak gelak....happy le tewww kannnn......hehehe....]

Bye: Kak liaaa.....hantar kek ke sini cepatttt.....
[nada gurau....sambil gelak2]

Saya: Bye ada kat office ke?

Bye: Ada laaa....meh la datang hantar kek....

Saya: ehhh tak de.... kak lia kat kampung nih....
[saja tipu dia.....hehehehe....]

Bye: alaaaa...melampau tau cuti lelama....
[jeles le tewwww dia tak dapat cuti......eheheheee...]

Saya: ehhh ok lahhh.....nak wish birthday je sebenonya.....ok bye byeee......
[terus matikan phone.....]

Ok...disebabkan kedai kek tu je yang saya nampak....terus ajak en suami ke kedai kek tu dan saya yang cerewet nih pun pilihlah kek mana yang nampak sedap kat mata....

Dah sampai ke Office dia terus call kata saya ada kat parking betul2 sebelah kete dia....sambil tu keluarkan kek dan bawak ke satu sudut di dalam kawasan office tu yang dah siap ada bangku dan meja....

Kemain dia terkejut.....katanya...ni mesti ada sesuatu nih....hahahaa.....
Sekali dia keluar...nampak keterujaannya....
Ya Allah bestnya bila tengok dia terkejut......sambil gelak2....
Alhamdulillah..... dia happy....

To my dearest hadik.....

Selamat hari lahir...
semoga di berkati disepanjang usia...
Semoga terus menerus diberi kekuatan dalam menghadapi kehidupan ini yang penuh dengan cabaran dan dugaanNya...
Tak ada perkara yang mudah dalam dunia ini utk kita dapatkan sesuatu kebaikkan....
Kita PASTI akan diuji....maka ambillah ujian itu dengan dengan redha kepadaNya....kerana yang akan memberi jalan keluar dalam ujian itu hanyalah DIA....bertawakal dan yakin akan ketetapanNya...

Happy sangat2 bila tengok Bye happy.....

Itu jelah yang kakak mampu....pemberian kecil....dengan harapan hadik happy....
Apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan kenakalan dia dgn faten yang suka kenakan saya.....
ambik video saya dengan muka ntah hapa2.....setiap hari mesti nak kacau saya.....hahaha....
dan macam2 lah.....dannnn semua tu buat saya ketawa dan happy...hilang segala mak nenek stress....





Kita bergambar dulu....masa memula nampak saya datang dgn kek nih...
saya tahu dia sebakkkk....saja tak nak layan sedih dan feeling dia tuh.....
terus ajak bergambar.....[sambil gelak nakal]







sama-sama rasa kek nih.....suap suap lahhhh.....hahahaa....
candid dari en suami....

Alhamdulillah....misi berjaya....ehehee..... semoga ikatan saya dgn mereka2 yang saya kenal akan kekal hingga ke syurga.....Aminn...




Terima kasih kerana membaca entry ini =))

No comments:

Post a Comment