Tuesday, August 25, 2015

CANDLE LIGHT DINNER DI CASUARINA @ MERU

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Ecececee..... tajuk kemain candle light dinner kann..... hehehe....

Alhamdulillah... tarikh 22 Ogos 2015...genaplah 7 tahun perkahwinan saya.

Sebenarnya plan asal.... kitaorang nak lah pergi bercuti cuti Malaysia sambil berhoneymoon kann....hehehe.... tapiii disebabkan keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan.... selama seminggu saya terkena demam+selsema+batuk... dan ianya saling jangkit berjangkit antara satu sama lain.... makanya.... terpaksalah batal perancangan tu..... dan saya pun redhaa je lahh.... tak ada rezeki nak celebrate anniversary di tempat lain....

Petang Sabtu tu....tetiba je suami saya ajak pergi dinner.... sesaja nak dating katanya..... Bila tanya kemana...dia kata mana-mana je lah.... so..saya pun macam assume.... ok lah....saja nak pg makan2 berduaan je lahh.......macam kebiasaan tu.... hehehe....

Lepas tu suami kata nak keluar sekejap...ada hal dengan kawan2 chess dia... so...isteri duduk melepak kat rumah je lah..... sambil tgk tv.... sebab masih belum sihat sepenuhnya.....cik selsema sangat susah nak tinggalkan saya....adoyaiii...... sayang bebeno dia kat saya kannn.....hahahaa...

Petang tu sementara nak tunggu maghrib..... saya duduk tengok tv kat ruang tamu sensorang....en suami balik....tegur2 saya....lepas tu dia kata...ehh...nak ubah kete lahhh.... ok lah... isteri buat biasa je lah.... sekali dengar suami panggil2 nama saya..... bila berpaling...... nampak ada bunga terpacak kat atas bangku.....orangnya menyorok kat belakang bangku....ahahaaa.....terus senyum2 kambing....suami terus gelak2....datang kat saya bagi bunga tu.....sambil wish...."Happy anniversary awak...." alolololooo....sweetnya suami saya tahap diabeteslahhh..........
dah mcm berdrama la pulakkkk....ayoyoyooo...

Terus suami suruh saya bersiap/prepare utk pg dinner....

Lepas solat isya' kitaorang gerak dari rumah......saya just ikut je lah kemana en suami nak bawak saya mkn malam....katanya nak ber dating kannn.....ahahaha....



3 kuntum rose utk saya....alhamdulillah....

Dalam pukul 9.15pm mcm tu sampai la ke Casuarina....[terus tanya en suami....ehhh kenapa kita ke sini.....mcm ada sesuatu je nih......masa ni En suami kata........kata nak dating.......sabar je lah dia tu tauuu.....] terus tarik tangan saya ke cafe tanya pasal reservation.... [oooo senyap2 buat keje sensorang.....ahahahaa.....]

Sekali encik staff tu terus bawak kitaorang ke satu tempat duduk yang ada hiasan lilin dan bunga....saya tgk meja lain.... mcm biasa je...kenapa meja kitaorang ni mcm special......sambil buat muka pelik.....adoyaiii....

Memang ada layanan lah....en staff tolong betulkan bangku....bukakkan table napkin....sampai saya cakap kat en staff tuuu....ehhh...tak payah...saya malu.....ahahahahahaaa.....tgk muka en suami macam selamba je.... Lepas tu encik staff tu tolong nyalakan 2 lilin kat atas meja kitaorang.....



Ada 2 ekor burung putih kat atas gelas tu sebenarnya.....dari table napkin yg dihias....
Yang tu saya tak sempat nak ambik gambar...sebab terlalu excited.....cehh....hehehe...



Candle light di dalam ruang yg terang.....muehahahahaa..... ehh sukahatilah kann...
janji istimewa dari suami.....
Sebelum encik staff tu beredar.......terus ckp kat kitaorang...
"enjoy your candlelight dinner.... happy anniversary to both of you...."
"haaaaaa...." sambil nganga mulut terus tgk en suami........ahahahahaaaa....
Rupa nya nie plan suami.......nak ber candle light dinner kat dalam ruang yang terang tuuu.......ahahahaa....sabar je lahh.....

Masa memula di bawa ke meja tu.....muka saya dah merah2 maluuu dah....memang dapat rasa sesuatu......dalam hati berkata-kata

"ni mesti ada apa2 nih......."

Disebabkan tgh excited....tgh tergamam.....memang tak sempat nak ambik gambar meja yang dihias cantik tu...... ahahahaa....

En suami ajak saya tgk kek.... nak satu slice je...ehehehe...ok lahhh.... saya pilih Moist Chocolate Cake... sebab tahu en suami memang suka sangat coklat....
Cake tu dia akan hantar kemudian.....ok lah....

Memang kitaorang enjoy sangat dinner malam tu.... sambil berdating....kebetulan memang tak ramai orang....so..rasa macam memang berduaan je lah..... tapii dah malam sikit ramai yang datang supper disitu...



Ada persembahan daripada band nih....



Ni makanan saya....sayur sayuran dan beberapa ketoii butter prawn
Tak ada selera nak makan...sebab tak berapa nak sihat kan.... =))



antara yang saya ambik sbg pencuci mulut



suami...=))

Dah selesai makan.... tetiba encik staff tu hantar kek yang siap tulis "Happy Anniversary"....ahahaa....happy sangat.... memang tak pernah pun celebrate anniversary mcm nih....selepas kawin.......ni first time suami buat plan mcm nih.......hmmm..memang surprise sgt.... tapiii bila dah usia diambang2 nih..... perasaan malu tu mcm tebal sangat kannn....ahahaha....





KAMI =))

Masa nak buat bayaran tu.... saya tanya lah pada encik staff yang incharge kitaorang punya meja tu.... memang ada buat reservation utk candle light dinner ke.... dia jawab..ni semua kena request dari customer..... so..dalam kes nih.... suami puan yang plan semua nih....pihak kami melaksanakan je....

Bila keluar bil...tgk cake yang kitaorang order tu tak dimasukkan.....

Katanya tu complimentary sekali dengan tempahan kitaorang.....mungkin bersempena dengan anniversary ni....saya rasa memang dia saja bagi....sebab masa order tu memang tahu harganya berapa..... alhamdulillah rezeki kitaorang....keknya pun sedap.... siap bungkus bawak balik sebab tak larat nak habiskan....really appreciate it...tq Casuarina.... =))

Ok..sebenarnya...en suami order buffet dinner untuk kami berdua... dan masa nak buat reservation tu.... suami saya request utk candle light dinner....hotel memang tak ada buat....tapiii pihak hotel akan hiaskan meja tu untuk kitaorang...kiranya akan ada kalau ada customer yg request je lah kan....ehehehe...owhhh cerdik2 suami saya nih.....

Alhamdulillah.... Pertama kali candle light dinner.... di Restoran berputar kl tower...sekarang dah tukar nama 360 atmosphere kl tower.... [tu surprise dari mak mertua saya....] tapii masa tu macam tak la segan sangat...lagii dua2 pun memang ter surprise...ahahaha....lagiii semua meja pun memang ada lilin kannn...... best jugak...sambil makan...sambil tgk suasana malam bandaraya Kuala Lumpur...cantik sangat......

Yang kes ni memang segan sangat...sebab meja kitaorang je yang ada lilin lah....ada bunga lah.....adoyaiii.... lagii saya sorang je yang kena surprise.....tapiiii sangat special.....sebab dari suami sendiri.....sangat terbaikkk sangat sangat menghargainya...... =)))

Yang nyatanya...memang malam tu happy sangat..... alhamdulillah....




Semoga ikatan ini berkekalan hingga je syurganya....aminn...




Terima kasih kerana membaca entry ini =)) 




9 comments:

  1. Replies
    1. alhamdulillah....
      terima kasih anum....
      awak dan suami pun romantic jugak... =))

      Delete
  2. Happy anivesary !!!!! moga bahagia dan kekal hingga jannah juga dipermudahkan segala urusan dan rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahumma Amin....terima kasih kak hanem.... =))

      Delete
  3. kak lia... kek tu awat sket sgt.... lein kali buh sebiji tau.... kalau tak abis tapau bawak balik bagi kt sue yer... kih-kih...
    Happy Anniversary... bak bunga sejambak.... (xmo 1 kuntum.. )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Sue...
      Kek yang seketoiii tu pun tapau.....ahahaha...
      ok..nak kek banyak...lenkali ya...InshaaAllah.... =))
      Bunga sejambak tu dah layu....hehehe...

      Delete
  4. Akk tak wish lagi eh..
    Happy Anniversary.. tak lama lagi InsyaAllah akak nyusul juga utk anniversary ke 7 :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kekda =))
      InshaaAllah....kita celebrate anniversary
      pada tahun yang sama.... =))

      Delete