Thursday, October 1, 2015

AIDILADHA 2015 - PART 3 - BIRTHDAY DAN BBQ AGAIN

Wahh...kemain part by part...dah banyak sangat aktivitinya....at least...bila ada dalam blog nih...bila baca balik...boleh senyum sensorang....kenang kan balik saat2 gembira bersama yang tersayang...ewahhh gitu...

Ok, lepas maghrib...anak2 sedara semua dah ready utk ber bbq... abang dengan anak saudara saya Ican dah ready bakar daging burger.... sediakan bahan2nya dan salad..... yang kitaorang ni hanya menunggu je burger tu masak...dan siap nak ngap je....[melampau tahap apa je.....heheheee....]



Daging ayam dan kambing dah sedia di bakar..... tinggal nak bakar daging burger je lagi...
Sekarang ni kitaorang dok kemaruk nak barbecue je.... sebab dah ada benda nih..... mudah dan senang digunakan.....



Anak sedara bekerjasama dengan abang ipar saya untuk siapkan bbq tuuu.....



hasil air tangan abang saya...burger Ramli menjadi pilihan



Sebahagian daging ayam yang siap dibakar



Ayam, kambing, daging lembu yang dah di marinate oleh abang saya dibakar..... sekali dengan daging burger.....memang best...makan panas2....



burger yang dah siap sedia utk dimakan....ada lagi yang masih dibakar =))

Selain ber bbq tu.... ada tambahan makanan lain iaitu pizza hut dan air favorite seisi keluarga iaitu ais cincau..... kakak saya yang buat...memang terbaik [tak ada pulak gambar nak tepek....alaaa...air je pun....ahahahaaa...]

Sesi makan2 daging, ayam semua berjalan dengan jayanya bila semuanya dengan selamat dapat dihabiskan oleh rakyat jelata kat dalam rumah tu......hehehee...Tinggal lagi pizza hut je yang masih belum di sentuh.... saya dapat seketul burger pun dah kenyang tahap nak sandar diri je kan.... tapiii malam ni pun tak cukup korum jugak.....kakak yang sulung tak dapat nak join....ada hal lain katanya.... tak pe lah...janji yang ada ni pun dah riuh rendah jugak dibuatnya....



Geng bebudak perempuan...walaupun ada 4 orang je....memang kecoh jadinya.....

Bila perut dah kenyang....apa lagii....bebudak semua dah bising...tak sabar nak potong kek katanya.....dah kemas meja semua.... kek ais cream baskin robins pun dikeluarkan...dan masing2 tak sabar nak potong kek dan nak bukak hadiah.....

Bila dah ready semuanya..... dua budak comel pun dah ready tunggu depan kek nak tiup lilin..... semuanya nyanyikan lagu happy birthday....tersengih2 kucing dua2nya.....ahahahaa....



Kek untuk Errissa yang ke 10 tahun



Yang comel nih....kek untuk Oyyim yang ke 5 tahun





Kita ambik gambar dulu....











dua kawan baik....kalau jumpa mesti nak berkepit 2 orang sebab si kakak tu rajin melayan kerenah si adik nih.....so..memang ngam berdua..... hehehe...habis hati...bila dapat celebrate birthday sekali....



Geng gedik....suke melawa lawa ini 3 orang......memang ngam....hehehee



Dengan kakak dia....dan abang sepupunya......kakak nih macam tegas sikit....almaklumlah..nama pun kakak....memang ada sifat kakak2 zaman dulu...garang dan tegas dengan semua geng sepupu.........ahahahaaa

Walau apa pun....semua anak2 sedara sangat rapat dengan saya..... selalu jugak saya cakap...kalau gaduh gaduh....saya lagakan kepala....ahahahaaa...padahal tak pernah buat pun....tak berani gaduh depan saya pun...sebab....mak sedara jarang marah...tapiii sekali marah....diaorang terasa hati.....sebab bila mak sedara marah.......dah macam mak singa........ahahahaaaa.....

Alhamdulillah...happy sangat2....Semua dah makan kek....sesi bukak hadiah pulak...tak banyak pun...dua je....ahahahaha...Oyyim memang dah siap dapat hadiah dah....memang tak berbalut..... Errissa punya je yang berbalut...so..depe dok tunggu apa hadiah yang Errissa dapat....



Sesi membuka hadiah


 
Seronok sgtlah tu dapat set nih.....Boleh buat gelang dgn manik2 yang ada....



Sesi buka hadiah yang kedua



Boleh guna kalau masuk pertandingan mewarna ke....ehhh jauh no makcik awak ni berfikir....hahahaa

Bila dah tahu hadiah apa.....apalagi....diaorang bawak hadiah tu masuk bilik....sesi main2 dengan hadiah tu la pulak...senyap terus kat bawah nih....tinggal nak ngap pizza je.... sambil makan sambil bersembang sampai lewat malam....yang bebudak tak tahu la pukul berapa diaorang tido..... yang kitaorang nih.....pukul 12 tgh malam dah mengantuk sangat2 dah......





Sambil bersembang sambil makan pizza nih...tapiii tak habis pun...sebab dah kenyang makan daging ayam kambing dan burger.

Esok katanya ada agenda lain pulak..... kita sambung esok je lah....


Jumpa di entry sebelah ya......



Terima kasih kerana membaca entry ini =)))



2 comments: