Wednesday, October 28, 2015

BIRTHDAY ENCHIK SUAMI

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Mulakan hari dengan senyuman....

Senyum dan diam adalah dua senjata yang hebat...
Senyuman adalah cara untuk menyelesaikan pelbagai masalah
Manakala berdiam pula adalah cara untuk menghindarkan masalah

Walaupun dah hampir 2 minggu berlalu, masih gigih nak masukkan entry ni.

16 Oktober 2015 - Tarikh yang special utk en suami.
Pada tarikh inilah terlahirnya jodoh saya....dialah yang tercipta utk menjadi imam saya dunia dan akhirat...InshaaAllah...

Khamis malam.... kakak saya decide nak makan di luar. So..kami mencari2lah tempat yang best untuk dinner. Kebetulan dalam whatsapp group exclass saya...ada la kawan saya ni promote satu cafe yang agak baru jugak di Ipoh ni....masih berkonsepkan boutique cafe....nama dia [Karat Cafe]
Apalagi...jom terjah.... [itu saya akan ceritakan di entry akan datang....... InshaaAllah]

Ok...kebetulan esoknya birthday en suami.... so...dah kata nak dinner sekali dengan kakak saya dan anak2nya yang memang rapat dengan kitaorang...maka...sekali harung jelah celebrate birthday en suami...

Kitaorang naik satu kete jelah senang..... saya pakat dengan anak saudara saya zara......kata nak singgah ke secret recipe untuk beli kek..... so..en suami bawak kitaorang ke Secret Recipe... saya dgn anak saudara saya turun untuk beli kek.... masa bawak masuk ke kereta....ehhh...dia tak perasan saya bawak sekotak kek yang besar.........ahahaaa....sabar je lah orang tua tuuu.....

Bila dah turun kete...baru dia tertanya tanya....ehhh besarnya kotak kek....untuk sapa....
saya....selamba je terus jalan ke depan.....ahahaha...tapiii mesti dia dah tahu yang kek tu dia yang punya..... terus tarik tangan saya....cakap terima kasih.....hahahaa....sabar je lah....ingatkan nak marah ke apa tadi kan....tapiii jujurnya...encik suami mmg jarangggggg sgt2 marah saya.....hehehe...

Sepanjang berkahwin ni.....inilah pertama kali saya bagi dia kek....sebab dia tak suka nak potong2 kek....yang dia tak suka tu...memang sengaja saya nak buat.....hehehehe...salah satu sebab kukuh....en suami saya suka sgt dgn kek indulgence tu..... pasai tu beli......hehehe...



Sebelum makanan sampai ke meja.... apalagiii....jom kita potong kek.....
lilin hanya sebagai hiasan je lah....sebab orang tua sebelah saya tu tak suka nak tiup2 lilin.....dia nak potong kek tu pun dah kira bagus lah kan..... =)))



geng



Posing dulu dengan kek tu ya....hehehe





Geng pun nak kek jugak....acah acah sedih konon.......hehehe



Alhamdulillah....kitaorang enjoy sangat malam tu.....sambil celebrate birthday en suami...sambil menikmati makan malam yang sedap....dan sambil menikmati suasana cafe yang sangat unik....



To my lovely husband.....my roomate yang setia dan best..... and my imam....
Selamat bertambah umur....
Awak adalah suami yang terpaling best...dan saya adalah isteri yang terpaling bertuah sebab terpilih menjadi orang sebelah awak........[sambil buat muka excited cakap depan2 muka suami......ahahahaa.....]
Semoga selalu buat saya happy....selalu buat saya bahagia....selalu manjakan saya....
[semuanya mcm pihak pada saya je kan......terus dia buat2 tidur...tak dengar kata nyee......sangatttt lahh....]
ok ok serius.....
Semoga hari2 awak di temani dengan sinar kebahagiaan.....
Semoga di beri kesihatan yang baik berpanjangan....
Dan semoga kebaikkan demi kebaikkan mengiringi langkah awak didunia dan diakhirat.....

Last but not least....

Semoga menjadi imam yang setia mengimami saya sehingga ke hujung nyawa saya....aminnn....



Selamat bertambah umur.....
lagii tiga tahun dah naik 4 series.... aiyoookkk tua sudahhhhh......ahahaha....InshaaAllah....
Katanya.......dia mmg tak jangka saya nak buat surprise kat dia....selalunya terus je cakap plan itu dan ini.....kali ni mcm menjadi je surprise saya.....ahahaha....ok...lepas ni boleh buat lagiiiii.....ehehehe...







Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

2 comments: