Monday, October 5, 2015

GIRLS DAY OUT 5

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Pagi nih pandanganku masih kabur dek kerana jerebu yang IPU nya yg agak tinggi. Dah macam pandangan orang rabun dah....yang dah rabun pulak tu tak reti2 nak pakai spec [saya lah tu....]....lepas tu lagilah nampak kerabunannya......hehehe.... Apa-apa pun jom kita sama-sama berdoa agar masalah jerebu ini berakhir dalam masa terdekat ini.

Ok..hari ni nak cerita ttg kejadian last friday.

Kebetulan pada 1 Oktober 2015 [Khamis] hari jadi makcikkkk [eryn]....sahabat saya.... rasa mcm blurrr sekejap......ehhh..apasal tak perasan ekk tarikh tu....heheheheee.....

Jumaat tu kebetulan kitaorang nak keluar sama-sama.... sejak Putri cuti bersalin....kitaorang keluar berduaan je lah..... tapiii kali ni....saya ajak sorang lagi sahabat saya, Rose utk join kitaorang pg lunch. Rose ni pulak....masanya sangat lah busy....macam2 hal tauuu.....tak kira...ikut jugak....ehh tak..kebetulan jumaat tu dia free so...dia follow jelah kitaorang nih...

So...as usual...kitaorang pilih utk ke Secret Recipe.....ehhh dah banyak choice makanan dia......dah dijamin kebersihannya. Dah boleh makan dengan penuh keyakinan....=)))

Masa tgh order tu....eryn memang tak sampai lagi..... so...saya dengan Rose je yang ada kat situ. Sambil membelek menu...sambil bersembang......Rose kata...dia paling suka cake Indulgence.... ooo...ok.....Masa order tu...saya ingat nak kasi lah eryn cake 1 slice....hehehehee.....ingat nak pacak lilin kat atas satu slice kek tu..... order lah lava choc.. siap suruh adik tu tulis happy birthday lagi kat keliling pinggan tu...dan pacak satu lilin kat atas lava choc tu......... Rose dah tersengih2...seolah tahu lah plan saya.....elok je saya dah order.....makcik sampai dan terus duduk sebelah saya.... Bila dah order semuanya....dalam kepala dah terfikir...ehh..makcik ni duduk sebelah aku.... nanti dia nampaklah semua plan saya...sebab dari jarak tpt duduk yang kitaorang pilih dengan kaunter sangatlah dekat......ehehehe....

"ehhh...makcik....duduk sebelah rose lah..... "

tanpa ada bantahan terus je makcik duduk kat sebelah Rose sambil buat2 muka kat saya...
[kitaorang mmg mcm tu....ehehehee...]

"susah nak sembang.....saya kalau sembang suka pandang muka orang....."
ahahahaaaa...[alasan yang agak munasabah.....]

Sekali adik cashier lambai saya dan minta saya ke cashier.... kalau dia tak lambai saya...saya mmg nak ke cashier...hehehee.... kebetulan mcm tahu je niat dihati...laju je lah saya ke cashier.....yang makcik dan rose rancak bersembang....hamboiiii...kemain....

Adik tu ckp....lava choc dah habis...ok... saya gantikan dengan Indulgence cake tapii nak 2 slice separate plate dengan tulisan happy birthday utk setiap satu.....dan pacak 1 lilin.....hahahaa....settle keje saya......[sambil gelak jahat].

Bila balik ke tpt duduk...idak pulak depe tanya apa2kan...sebab tgh syok bersembang.....sabar jelah..... nasib baik pun.....selalunya makcik tu sukeeee tanya...kenapa...kenapa.....hahahaa....

Ok... adik tu dah bagi isyarat kat saya...nak hantar sebelum makanan sampai ke meja....ok...saya angguk.... Tengah rancak bersembang...sekali...2 piring yang berisi kek dan terpacak lilin kat atas nya sampai ke meja..... 2 orang makcik kat depan saya dua2nya terkejut...yang lebih terkejut adalah Rose...sebab dia ingat saya buatkan utk eryn saja.....dia pun terkena surprise sekali........eryn....apa ke lagiii....haruslah terkejut sama....ahahahaaaa.....



Satu utk makcik



satu lagiii utk rose...



2 orang sahabat saya yang celebrate birthday tapii lain2 bulan...



Senyum ayu nampak makcikkkk.....ehehehe...memang sekepala.....
dulu sebelum saya pg umrah...saya tanya eryn....nak pesan apa-apa tak...doa ke...
eryn cakap dekat saya....
awakkk doakan persabahatan kita kekal hingga jannah....
[terus rasa sebakkkk tauuuu.......]



Yang ni pun sahabat kitaorang jugak..... cumanya..makcik nih jarang keluar sekali dgn kitaorang sebab kadang2 tu ada macam2 hal... alhamdulillah.....jumaat lepas baru ada peluang keluar sekali....so..saya ambik peluang tu nak kasi surprise kat rose sekali....sebab masa birthday rose....memang tak sempat nak bg apa-apa pun....harap rose happy.....

Yeayyyy...berjaya bagi 2 orang makcik kat depan saya nih terkejut kambing......hehehe...
Harap 2 orang sahabat saya ni happy dan suka....
Alhamdulillah.... =))

Semoga persahabatan kita kekal hingga ke syurga..... hantar gambar kat putri.....share happiness dengan putri yang tgh dalam pantang..... tak sabar nak tunggu adik tu masuk kerja..... boleh berjimba2 sama-sama.....



Fish & chip pilihan rose



Meatball spaghetti pilihan saya....ehhh lately ni suka sgt mkn spaghetti.....ahahaha...



ni mmg favorite eryn...makcik nih mmg suka kuah2 nih....suka tgk dia makan.... tertib je...tau tau dah habis.....hehehe....ni namanya Vietnamese soup...

Harap lepas ni boleh berkumpul lagi reramai....tunggu putri balik dari cuti bersalin.....tak sabar pulak nak kiss kiss baby baru putri....Putri Aaisyah Nadia wajahnya persis mamanya......sama.....heheheheee.... last jumpa masa putri kat hospital.... tak nak ganggu dia kat rumah.....orang tgh dalam pantang....bagi dia berehat lah......dah ok sikit nanti boleh la pegi...InshaaAllah........



Terima kasih kerana membaca entry ini =))



2 comments:

  1. Replies
    1. Su..... kalau su ada...harus blh celebrate sekali.....sebab birthday dgn eryn dekat dekat jugak kan..... InshaaAllah.... tungguuuu....hehehehe....

      Delete