Wednesday, November 18, 2015

HANTAR ANAK SAUDARA KE UPSI

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Hari Ahad lepas, setelah hampir sebulan lebih anak sedara yang sulung bercuti semester, akhirnya dia kena balik semula ke campus. Kali ni....saya dan en suami kena hantar dia...sebab nak bawak barang2 dia.... mama dengan ayah dia...iaitu...kakak dengan abang ipar saya melancong ke Istanbul, Turki...makanya...saya dan en suami mengambil tanggungjawab tu untuk hantar anak saudara ke UPSI.

Disebabkan encik tu baru je dapat lesen memandu...makanya...en suami dengan penuh kepercayaan...menyerahkan kunci kereta pada dia dan suruh encik tu bawak sampai ke UPSI...

Kebetulan, highway memang banyak kete.... saya pun tak teringat....orang banyak balik setelah seminggu cuti deepavali.... adoyaiii...sepanjang jalan tu...memang tak senang duduk makcik dibuatnya.....hahahaa...al maklumlah kan..... takutlah apa2 jadi...naya pulak nak menjawab dengan mama ayah dia....dah la depe lambat lagi nak balik......huhuhu.... Tapiii kalau tak biasakan....bila lagi nak mahirnya..... so...kita tabahkan hati...bagi je lah dia bawak......

Alhamdulillah.....akhirnya kami sampai ke UPSI.... lepas nafas lega makcik....... hahahahahaaa....

Encik tu dah angkat barang2 dia masuk ke bilik.... tak lama lepas tu kitaorang gerak balik ke Ipoh.... makcik pulak teremosi.....rasa sunyi pulak bila encik tu dah masuk belajar semula...kalau tak.... ada je orang yang akan ke dapur masak itu dan ini......huhuhuuu....


En driver yang tegunnn je bawak kete....hahaha...concentrate sgt....
Bila mata tgk kiri kanan...depan belakang.... dengan tangan2 dia sekali bawak steering kiri kanan....ahahaha...sabar je lah.... first time bawak ke highway...nanti kita bagi dia peluang bawak lagi dan lagi....hehehe...


Semoga anak saudara saya tu terus berjaya mencapai impiannya....InshaaAllah...









Terima kasih kerana membaca entry ini =))







No comments:

Post a Comment