Friday, January 22, 2016

WALIMATULURUS SEPUPU DI SEREMBAN N9

Assalamualaikum dan salam kasih sayang.

Hari sabtu lepas [16.01.2016] kami ke kenduri sepupu di Seremban N9.

Ni anak sulung bapa saudara saya....Bapa pengantin adalah adik mak yang bongsu. Sepupu saya perempuan. Menikahnya hari Jumaat...memang tak dapat nak hadirkan diri sebab kerja....makanya...kami datang pada hari kenduri.

Seperti biasa, kami transit ke rumah abang saya di KL... Tak nak balik enstek katanya sebab kakak ipar saya masih dalam pantang...lagi... anak2 abang saya 2 orang duduk hostel... so...tak payah susah susah kan diri....kita dari KL je terus ke Seremban

Kami gerak dari Ipoh ke KL malam jumaat tu lepas isya' terus ke KL..bawak mak dan abah sekali satu kete. Macam biasa....haruslah mengantuk tahap dewa dewi......dah la hujan sepanjang jalan......mujur en suami cuti Jumaat tu.... dia nak uruskan anak2 berbulu....dan dapatlah rehat...

Anak sedara yang sulung dah ready ada kat KL dah nak ambik sepupu2 dia dari hostel..orang baru dapat lesen kete.....suruh ke sana kemari mmg berkehendak sahaja lah kan....hehehe...senang sangat bila dia dah ada lesen kete.....boleh jadi en driver kitaorang..... hehehee

So... saya dengan abang saya gerak awal sbb adik mak...harus lah mak nak pegi awal.... Nasiblah jalan tak sibuk sangat...... jauh jugak dari KL nak ke Seremban...lebih kurang 1 jam setengah macam tu la.....dapatlah berjumpa dengan sedara mara sebab mereka sampai awal yang rata2nya dari Perak...dan ada yang bermalam kat homestay yang disediakan oleh bapa saudara saya nih.

Alhamdulillah.....boleh dikatakan semua sepupu sepapat datang....kecuali kakak saya yang ada course sabtu dan ahad tu dan sepupu saya sorang lagi tak ada....mak mertua dia tak sihat.....dan sorang lagi ada hal yang tak dapat dielakkan.... dapat jugaklah bersembang dengan mereka semua...memang sangat meriah kenduri nya...yang paling menggedik.....adalah Adam....hehehe.....semua sedara mara geram dengan dia.... kena dukung di bawak ke sana ke mari.......passing dari tangan ke tangan.........macam jadi tumpuan pulak budak debab bam bam bam tu.....hehee...dianya tersengih2 je..... nasiblah bukan jenis meragam.......dia suka lagiii ada.....hahahaaa.....adoyaiiii....

Jom tengok gambar2 kami di sekitar majlis resepsi sepupu saya Umaira... ni je gambar yang sempat saya ambik...hehehe...

Ada sepupu yang sampai awal...ada sepupu yang sampai lewat....so..mana yang sempat je lah.... =)))


harus ada gambar berduaan....hehehe


Bersama ibu dan ayah pengantin


Saya, kakak sulung dan anak2 sedara


sepupu...geng lelaki


Goodies atau door gift


Bersama dayang2.


Adam budak domok


kakak & sepupu


My domok adam yang menjadi perhatian sedara mara....


Sebelum ke pelamin....pengantin duduk kat sini dulu....sebab ada persembahan silat oleh bapa saudara saya....tapiii malangnya tak ada gambar.... video je yang ada.....hehehe


Sepupu dan suaminya.....


Tetamu VVIP
Yang Teramat Mulia Undang Luak Sungei Ujong & Isteri
Negeri Sembilan DK


Bapa saudara dan mak saudara mengiringi tetamu VVIP untuk menepung tawar pengantin.

Jadinya bila ketibaan VVIP..majlis menjadi agak formal....


dapat bergambar dengan kereta pun jadilah....hehehe...


Di pelamin bersama pengantin....


Sebelum balik...sempat jugaklah ambik gambar dengan pasangan ini....

Malam tu ada majlis ringkas lagi...tapii kitaorang tak dapat nak datang. Kakak saya yang atas saya tu belikan 120 cucuk satay daging dan ayam yang sangat2lah sedap..... memang habis licin kitaorang makan....hehehe...

Last but not least...
Semoga rumahtangga yang kalian bina mendapat barakah Ilahi...
Hidup bersama bukan senantiasa bahagia....adakala suka dan adakala duka...
hadapilah setiap ujian2 yang hadir dengan sabar dan redha....
Semoga pasangan ini berbahagia hingga ke syurga....













Terima kasih kerana membaca entry ini =)))









No comments:

Post a Comment