Wednesday, March 30, 2016

KENDURI AQIQAH ANAK SEDARA PART 2

Jom sambung balik entry sebelum nih
Kenduri Aqiqah Anak Sedara Part 1

Jam 12 tengah hari, tetamu dah start datang.
Jom tengok gambar2 di sepanjang kenduri aqiqah berlangsung.

Saya akan ceritakan di gambar2 yang saya share =)))







Inilah pelamin baby yang dipilih oleh ibu dan ayah Umar.
Tona warna yang lembut menjadi pilihan.
Cantik sangat....

Tq to eeebridal kerana merealisasikan apa yang diingini oleh abang dan kakak ipar saya...
Saya mewakili keluarga abang saya...mengucapkan jutaan terima kasih kerana kami sangat2 berpuas hati dengan hasil kerja team eeebridal nih...... [gileee tak puas hati.....diaorang buat kerja dari petang sampai ke malam tuuuu.......beradun dan bersungguh2 buat utk dapatkan hasil yang terbaik......] =))



Opah2 Umar pun nak posing jugak dengan pelamin Umar.



Kami berempat....kakak sulung sampai lambat.....selalu pun macam tu....tak cukup korum....sabar je lah....





Ni sebelum majlis bermula.....start dah posing sana sini.....hehehe....
Kalau majlis bermula.....yang paling sibuk mestilah kakak ipar saya kan....





Anak sedara dah lebih tinggi dari emak sedara.....



Tgh tgk decoration rumah.....hehehee... :p







Budak dembam nih yang behave sangat sangat.... tak menangis pun..... Umar dok tido je sepanjang orang berzanji.....
kata kakak ipar saya.... masa baby Umar...bukan ikut masa Malaysia....
Siang dia dok tido sepanjang hari....jaga hanya utk menyusu sahaja...
Malam dia berjaga..... ehhhh.... budak dembam ni ingat dia dok kat Obersea ke.....heheheeee.....
Tapiii..... acu dia datang...elok dok main naaaa.....tak mo tidooo.....





Kumpulan marhabban atau berzanji yang menjadi pilihan abang saya.....
Umar dah lama cukur rambut ..... ni saja buat syarat je.... nama pun kenduri aqiqah kann....tak ada potong2 jambul..... saya gurau dgn abang saya......Umar dah tak dak rambut.....apa kata potong jambul ayah dia jeee.......ahahahaa...meh nak tolong potong kan....... ngekk kann....





Posing lagiii...hehehe....dah menurun kat anak sedara perempuan....sabar jelah....



Motip depe bertiga ambik gambar begitu tak tahu lah.....tgk muka masing2 kat cermin tu kot...... engkau kamu dan dia.....acuuuu yang cantik [kenyit mata banyak2 kali.......ahahahaa.....perasan]......bwekkk bwekkk.....



Nampak tak dahi berkerut kerut tuuu dah kenapaa......ahahaha....





Masa ni tetamu dah start datang dah.
Ini sedara mara kakak ipar saya



Pekerja2 abang saya....
Anak sedara yang sulung pernah bekerja dengan abang saya....
so...dia yang jaga pekerja2 nih....
haruslah kenal kan.....kita serahkan pada dia untuk menyambut tetamu2 istimewa ini.... =)))



Kakak sulung baru sampai dari KL....
Lambat sampai....jammed katanya...
yelah....cuti sekolah kan...haruslah jalan jammed sana sini....



Bersama sepupu yang datang dari Perak



Mak2 sedara dan pak2 sedara sepupu sepapat belah Perak & antaranya dari KL dan Shah Alam dah sampai dah.....yehaaa...



Sebelum balik....kasi angkat satu gambar kenangan..





antara tetamu istimewa abang saya =)))


Maklong, menantu dan cucu nya....datang dari Puncak Alam...



Mak sedara...makcik yah yang datang dari Teluk Intan dan mak teh serta sepupu kitaorang lenny....



Along dan lenny...sepupu kitaorang... =)))



Merangkap PA abang saya....ni sahabat baik abang saya....
Pandai juga dalam bidang ID....
Hem hem hemmm.....[mula terfikir sesuatu utk rumahku syurgaku......ahahahaa.....]



Emak2 sedara dan sepupu sepapat dan anak2 sedara...



Berempat pulak.....heheheee...



Lagi gambar kenangan dengan sepupu sepapat....
Tq korang sebab sudi datang dari Perak...
Balik hari lagii....
Really appriciate it....



Bergambar dengan tuan rumah...
Pn isteri [kakak ipar saya] sibuk layan tetamu...



Sebelum mereka bergerak ke destinasi seterusnya... kita ambik dulu gambo kenangan...
katanya nak ronda2 KL...nak shopping....wahhh....



Pucheeee dengan mak sedara kesayangan dia....geng suka melaram....... memang ngam depe dua orang nih.....hehehee....





Dengan sepupu sahabat chit chat kat dalam whatsapp....kalau dah dapat jumpa...macam2 peel dibuatnya....hehehe....apa2 pun best dapat jumpa dan sembang lama....



Seronok dua ronok dia duduk dalam tu....ahahaaa...
my mommeyyy mommeyyyy teddy bear bam bam bam.....makin besar...makin banyak akal......
bilaaaa nak tinggal lagiii dengan acu dia nih.........rinduuuu mok mok nihhh......hehehe....

Alhamdulillah...majlis berjalan lancar....
Lewat jam 6.00 petang barulah berhenti tetamu datang ke majlis aqiqah Umar....
Semua goodies habis di bagi pada tetamu....
dan makanan pun tak banyak yang tinggal ada yang habis terus....memang cukup2 untuk jemputan....Ada yang kami tak merasa pun....sebab tak sempat pun nak makan.....seronok layan tetamu especially sedara mara... =))

Tiba masa untuk kami kami ni beristirehat....hehehee...[macam buat kerja saaaangatttt kannn......kerjanya layan tetamu dengan ambik gambo je punnn.......ahahahaaaa......tapiiii tu pun penat jugak oooo...]



Dan malam tu....anak2 sedara ni pulak yang buat kerja mereka.....bermain dengan bunga bungaan.....habis berterabur sana sini........sendiri buat...sendiri kemas.....ahahaa....yang ambik tugasan...anak2 sedara perempuan.......bagussss macam tu......

Semua ni akan menjadi kenangan indah pada kami sekeluarga especially haruslah abang dengan kakak ipar saya se family kannn.......

Akan di ceritakan kepada Umar bila dah besar nanti...seperti abangnya Oyyim.... semasa majlis aqiqahnya kenangan indah apabila jemputan marhabbannya adalah dr Kumpulan Rabbani....

Bila ceritakan pada dia dan tunjuk gambar2 majlis dia....dia tersenyum senyum malu.....suke letewww....

Terima kasih kepada tetamu yang hadir....bagi pihak abang dan kakak ipar saya sekeluarga...
kami menghargai kehadiran anda semua kerana kehadiran anda semua....baik yang datang dari jauh dan dekat....... memeriahkan lagii majlis kesyukuran dan aqiqah Muhammad Umar....

Thanks again....

InshaaAllah...ada rezeki nanti kita berkumpul lagi..... =))))




Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

2 comments: