Tuesday, May 3, 2016

BREAKFAST DI HARRODS CAFE KLCC

Saya pernah breakfast kat Harrods Cafe ni sebelum ni dan ini kali ke 2 abang saya ajak breakfast disini sebelum saya meneruskan perjalanan ke PJ untuk hari itu...
[entry sebelum ini : Ipoh-Pj-Kl-Ipoh ]

Saya bawak anak sedara saya Haikal naik sekali dgn kitaorang dan jumpa di KLCC.

Sampai serentak dengan kakak ipar dengan anak2 sedara yang lain...Abang saya turunkan kakak ipar kat depan2 Harrods Cafe tu.

Sekali, anak sedara saya Izzah datang kat saya bgitahu kat saya,
Tun Mahathir [Mantan PM] tengah breakfast kat luar cafe tu. Kakak ipar pun bgtahu benda yang sama.

Kitaorang ambik tempat kat dalam yang menampakkan Tun dengan partner nya tak silap saya Dato Malik Mydin.....bila tengok betul2.....memang betul lah....Tun makan dengan Dato Malik Mydin...perenang Selat Inggeris.

Dah order makanan semua, sekali kakak yang ambik order tu bagitahu kat kitaorang....selalunya lepas sarapan, memang akan ada je orang yang bergambar dengan Tun, tapiii kena tunggu sampai Tun habis sarapan.....[kakak tu dah kenal dengan abang dan kakak ipar saya....sebab dah jadi regular customer katanya....hehehe]

Eh...kakak tu macam faham2 jelah...memang anak2 sedara saya excited nak bergambar dengan Tun....ehhh...kata anak sedara...mak sedara pun beria jugakkk.....=)))



Sebelum2 ni...selalu order teh tarik dia....kali ni cuba kopi dan fresh milk dia....not bad jugak.... saya tak tahan minum teh tarik dia....berangin satu badan.....nampak sangat faktor usiaku yang dah semakin meningkat...... hehehe...



Semua pun order English Breakfast....namapun sarapan kan...nak order daging ke apa ke semuanya selepas pkl 11.00 pagi....saya mintak telur dia garing....boleh request rupanya....

Tapiii memang kekenyangan sampai ke petang dengan breakfast sebanyak ini.....yang roti tu siap tapau bawak balik dan hash-brown sekali ...haruslah tak habis kan.....hehehe...



Cup cake yang cute ni Oyyim yang punya......



Sempat luangkan masa dengan anak2 sedara sebelum mereka balik ke hostel...



Dengan teman sebilik =))

Tak lama lepas tu...Tun dah habis makan....ingatkan Tun nak lalu ikut dalam cafe...rupanya beliau terus keluar ikut luar Cafe....

Anak sedara saya Haikal terus kejar Tun masa tu..... sambil bodyguard Tun tanya pada anak sedara...kenapa....? anak sedara terus cakap nak bergambar....dengan bantuan bodyguard yang seakan faham kehendak anak sedara saya tu.....at last...dapat jugak diaorang semua salam dengan Mantan PM kita Tun Dr Mahathir Mohamad. Sempat jugak Tun bertanyakan kami dari mana..... Dapat jugak saya menyelit bergambar sekali dengan Tun. Dengan selamba mamba nye..saya minta tolong Dato Malik ambikkan gambar kitaorang....[lepas habis bergambar baru perasan.....baru cakap kat diri sendiri....aku suruh Dato Malik yang ambikkan gambo....aiyoyoyo....nasiblah Dato tu sporting dan memahami....hehehe....tq Dato].



Tak pernah bayangkan yang kami akan bertemu dan bergambar dengan beliau....alhamdulillah.....

Selepas kitaorang bergambar, tetiba ramai yang datang untuk bergambar...dan Tun hanya tersenyum melayan permintaan orang ramai disekelilingnya yang ingin mengabadikan gambar kenangan bersamanya. Anak sedara siap request untuk berwelfie lagi dengan Tun.....sangat sporting.....bila tegok gambar welfie anak sedara....terus tersenyum2 kerang saya.....

Alhamdulillah...moment indah kami di Harrods Cafe bersama Mantan PM kita Tun Dr Mahathir Mohamad..=))


 
 
 
Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


No comments:

Post a Comment