Tuesday, May 31, 2016

KENDURI KAWIN DI KUALA KANGSAR

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Beberapa minggu kebelakangan ini, ramai yang menjemput untuk kenduri.
Ada yang buat kenduri menyambut Ramadhan, ada yang menjemput kenduri kawin dan sebagainya.

Minggu lepas, kami ke kenduri rumah sepupu. Kenduri kesyukuran dan naik buai cucu nya...... meriah dengan kehadiran sepupu sepapat.

Minggu ni ada jemputan dari sedara mara belah abah saya di Kuala Kangsar.
Sedara yang jarang2 sekali berjumpa....tapiiii kalau sekali berjumpa....riuh rendah dibuatnya.....

Seronok jugak kalau sekali sekala berkumpul dengan sedara mara belah abah.
Sepupu sepapat belah abah...kebanyakkannya semuanya dah berumur....dah ada cucu dan cucu pun dah ada anak.....hehehe....ehhh...kiranya saya dah ada cicit la ekkk.......ohhh tidakkkk......[sambil menyorok dalam almari].

28.05.2016 - Sabtu
Jemputan kenduri oleh sepupu saya......kenduri meraikan perkahwinan cucunya.



Selain dari hidangan nasi minyak + nasi putih
untuk orang Kuala Kangsar..... harus ada laksa kuala....
haruslah sy pilih utk makan laksa.....hehehe....




Selain tu...ada murtabak....
saya pilih untuk makan murtabak....



Dan ada cendol jugak....
Jangan pelik sangatlah....
cendol ni color merah.....hehehee....
nak lain dari yang lain katanya.....pun sedap jugak......=)))



Harus ada gambar saya dan suami...



Tengah tunggu pengantin lelaki sampai......disebabkan pengantin lama.....so...tutup muka separuh je.....selalu pengantin baru tutup muka penuh kan.......ahahaa....ngengngong sangat



Yeay...pengantin lelaki dah sampai.......ahahahaa......
nilah dikatakan pengantin purba......=)))



Pengantin lama bergambar dengan pengantin baru.... pengantin perempuan tu lah cucu kepada sepupu saya....so....ni cucu sedara saya......dia pun confuse nak panggil saya apa.....ahahaha.....
ehhh....panggil nenek kakak okeh.......[lariiiiii.....]



Bersama sepupu saya.....seronok betul dapat jumpa dua orang 'makcikss' nih.....
Best pulak kalau dapat bersembang lama dengan mereka berdua nih.......
asyik gelak je....tak bosan langsung.....dan mereka sangat sporting....



kakak yang sulung sampai lewat sikit....
nak tergelak pun ada...bila kakak tu cakap...
"kapal terbang singgah di mana2 perhentian ke.....tu yang lambat tu....."
ahahaaa...sabar je lah......

Dua lagi kakak dengan abang saya tak dapat nak datang. Sebab anak2 diaorang terlibat dengan program Jom Mrsm Kuala Klawang. InshaaAllah....ada rezeki...nanti raya kita berkumpul lagiii..... sebab plan memang tahun nih nak balik Kuala Kangsar..... InshaaAllah....[ehhh puasa pun belum dah sebut pasal raya.....=))))]

Dalam pkl 3.30 ptg, kitaorang gerak balik ke Ipoh. Jalan punyalah sesak dengan kereta....maklumlahkan.... start cuti sekolah...memang ramai yang bercuti balik ke kampung.....





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment