Monday, July 25, 2016

BIRTHDAY SURPIRSE

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Allah swt berfirman dalam warkah cintaNya;

"Dan Jika kamu menghitung nikmat Allah (yang dilimpahkanNya kepada kamu), tiadalah kamu akan dapat menghitungnya satu per satu, Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani"
 [Surah An-Nahl: 18]

Syukur diberi kesempatan menikmati usia yang semakin bertambah. Namun harus kita sedar bahawa, dengan bertambahnya umur, semakin dekat kita dengan kematian. Justeru itu, marilah kita sama-sama menggunakan kesempatan atau saki baki usia kita yang ada ini untuk memperbaiki langkah-langkah kita yang lalu, agar kita mencapai kehidupan yang mulia disisi Allah swt dan seterusnya mendapat kemenangan di dunia & akhirat....
Allahumma Amin...

2 Julai 2016 - Sabtu [27 Ramadhan]

Alhamdulillah...berganjak lagi usia saya ke satu lagi angka....
Kebetulan hari tu saya di KL...
Seronok jugak sebab abang saya belanja 
Iftar 2016 - Double Tree by Hilton

Kemudian yang bestnyaa...mak mertua siap wish sambil menyanyi happy birthday untuk menantu.....[menantu tersenyum sampai nampak gusi okkk.....hehehee...] dan bapa mertua pun wish kat saya.... Ya Allah... tak ada yg lebih saya harapkan...memadai dengan ingatan mereka2 yang tersayang di sekeliling saya....

Balik dari KL...kakak saya pulak belanja kami Iftar 2016 - Impiana Hotel 1 bersama2 mak dan abah.
[Dah beberapa tahun, birthday saya jatuh pada bulan yang mulia.....alhamdulillah......dah namapun bulan puasa.....jadinya.....kita iftar sekali harung dengan celebrate je lah.......hehehe]

Syukur sangat2 dengan kurniaanNya.... yang penting...orang2 yang saya sayangi ada di sekekliling saya dengan harapan agar mereka semua berada dalam lindungan kasih sayangNya dan diberi kesihatan yang baik.

Hari ni jugak....disebabkan banyak urusan yang perlu diselesaikan...... buka je wasap dan fb....ramai yang wish....terima kasih atas ucapan dan ingatan kalian semua....semoga Allah merahmati kita semua dan semoga Allah makbulkan segala doa2 kita....Allahumma Aminn....

4 Julai 2016 - Isnin [29 Ramadhan]

Walaupun lagi 2 hari nak raya....saya masih bekerja.... tahun ni memang tak ambik cuti pada hari memasak... Ramai yang dah start cuti beraya dan ada juga yang masih bekerja macam saya.

Tapii hari ni memang tak sibukkkkk langsung.....semua pun macam dah mood nak beraya....sebenarnya...banyaknya tak de mood nak kerja.....hehehe...

Nak dijadikan cerita......Kebetulan saya buka pintu bilik...nak bersalaman dengan Ros [kawan sepejabat saya yang kebetulan datang ke pejabat atas urusannya] kengkonon nk salam raya lah kan....sekali...nampak terpacak 2 orang budak kat tepi dinding.....masing2 terkejut tgk each other...... sorang tu siap pegang sejambak bunga + coklat......yang saya macam ter blurr blurrr....ehhh kenapa dua orang ni ada kat situ......ahahahaaa....aiyoyoyo......siap pegang bunga bagaiiii........[gelak lagiii....] Ya Allah...rupanya diaorang nak surprise kan saya...sekali tiga tiga orang ter surprise..... masing2 ketawa tak hingat dunia...... adik2 saya nih..........ada2 je tauuu......[tersebak kakak masa tu....]

Tak pernah nak bayangkan akan dapat surprise macam tu....dengan bunga bagai.....siap ada teddy bear minnie mouse lagiii...... kakak suke sangat......namun tak pernah berharap akan dapat sebegitu.......masyaaAllah.... happy sangat...tuhan yang tahu....dalam happy tu ada sebak.....[terus ter emosional sekejap....] Dah tu dalam pada masing2 tersurprise tu..... sempat jugak diaorang nyanyikan lagu happy birthday utk saya..... oh fatin & Bye......tqqqqqq sangat2.....

Ni antara gambar2 yang sempat diambil...kebetulan nya pulak....sahabat saya eryn pun ada masa tu......so..dia join sekali....hehehe...

Bye pandai lukis henna..... so..kakak dia nih requestlah nak henna raya la konon kan....minta dia lukis henna kat kedua dua belah tangan..kiranya macam sekali lah dengan hadiah birthday.......kemain sangat..... faten pun sama....dan eryn pun samaa......harus ada makcik tu [partner terbaikkkk] hehehe...

Memang happy sesangatlah....sambil Bye lukis henna....sambil kitaorang sembang macam macam..... lepas tu gelak2 macam tak hingat dunia...

Jom tengok gambar2 yang sempat kami ambik sebagai kenangan kami bersama....



Jambangan bunga dan coklat yang sangat cantikkkk.....sayang nak makan coklat2 tu......





Teruja sangat kakak dapat bunga coklat dan minnie mouse tuuu.....



Senyum meleret dengan mereka semuaaaa...lebiuuuuu korang korang semuaa...



Terus bergambar sana sini....hehehee....



Penyudahnya dapat view yang konon cantik kat celah celah pokok yang daun dia tu tajam tajam.....ahahaha....nasib lah tak ada kerengga.....adoilahaiiiii.....=)))



Walaupun dah tercucuk cucuk dengan daun yang tajam tu.....wajah harus maintain ok.....

Suka suki dengan mereka yang selalu menceriakan hati2 sesama insan yang mereka kenal..... sayang korang ketat-ketat....

Dulu teringin jugak nak ada adik.....sekarang....Allah bagi saya banyakkkk adik adik yang sempoiii....alhamdulillah....=))



Lepas dah puas bergambar kat luar.....masuk bilik kakak....lepas tu chit chat sambil ketawa ketawa..macam2 ceritera yang diceritakan...al maklumlah.....kami jarang2 berjumpa lately nih....faham je lah kannn...masing2 ada kesibukkan masing2...... bila sekali berjumpa.....macam nilah jadinya......

So...kakak request nak henna......sila lukis henna kat tangan nih....[sambil terus hulurkan tangan.....] kata birthday girl.....ahahaha...... [phuiii sekali....]

Bye terus ambik beg ajaib dia tu....yang ada semua keperluan untuk lukis henna.....terus lukis henna kat tangan kakak......hehehe....sukeee....sekali request dua belah tangan ok.....nasib bye melayan jugaklah kerenah kakak dia nih.....

Nampak tak ketekunan adik saya nih melukis henna......kebetulan katanya...petang tu ada orang nak tempah henna untuk majlis nikah ke tunang....lebih kurang lah....hehehee....soo...sekali harung je lah....

kita tengok hasilnya yaaa....



Taraaaaaaaaa.....ni hasil lukisan henna oleh bye...... cantik sangat tauuuu.....kakak sukeee...[sambil tersenyum lebor....]

Rasanya ni kali kedua lukis henna kat tangan.....kali pertama masa nak kawin...[kemain beria2 bagitahu....ehhh sukatilah...ahahaaa...]

Ni henna raya namanya......



Bye lukis untuk kami bertiga.....cantik sangat....
Terus masing2 tayang tangan...hehehe...

Alhamdulillah....syukur sangat2 dikelilingi oleh mereka yang sangat baik dan memahami....
Memang tak sangka ada surprise untuk saya dari mereka berdua nih....
Kakak asyik tersenyum je lahhhh sampai ke malam....ehehehe...sukee sangat....

Tq sooooo much pada dua orang adik nih....Faten dan Baizura...yang tak henti memberi kegembiraan dan keterujaan pada kakak.....
Moga kita kekallllllll macam nih sampai ke syurga......sayang korang ketat2.....

Thanks for all the love...May Allah bless both of you with all His love, luck & care. Please stay in my life foreverrrrrr.........
Love you sisters with a loving kiss.... =)))





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment