Friday, July 15, 2016

IFTAR 2016 - DOUBLE TREE BY HILTON

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Hari ni nak cerita lagi pasal iftar ramadhan saya di sepanjang bulan ramadhan nih.

Jumaat, 1 Julai 2016 - Tibalah saat saya dan suami berpisah dengan kereta yang banyak berjasa kepada kami selama lebih kurang 2 bulan. Boipren saya [kereta kesayangan saya] dah pulih seperti sediakala....rindunyalah haiiii kat si boipren saya tu.......rasa macam nak pelok pelok dia kuat kuat......dan sekarang dah handsome sangat tauuu.....hehehe...

Ok berbalik kepada kereta mama yang banyak berjasa dengan saya dan suami. Kami perlu pulangkan semula kereta mama ke pangkuan mama...hehehe....drama sangat lah....

Jumaat tu....kami gerak ke KL...sebelum tu....kita tinggalkan biopren saya tu kat hentian Aman Jaya Meru sebab nanti balik kena naik bas dari KL.....[teruja sangat tauuu......sangatlah]. Sebabnya....tak naklah menyusahkan kakak saya untuk ulang alik ambik kitaorang pulak....sebab pada 2 Julai tu [keesokkannya] ada plan lain pulak......so...ni untuk memudahkan kami lah.....mana tau kot kot jalan jammed nak balik ke Ipoh......sebab time tu...dah ramai yang start cuti dan balik ke kampung. Baik kita beringat dahulu kan.....macam2 perkara boleh berlaku kan......

Bila abang saya dapat tahu saya akan ke KL....haruslah dia suruh singgah ke rumah dia....katanya anak2 nya dah start cuti dah Jumaat tu...so kebetulan saya ada kat sana....abang saya ajak iftar sekali dengan dia.... saya just follow je lah......hehehe...

Tengah hari Jumaat tu..kami gerak ke KL... memang agak mengantuk tahap burung hantu......dah la puasa.....tengah hari pulak tu.....ahahahaa.....dalam pukul 3.00 petang macam tu kitaorang sampai ke rumah abang saya.....kebetulan anak sedara yang sulung pun dah sampai.....sebab geng dia dah start cuti sekolah.....dia harus lah nak jumpa geng.....sabar je lah....

Memang agak kepenatan....sampai2 je....saya dengan en suami terus tertidur di bilik tetamu rumah abang saya.....dalam pukul 5.00 petang macam tu baru lah tersedar.......rasa puas dapat terlena sekejap.....segar bugar terus mata masa tu......Barulah jumpa dgn abg dan kakak ipar hehehe......[memang agak tak senonoh sangat kan......hahahaa....]

Dalam pukul 5.30 petang.....kitaorang gerak ke Double Tree by Hilton.....actually...saya pun tak tahu abang saya dah siap order untuk kitaorang berbuka di Hilton ni.... kira surprise jugaklah.....[sambil buat muka sukeee sangat....=))))]. Memang jalan masa tu sangat2 jammed dari Ampang..... nasib keluar awal.....sampai je ke bangunan Intermark tu dalam pukul 6.30 petang....dekat sejam stuck dalam jammed.....kebiasaan pada orang KL katanya.....hehehe....

Rupanya kakak ipar order 2 meja panjang..... satu meja untuk family kakak ipar saya...... kiranya kami ni menumpang 2 kaki lah....hehehe....

Jom tengok gambar yang sempat saya ambik....





Inilah 2 orang kawan baik........dari kecik sampai dah besar...diaorang memang sangat2 rapat.....



Yang ni ada peraduan...penyudahnya saya tak masuk.....kengkonon nak masuklah peraduan ni.....tak susah mana pun..... just hashtag je kat insta.....tapiii tak sempat pun nak buat.....kita masuk kat dalam blog je lah sebagai kenangan....



Tradisional







Hidangan istimewa...kambing panggang.....memang sangat sedap dan terbaik....







Pelbagai pilihan minuman sejuk



Minuman panas..... kopi tarik dan teh tarik dia memang terbaik......berkali kali tambah....



menu untuk mee/mee hun tom yam, sup dan laksa sarawak
saya rasa dia punya tom yam.....dan memang sangat2 terbaik...





Ini bahagian nasi briyani



Yang ni untuk sesapa yang makan roti boom....roti canai dan semua makanan mamak.....ehh sedap ok dia punya roti canai......



Hiasan yang sangat klasik



kebab...



sangat sedap....









Kuih muih tradisional....kuih muih internasional....semuanya ada disediakan.....hehehee....ehhh banyak sangat tauuuu......



kongsi dengan en suami..... kambing panggang yang sangat2 lazat



Ni apa yang saya rasa....briyani ayam dia sangat terbaik....

Sebenarnya....ada banyak sangat2 pilihan....masakan melayu...cina dan india....arab semuanya ada....cumanya...saya tak sempat nak ambik gambar tang makanan untuk chinese cuisine dan sebahagian western....sebab ada bau itik panggang tu lah penyebabnya saya tak ke sana pun ambik gambar.....hehehe....tapiiiiii semuanya halal dan sesiapa yang teringin nak makan itik tu.....boleh lah cuba.......=)))

Oh ya....kalau nak rasa yang western punya pun ada.....tapi tak ada lah dalam gambar nih....harus dan wajib cuba berbuka disini.....ice cream semua tu......memang ada.....dah terlampau banyak sangat menu yang disediakan...berbaloi baloi dengan harganya.....=)))

Terus cakap kat abang saya....tahun depan kita gathering keluarga kat sini je lah...........sangat best dan exclusive... [sambil buat muka chomelllll....=)))]





Sebelum berbuka.....kita ambik gambar view kat luar....tak nampak view pun...nampak seketoi ketoi muka kami jeee......ahahaha..







Setelah kenyang tahap apa jeee....barulah boleh senyum dengan sempurna.....ahahahaaa....manisnya senyumanmu ituuuu........hewhewhew.....sebab malam ni malam special untuk saya.......birthday saya tauuu......



Lenanya encik ni tido....





Senyum meleret dengan abang dan kakak ipar =))))



Sebelum balik....kita angkat satu gambar depa2 nih....kanak2 riang.....hehehe...

Alhamdulillah.... selesai iftar untuk hari tu..... sambil2 happy2 dengan anak2 sedara.....dapat jugak bersalaman dengan keluarga kakak ipar...[memang rapat jugaklah] sebelum lebaran menjelma....[tak sempat bergambar pun....sebab masing2 sibuk dengan makanan......kemain sangat....]

Overall...sangat terbaik dan recommended...... harap tahun depan [InshaaAllah] dapat ke sini lagi....memang sangat terbaik.....Tq to kakak ipar dan abang saya sebab heret kami sama berbuka disini......memang sangat terbaik....


Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

4 comments: