Wednesday, July 20, 2016

IFTAR 2016 - IFTAR JAMAIE DI PAKEEZA RESTAURANT IPOH

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Masih dalam ceritera iftar saya.

4 Julai 2016 - Isnin [Ramadhan 29]

Kali ni keluarga saya buat iftar jamaie buat sedara mara belah emak di Ipoh dan ada lah 2 family jiran tetangga yang dijemput....rakan sepermainan masa kecik kitaorang adik beradik =)))

Ni first time buat sebenarnya sebagai percubaan kami untuk adakan iftar bersama saudara mara..... selain nak mengeratkan lagi tali silaturrahim....dapat jugak kita bermaafan sebelum menjelmanya syawal. Perbincangan kami adik beradik dari nak buat open house terus ke iftar jamaie ni..... dan rasanya....iftar jamaie ni lebih berbaloi rasanya...Open House dah pernah buat........tahun ni kita try pulak Iftar Jamaie.......harap semuanya berjalan lancar....InshaaAllah.

Yang ambik tugasan jemputan dan listing ni actually...kami adik beradik sama-sama buat..... Jadi...sebagai pelaksana....macam2 yang kami titik beratkan..... termasuklah jemputan nih..... Sebagai percubaan...kita jemput saudara mara belah mak. Kebetulan time tu kebanyakkannya dah balik ke kg halaman.....so... memang semuanya datang sekeluarga.

Macam biasa, Restoran Pakeeza dipilih sebagai tempat untuk Iftar Jamie ni.
Lagi pun kami regular customer kat restoran ni....Setiap kali function keluarga mmg ambik kat Pakeeza nih..... tentang urusan dengan Restoran ni....kakak saya yang uruskan.....[kak ida] =)))

Jom tengok gambar2 kami di Iftar Jamaie.
InshaaAllah saya akan ceritakan di setiap gambar.











Antara hidangan yang dihidangkan untuk buffet ramadhan. Banyak jugaklah....dan paling sedap kat sini adalah...nasi briyani ayam dan kambing dia....sangat2 terbaik....dan kalau ke sini...harus cuba dia punya ayam tandoori...... memang sangat lazat ok....

Disebabkan kami dalam kuantiti yang ramai.... maka..kami ditempatkan di hall tingkat atas Restoran ni....

Yang dalam gambar ni...saya sempat ambik buffet yang kat bawah.....kebetulan saya dengan kakak saya sambut tetamu jemputan....manakala abang saya sambut tetamu di tingkat atas sekali dengan mak dan abah. Apa2 pun hidangannya mestilah sama dengan di atas. Cuma cara presentation dia je yang berbeza....



Jemputan khas kami sekeluarga.... Jiran yang dah macam sedara sendiri.... rakan sepermainan kami dari lahir sampai masing2 dah berhijrah....Alhamdulillah....kami masih keep in touch..... macam2 kenangan kami bersama......



Ni sahabat baik saya dari kecik, Ana dan mak ana jugak sahabat baik mak saya....kawan sembang.....sekarang pun masih berjiran dan masih rapat seperti dulu....Ana dan suami serta anak2nya selalu tolong saya dan suami jagakan anak2 berbulu.... tolong bagikan makan kepada anak2 berbulu saya kalau saya dan suami serta keluarga kena ke KL atau kemana2 untuk beberapa hari. Keselamatan kucing2 saya terjaga dengan pertolongan sahabat saya nih....tqvm sahabat....lebiuuuuu....

Oh yaa....mak ana memang tak larat nak naik ke atas....jadinya....anak dan keluarga duduk di bahagian bawah....dan kebetulannya pulak...keluarga sepupu saya jugak sampai agak lambat....jadi mereka duduk di bahagian bawah jugak sebab kebetulan meja tak cukup untuk di bahagian atas.



Ni sepupu sepapat saya...



Ini mak dan bapa saudara serta sepupu sepapat



nampak tak....keterujaan nya makcik sorang tu.....pegi dari satu meja ke meja....tanya ok ke...tak ok ke....hehehee.....
Dua kakak2 saya tak dapat nak balik utk join iftar jamaie nih....dan ada jugak sepupu2 dan mak sedara yang tak dapat nak join.....



Sebahagian daripada sedara mara belah mak saya


Bila bab confirmation kehadiran....memang kakak saya terpaksa call mak2 sedara direct untuk confirmkan kehadiran....ada yang last minit bagitahu untuk penambahan... banyak yang buat penambahan sebenarnya....
Actually...kitaorang ada je group wasap...tapiiii ada yang dah keluar dari group atas alasan tersendiri.....tak kisahlah tu...... cumanya....kalau dah ramai tak ada dalam tu...tak sesuai pulak untuk kita war war kan....baik direct terus kan...lagi senang rasanya....berurusan terus dengan mak mak sedara lebih mudah sebenarnya........ehehe....




Dengan sepupu...



Anak2 sedara dengan mak2 sedara



Sepupu



Mak sedara dan anak2 sedara yang semuanya [dalam gambar ini] dah jadi mak budak....hehehe



Harus ada gambar selfie dengan suami dan ehhhh....ada terselit anak sedara saya kat situ....



mak dan pak sedara sama naik dengan anak2 sedara....=)))



candid



Kami semua.....




Dengan bapa saudara yang bongsu. Kawan bergurau senda....yang sangat sempoi dan sangat sporting..... tapii kami jarang berjumpa..... sebab bapa saudara saya ni bertugas jauh dari keluarga....=)))

Alhamdulillah majlis berjalan lancar dengan izinNya...

Akhirnya terlaksana juga impian dan harapan kami sekeluarga untuk mengadakan Iftar Jamaie ni...Jutaan terima kasih kepada mak dan abah saya yang merestui rancangan kami adik beradik ni....dan memberi sokongan kepada kami untuk melaksanakan penyatuan tali silaturrahim ni....sebenarnya mak lagii suka....dapat jumpa dan berkumpul dengan adik beradiknya dan kawan2 sembang mak jugakkk sebelum syawal menjelma.....hehehee.....

Terima kasih juga kepada semua saudara mara sepupu sepapat dan sahabat sepermainan yang sudi hadir ke majlis Iftar Jamaie nih....rezeki kita kongsi bersama-sama....=)))

Jika ada kekurangan di sana sini...harap dimaafi....sesungguhnya...yang baik itu datangnya dari Ilahi dan yang mana terkurang dan buruk itu...datangnya dari kelalaian kami sekeluarga....

InshaaAllah...ada rezeki kita berkumpul lagi di tahun hadapan..... =)))






Terima kasih kerana membaca entry ini =))

No comments:

Post a Comment