Monday, July 18, 2016

IFTAR 2016 - IMPIANA HOTEL 1

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Masih dengan entri iftar di sepanjang ramadhan 2016.

Alhamdulillah......untuk kali ni kakak saya [kak ida] dan abang ipar yang belanja saya & suami, mak & abah iftar di Impiana Hotel ni.

Hari Sabtu, 2 Julai 2016
Tarikh ni tarikh yang menyedarkan saya.....ehehehe....sebab umur dah bertambah ke satu lagi angka....seperti yang pernah saya katakan sebelum ni....semakin bertambah umur...semakin terasa dekat dengan kematian...... kita tak boleh nak undur ke belakang.....kena lihat dihadapan kita.....untuk mencari kebaikkan demi kebaikkan sebagai bekalan kita di alam kekal.......InshaaAllah...doakan yang terbaik...dan semoga istiqamah mencari kebaikkan itu.......aminnn...

Berbalik kepada iftar di Impiana.... awal2 lagiii kakak saya dah confirm kan dengan saya untuk berbuka di sini pada tarikh ini.....ehhh.....kiranya macam celebrate birthday saya jugak lah nih....[perasan kan......hehehe.....eleh...dia tak habaq pun.....saya tahu lah kakak saya tuuuu.........senyum sampai nampak gusi ok.....]

Saya dan suami sampai dari KL lebih kurang pukul 5.30 petang....alhamdulillah lahhh tak jammed...... jalan lancar je...mungkin sebab orang tak ramai lagi balik ke kampung......sebab isnin dengan selasa tu kerja lagiii...... [macam saya lah kan.....hehehe...] kitaorang rehat sekejap.......lepas solat semua tu......terus bersiap untuk ke Impiana Hotel nih....naik boipren saya tu...test drive setelah 2 bulan dia duduk kat bengkel.......

Mak & abah ikut kakak saya....saya dan suami pergi agak lewat sikit....as kakak saya selalu cakap.....saya punya lembab macam ada anak berderet [padahal tak ada anak lagi kannn.....].....ahahahaa.....itu kebiasaan...bukan lembab....sebab banyak benda yang nak buat kot.......saya ni agak nak perfecto sangat kannnn.......ishhh...dia tak faham le tuuuu.........selalu pun adik dia ni macam tu....

Jom tengok gambar2 yang sempat saya ambil sebagai kenangan kami...=)))

Sebelum tu.......jom review dulu.......Kalau dulu...Iftar kat sini macam biasa biasa je......hehehe...tapiii kali ni macam best je pilihan2 makanan dia....dan yang penting sedap..... ada stall kat luar.....tapiii memang tak sempat nak ambik gambar....gambar ni ambik mana yang sempat je.....yang penting sedap ok...

Yang utama....harus ada kambing panggang.....sesiapa yang tak makan kambing....ada pilihan lain...iaitu ayam panggang.....ada jugak cucur udang.....memang terbaik......

Bestnyaa.....ada ice cream malaysia.....
Staff akan datang dari meja ke meja...sambil bawak raga ice cream sambil bunyikan loceng....lepas tu jerit....ice crema.....ice cream......lepas tu budak2 pun datang mintak nak ice cream asam masin ke jagung ke....tengok perisa apa yang ada lah pada hari tuu...yang pasti ice cream asam masin harus ada....hehehe....siap dia tolong guntingkan lagi pintalan plastik ice cream tu.......terus ngap......nyaman sangat tauuuu.....

Ni termasuklah yang dah jadi mak mak nih.......hehehe....pun nak jugak....untuk warga emas.....[tak jugak lahhh.....yang tak warga emas pun....nak jugakk...] disediakan kacang rebus....special sangat......saya sukeee....



yang ni durian puff......





Bestnya jugak....ada corner khas untuk penggemar durian....seaneka rasa durian ada kat corner tuuu..... nak cendol durian...bubur durian...kuih muih durian...dodol durian pun ada...dan durian tu sendiri pun ada....... memang terbaik lahh....



Ni encik suami ambilkan untuk saya.....selalu akan makan buah buahan dulu....lepas tu terus solat...selesai solat...barulah dengan hati riang pegi ambik makanan...masa tu orang tgh sibuk makan.....kitaorang dengan tenangnya ambik makanan........hehehee......



pilihan saya di durian corner....



mee ketam ni sangat sedap..... penuh dengan isi ketam...wajib cuba



makanan di meja kami....saya punya yang buah tu je tauuuu......hehee



KAMI



Sebelum berbuka.....kita snap satu gambar....[menampakkan wajahku yang semakin tembam seperti pau......ahahaaa...]



sukasuki





decoration ni betul2 kat depan meja makan kami.....harus tergedik2 nak bergambar.....=)))

Alhamdulillah...selesai iftar kami di Impiana Hotel..
Overall.......sangat puas hati dengan hidangan makanan yang disediakan...recommended!!

Tq to my sister kak ida dan abang ipar kerana belanja kami iftar di sini bersempena dengan birthday saya.......[perasan lagiiii.....] sukeeee sangat tauuu.....=))





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment