Thursday, July 21, 2016

IFTAR 2016 - IMPIANA HOTEL 2

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Last entry mengenai Iftar untuk Ramadhan 2016.

Memory yang indah untuk dikenang bersama keluarga tersayang.... saya share setiap memory itu untuk tatapan saya sendiri dan mungkin buat anak2 sedara yang selalu jugak menjenguk blog mak sedara depe nih.....so...ni kenangan indah keluarga kami....InshaaAllah. Kalau saya tak de....tinggallah penulisan ini sebagai kenangan buat anak2 sedara saya......=)))



Sehari sebelum raya...abang dan kakak saya [kak ida] plan untuk berbuka di luar...memandangkan mak hanya masak rendang ayam sahaja....dan untuk masakan raya....semuanya dah di tempah siap....bagi memudahkan mak...... Lemang dah di tempah dan ketupat dah siap di rebus....alaa...kita guna ketupat segera je...hehehe...

Sekali lagi kami memilih Impian Hotel sebagai tempat untuk berbuka puasa.

Sepatutnya kakak yang sulung serta suaminya turut serta bersama kami berbuka sekali...last minit cancelled atas sebab yang tak dapat dielakkan.....kami jemput mak saudara [adik mak] dan sepupu untuk iftar bersama kami bagi menggantikan tempat kakak dan abang ipar yang tak dapat nak join tu.

Ehhh...last puasa pun masih ramai jugak orang yang berbuka kat luar....hehehe...memula rasa macam pelik....[tetiba kan....] lepas tu bila suami saya cakap....yang kita ni sekeluarga pun berbuka kat luar.....apa yang nak pelik sangat kann.......betul jugak......sabar je lah..... =)))

Hidangannya sama je seperti entry saya sebelum ni...
Iftar 2016 - Impiana Hotel 1

Yang membezakannya.....ada abang saya sekeluarga dengan anak2 sedara yang semuanya menceriakan suasana....dan ada mak sedara dan sepupu.....

Ni je gambar2 yang sempat saya ambil.





yang ni yang paling saya sukeee....ehhhh......tetiba jadi bebudak sekejap....hehehe



Try nasi briyani ayam dia dengan kambing panggang...



Adik beradik lagi 2 orang tak ada....abang ipar pun tak sampai lagi masa nih.....huhuhu

Alhamdulillah.......seperti yang pernah saya katakan......dalam bulan Ramadhan...penuh dengan kerahmatan.....selain kita menggandakan amal kebajikan dan kebaikkan.....kita jugak boleh mengeratkan lagi tali silaturrahim sesama kita...

Walaupun di sepanjang ramadhan ini....masa saya terlalu limited....namun....syukur yang tidak terhingga kerana Allah mudahkan segala2nya urusan kami semua....dari bab kereta...sampailah menghantar kereta...menguruskan urusan iftar jamaie yang ambik masa separuh bulan.....dan banyak jugak urusan2 yang dapat diselesaikan mengikut plan kami....syukur sangat2...

Syukur selalu..... next entry baru nak masuk tentang raya kan...tapiii sebelum tu ada lagi ceritera sebelum raya tuuu nak diceritakan........ hmmm.....tak pe...raya kan sebulan......hehehehehe....


Jumpa di next entry ok....=)))







Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

1 comment: