Tuesday, November 15, 2016

HELLO NOVEMBER

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Lamaaanyaaaa tak update blog. Sedar2 dah pertengahan November dah.... tak lama lagi dah nak masuk tahun baru..... cepatnya masa berlalu meninggalkan kita.

Tahun ni macam2 perkara yang berlaku. Pernah saya katakan...tahun ini adalah tahun ujian buat saya dan suami serta keluarga... Ada perkara2 yang boleh saya ceritakan disini dan ada perkara yang saya perlu simpan sendiri. Dalam hidup manusia...tidak semua perkara perlu diceritakan kepada orang....PASTI ada beberapa rahsia yang kita hanya bercerita dengan Allah....kerana pertolongan manusia hanya setakat yang termampu...namun pertolongan Ilahi....diluar kemampuan dan jangkaan kita.... InshaaAllah....atas keyakinan itu.... moga jiwa2 kita mampu untuk menghadapi apa jua ujian dariNya.

Dalam kesedihan dan kedukaan....Allah datangkan kegembiraan....dalam hujan ada pelangi...itulah yang terjadi dalam hidup saya tahun nih.....yang PASTI yakin dan terus yakin dengan takdir Ilahi....walaupun kita tidak mampu menggapai apa yang kita ingin dan impikan.... Allah memberi apa yang kita perlukan...kerana tidak semestinya apa yang kita impikan itu akan mendatangkan kegembiraan dan kebahagiaan dalam hidup kita....sebaliknya.....apa yang kita perlukan dalam hidup kita yang Allah bagi pada kita.....itulah satu kepentingan yang akan mendatangkan kegembiraan dan kebahagiaan buat kita. Dengan cara yang bagaimana.....jom kembali pada keyakinan kita pada Allah.... Senantiasa bersangka baik dengan Allah.... itulah yang saya lakukan.......alhamdulillah....hati redha menerima ketentuanNya. Dan kini....saya mampu tersenyum....syukur ya Allah....

Beberapa bulan kebelakangan ni pun...saya agak sibuk dengan rumahku syurgaku.... ada banyakkk benda yang nak diselesaikan.....hehehe....adoiyaiii...semuanya menguji kesabaran....maka bersabar je lah dengan kerenah manusia ni ye..... seperti saya katakan tadi....bersangka baik je lah...... =)))

Actually...komputer saya ni pun baru je keluar wad.... sehari je pun....tapii sebelum nak masuk wad tu.... tertangguh tangguh nak hantar kedai repair..... alhamdulillah ni dah sihat dah....cumaaa..... tak boleh nak transfer gambar dari phone la pulakkk....sedihhh.....nak masukkan gambar direct dari phone ke blog ni...kemalasan yang tepuuu melanda....hehehe

InshaaAllah....nanti kita jumpa di entry akan datang.....tapiii dalam beberapa minggu ni......saya nak selesaikan segala urusan2 saya...semoga segalanya dipermudahkan...=)))




Terima kasih kerana membaca entry ini =))