Tuesday, December 13, 2016

HELLO DISEMBER

Assalammualaikum dan salam kasih sayang

Sedar sedar dah nak masuk ke pertengahan Disember..... [tak payah nak hello hello sangat lahhh kann.....heheheee....]

Agak kesibukkan sejak kebelakangan ni.... al maklumlah....kat rumah....anak2 sedara saya berkumpul sempena cuti persekolahan ni....so...ada macam2 perangai yang nak kena hadap..... tak kisah lah semua tu..... bukannya selalu...sekali sekala je....

Bulan ni..... memang ramai yang pergi melancong ke sana ke mari.....sekali dengan jemputan kenduri lagi....memang banyak lah....

Dua orang kakak saya.... melancong ke Europe [diorang dah plan lamaa.....disebabkan saya kena jaga anak2 deme.....macam2 pesanan saya suruh diaorang belikan.... sebab kat mana2 pun negara yang diaorang pergi.....mesti akan buat sales sempena christmas..... antaranya.....emm emmm....nanti saya bgtahu.....tu pun kalau ada lahh......hahahaa....] .... manakala abang saya sekeluarga dan anak sedara yang sulung [yang selalu je ada kalau abg saya kemana2 pun....dah macam anak sendiri la tuuuu....] pergi menunaikan umrah.

Tinggal saya dan kakak yang sulung je lah kat sini.....
kalau jadi apa-apa......tak lah saya keseorangan....hehehe.... kena fikir banyak benda bila kita kena jaga mak abah yang tak sihat nih..... so...tak kisahlah sangat bab itu kannn......sebab....kalau saya dan suami nak berjalan pun....tak payah tunggu cuti sekolah pun tak pe..... =)))

Cuti2 sekolah ni...memang banyak sangat jemputan perkahwinan.....sampai 1.1.2017 pun masih ada jemputan lagi......InshaaAllah....akan cuba penuhi jemputan....tapiiiii dalam beberapa minggu ni....saya dan suami akan ke luar daerah.....memang tak dapat nak penuhi semua jemputan......huhuhuu....

Ok...untuk beberapa minggu ni...agak sibuk sikit....ulang alik dari Ipoh - KL - PJ - KL - Ipoh.

Kalau dah ke sana.......memang selalunya tak sempat untuk diri sendiri. Kami terpaksa terkejar kejar kalau nak ke mana2 pun....sabar je lah kannn....huhuhu....selalu pun begitu. Tapiii....alhamdulillah....sempat jugaklah ke IKEA Cheras....first time ke sana...selalu ke IKEA Damansara je....sama je punn.....cuma kat Cheras ni agak besar lah jugakkk.....lenguh jugak kaki berjalan....huhuhu....tapiii banyak barang yang saya nak tu ada.....sukeee.....hehehee...[barang2 kecik je punnn......]

Beberapa bulan ni.....jadual en suami saya sangat pack..... sampai ke bukan Janury 2017. Baru2 ni....en suami terpilih untuk mewakili Negeri Perak dalam Inter State Championship yang diadakan di Pahang. Apalagi kalau bukan chess kannn...hehee.... sebelum2 tu dia sibuk dengan training la kan..... bulan ni....dia akan sibuk dengan training chess untuk MAKSAK yang di jadualkan Bulan January nanti...... ok...kenapa sesibuk sangat bg jadual en suami....sebab......kesibukkan dia tu.....effect banyak pada saya.........terpaksa tertunda semua program.....sabar banyak banyak ea......

So...sementelah en suami pun bersetuju nak hantar abang saya ke airport.....sambil2 tu boleh la luangkan masa dengan mama....memang dah lama jugaklah tak balik PJ....jadinyaa...kami ambik masa sekali harung ni...... Nanti....minggu ni....kita kena turun KL balik..... nak ambik abang saya sefamily balik dari umrah pulak......dapatlah jumpa mama lagiii...heheheee.....Januari dah sibuk dengan benda2 lain....[ehh.....suami yang sibukkk bukan saya....kemain sangat orang tua tuuu......tetiba kena jadi PA dia pulakkk......jaga jadual chess dia......huhuhuu...]

Semua tu nanti saya akan ceritakan di entry akan datang..... cuma nak bgtahu je....Disember ni sibukkk....sekian.....hehehe....

Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

1 comment: