Wednesday, December 14, 2016

IPOH - KL - PJ - KLIA - KL - KLIA - PJ - IPOH [PART 1]

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Nampak tak tajuk tu....kemain sangat kann....hehehe....
ehhh belasah je lah.... [ada aku kesahhh.... = )) ]

Ni kisah 6 - 9 Disember 2016 (Selasa -Jumaat) minggu sudah.

Memula, plan asal... memang tak nak kemana mana pun. Sementelah, en suami agak kesibukkan sejak beberapa bulan nih...jadinya...dia nak training chess je....dan kami nak uruskan tentang my baiti jannati...ada lagi defect yang tak hantar2 kat syarikat perumahan.....so...time ni macam nak settle semua bendalah..... nak cari2 barang yang tak habis2 lagi pencariannya.....hehehe...

Kebetulan, minggu sebelum tu...abang saya ada balik hantar mak saya dari check up IJN...sementelah pun abang nak jumpa abah saya sebelum menunaikan umrah nih......so...time tu...ada soalan cepu emas dari abang saya....utk saya dgn suami.

"kome [bahasa perak lah ye...] tak nak hantar ke airport ke......jom lah hantar...."
soalan tu macam dua dalam satu......soalan dan jawapan ok....hehehee...

Saya tengok suami....suami tengok saya....

"tengok dululah....."
suami yang tolong jawabkan sambil kitaorang gelak2 je lah.

Abang saya balik hari je pun...sebab banyak benda nak diuruskan.

Kisah nak menghantar tu habis takat tu je lah....idak la saya discuss ke apa ke dengan suami saya pun......sebab selalu balik kerja ni....tahu nak rehat dan cari bantal je.....hehehehe...

Esoknya....seperti biasa...[semenjak dua menjak ni...entah apa mimpi encik suami...asyikkk nak ber face time je lah keje kami kannn...... sampai je office...mesti akan face time dengan encik suami...bgtahu dah sampai dengan selamatnya......hari2 begitu....heheee....[saja nak bgtahu je.....hew hew hew]]

Tetiba en suami cakap...kat saya....."awakkk nanti apply la cuti.....kita pg hantar abang awak ke airport....sambil tu boleh jumpa mama...." bla bla bla....kitaorang discuss through face time...[kemain sangat2 lahh.......hahahahaaa....]

Dah discuss semua bagai....saya pun bgtahu kat abang saya.....kitaorang akan hantar dia ke airport.

So..hari selasa petang.....6.12.2016, kitaorang gerak dari Ipoh ke KL..naik ETS...dalam pukul 7.30 pm... Ya Allah...punyalah ramai manusia......sebab train tu dari Utara....so..memang ramai sangatlah yang dari Utara nak ke KL.... Macam2 bau ada...sampai naik pening kepala la dibuatnya...bau ikan masin lah...bau gulai.....macam2.....memang kena sabar banyakkkk banyakkkk..... sampai lebih kurang pkl 11.30 pm....kitaorang ambik urber dari perhentian lrt pandan Indah.....dah ada problem pulak.....dia tak jumpa jalan ke station lrt tu....adoiyai...kemain setengah jam menunggu encik urber tuu.....bila dah cancel....dapat balik kat dia....nak tak nak tunggu jugak2 sampai le dia selamat sampai kat depan mata kitaorang........ masa tu........saya dah call anak sedara saya dah...mintak dia ambik kitaorang [kengkonon tak nak la menyusahkan anak2 sedara atau abang saya tuuu]...........sekali.....bila encik tu dah sampai....terus bgtahu kat anak sedara tak payah ambik sebab dah dtg pun urber nya..... rupa2nya...dia baru je beberapa hari buat urber nih....... ok dimaafkanlah...... lepas tu....tak lama tu....tetiba dia tanya.....[mungkin nak bersembang ke...ntahlahh....]

"ehh...korang ni dah kawin ke belum...."
terus saya rasa macam....ehhh...ko ni dah kenapa......
Suami jawab elok je lah....dah kawin.....bla bla bla...diaorang sembang.....sekali ada sentuh bab anak....

"oooo...dah 8 tahun kawin tak de anak.....ehhh kesian.....kesiannya tak de anak........"
siap ngeleng2 kepala....dan cakap banyak2 kali......panggg sekali baru tau........hahahaaa...
time ni nak je saya cakap kat dia....

"ehhhh aku tak perlukan kesian kauuu lahhhh.....bawak je kete tu elok2...... " ayat yang sangat sarcastic.......kesian..... ko dah kenapa ha....

"tak perlu nak kesian2 encik......tu semua kerja tuhan....kami ok je....nampak mcm tak kawin lagi kan....special sangat tu....encik orang pertama cakap macam nih.....terharu saya....."
terdiam terus dia....ambik kau seketul....dah la saya penat tunggu lama......kemain kau nak kesian2....kesian kat diri sendiri tu dulu la.....opssss...tetiba termarah pulak....heheheee....

Lepas tu....dia boleh cakap.....

"mesti korang kata saya ni bodoh kannn....tak dapat cari jalan ke perhentian lrt tuuu...."
ehhh dah kenapa pulak la mamat ni.....tak tahu nak cakap macam mana....nak tergelak ke...nak kesian.......sambil tu berkata-kata jugaklah dalam hati....

"memang bodoh pun...." [dalam hati je lah....tak kan nak cakap direct pada dia.....mau dia terajang keluar dari kete tu....hahahaaa....]
terus cakap lagi dalam hati..... dia ni betul ke tak betul....hahahaaa....adoiyaiii....saya tahu nak sampai cepat je....semua jenis macam perasaan dah ada nih...penat...geram....lapar.....adoiyaiiii.......terus malas nak layan....kitaorang sama2 diam je...lagi bercakap...lagi merepek kot mamat tu..... terus en suami tunjukkan jalan.......dia pun faham kot bini dia dah diam dan malas nak layan mamat mental nih........ahahahaa....

Alhamdulillah...selamat tiba rumah abang saya.... tu pun menyibuk jugak tu....

"ni rumah sapa yang korang pegi nih....."
Ya Allah.....semoga engkau beri rahmat dan hidayah pada dia......
dah tak koser nak layan....saya terus je picit loceng rumah abang saya....tinggal suami yang tgh bayar dan ambik bag......semua pakej ada kat encik tu...menyibuk nya no 1......ahahahaaa.....semoga tak jumpa dah orang macam tu........tolonglah paham.......hehehee.....

Elok kitaorang sampai....anak2 sedara semuanya tgh tunggu kitaorang....sampaikan yang si kecik tu pun tak tido lagi..... sembang sekejap dengan abang saya......rupanya mata dia tertusuk kertas....macam2 dugaan sebelum nak ke umrah nih.....sampaikan nak buka mata pun tak boleh..... sakitnyaaa....so...saya suruh dia ke hospital....dia kata tak payah.....adoiyaiii..degil kemain..... lepas tu...anak sedara saya Oyim demam la pulak..... dah ke klinik...tapii suhu badan dia masih panas lagi....kakak ipar jeram dengan tuala lembap....letak kat dahi.....saya letakkan kat bawah ketiak.....harap Oyyim sihat esok....
Kakak ipar saya pulak...masih batuk......harap...ujian dan dugaan ini...Allah gantikan dengan kemudahan mereka dalam menjalan ibadah umrah disana...

Kebetulan pulak....kat kawasan rumah abang saya tak ada air.....so..abang saya mintak saya tidur kat rumah kakak saya kat Chempaka..... boleh je lah memana pun.....

Disebabkan perut saya dah berkeroncong.....dah naik sampai pening2 kepala di buatnya....[disebabkan nak sampai awal la kononnya....tu yang nak terus ke rumah abang saya....sebab suami dah ajak makan dulu masa kat kl sentral tu.....] kebetulan anak2 sedara ajak keluar makan.....memang rezeki diaorang lah kan....kitaorang keluar lewat malam tu......sambil sembang2 pasal pemandu urber tadi...... ahahahhaa.......

Dah sampai lewat malam.....hantar anak sedara ke rumah abang saya.....kami terus ke apartmen kakak saya kat Chempaka..... cari2 parking...memang tak ada...... banyak kali pusing2.....tak ada parking......ok....penyudahnya....en suami decide terus nak ke PJ...balik rumah mama..... terus msg kakak saya...kata parking tak de....so..kitaorang terus gerak ke PJ....

Mama sedia tunggu kitaorang..... sempat la sembang2 ringkas dengan mama..... bersihkan badan...solat....dan saya terus tido...sebab esoknya....pkl 6.30 pagi dah kena gerak dari PJ nak ke Ampang.....


Jumpa di next entry ok....malam yang memenatkan......=)))





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))

No comments:

Post a Comment