Thursday, December 15, 2016

IPOH - KL - PJ - KLIA - KL - KLIA - PJ - IPOH [PART 3]

Sambungan dari entry sebelum...

Ipoh-Kl-Pj-Klia-Kl-Klia-Pj-Ipoh [Part 2]

Selamat pagi duniaaa..... hari ni terasa fresh sikit setelah dapat berehat sepenuhnya.

Jam 9.00 pagi....barulah kitaorang turun breakfast. Abang saya awal2 dah turun...katanya ramai sangat orang. Lepas solat subuh....kebanyakkan terus turun makan.....so..kita bagi laluan kat mereka dulu lahh....hehehe...

Memang masa kitaorang turun tu makanan dah banyak yang tinggal sedikit....tapiii pihak hotel tambah byk2 kali.....ye lah....ramai kot.....tak kisah lah tu....

Actually..... hotel ni ada sediakan satu lagi cafe...yang tu campur sekali yang non halal punya.....tapiii idaklah nak ke cafe sana pulak kannn......just bgtahu je.....hehehee....



Breakfast with them..

Elok lepas sarapan......baru kitaorang dapat tahu....flight umrah jam 9.00 malam.... maksudnya.... jam 4.00 petang dah kena gerak ke KLIA. Memula kata flightnya jam 5.30 petang.....sekali...delay ke 9.00 malam..... tak pe lah....janji dapat fly malam ni jugak...tak lah rugi masa kat sana.....

Masa tu saya dan suami dah plan dah la...nak check out awal......nak jejalan Ikea ke atau mana2 yang sempat lah......Sekali....abang saya terus cakap...nak guna kereta...sebab dia nak settlekan beberapa perkara lagi......katanya nak balik ke rumah nak hantar baju kotor dan nak ambik baju...katanya....sabar je.....so..kitaorang terpaksa lepak kat dalam bilik la nampak gayanya.....huhuhuu....

Anak2 sedara sambung balik tido kat bilik diaorang lepas selesai keliling hotel tu sambil bergambar2..... memang ramai yang duduk kat hotel nih.....[nanti buat special entry untuk hotel ni ok.....].

Bila dah bosan...saya ajak suami pg tengok swimming pool....rupanya...nak ke swimming pool tu agak jauh jugaklah....macam2 ada...nak spa pun boleh...tapii semuanya jauh2 dari bilik...kena jalan...sebab swimming pool kat luar.... kalau sensorang nak jalan semata2 nak mandi pool....tak payah pun tak pe kot....baik mandi pool kat rumah kakak saya je....hahahaa......

Tgh on the way tu........kitaorang nampak ambulans....dan ada MA yang macam bergegas gegas dgn sorang staff hotel. Sempat lah en suami saya tanya..... ada orang pengsan kat pool ke macam mana..... sekali staff tu jawab....bukan pengsan....meninggal terus.....dua2 makhluk ni terus macam terkejut...... en suami tanya lagiii....siapa yang meninggal...staff tu jawab...jemaah Th Travel...... dah agak berumur..... meninggal kat bilik....pukul 4.00 pagi tadi....

انا لله وانا اليه راجعون
Betul lah.....setiap yang terjadi tu.....ada hikmahNya...... kita tak tahu perancangan Ilahi..... DIA lebih sempurna dan tiada yang sempurna melainkan DIA....semoga rohnya ditempatkan di kalangan hamba2Nya yang beriman.....aminnn....

Terus lah termati niat nak posing kat swimming pool....kita ambik gambar view je lah ea..... lepas tu saya terus call abang saya..... bagitahu berita kematian tu......dan mungkin sebab tu....flight delay ke pkl 9.00 malam ...sebab nak uruskan jenazah.....

Ramai pulak yang tak tahu berita kematian tu......melainkan kami yang tak pegi nih.....tak kisahlah...harap semuanya dipermudahkan.....



Ada 2 kolam sebenarnya.... nanti kita cerita kat entry hotel ya....


Dah habis round satu hotel yang besar tu..... kitaorang balik ke bilik....sementara nak tunggu abang saya.....
Encik suami sempat tertido lah......macam cover balik penat dia semalam.....

Beberapa jam tunggu...mulalah saya nak lompat bintang......adoiyaiii....bosan mak nenek betul lah...... dah tak tahan sangat....saya terus call abang saya...suruh dia cepat sikit settle kan hal dia tu.....huhuhu.....habis semua plan lariii......sabarrr je lahhh.......ingat nak ke klcc....nak cari hadiah anak2 sedara saya......sekalii....semuanya macam tak jadi jeee.......

Elok je nak check out.... [actually...boleh je nak mintak check out lambat.....tapiiii saya nak jalan2....huhuhuu...]... abang saya call kata ada sampai.....terus senyum sampai ke telingaaa.....terus cakap horeyy horeyyy kat abang sayaa dalam phone la tapiiiii.........bengang orang tua tu tgk perangai sayaa......hehehee....

Sebelum nak gerak jejalan........ada je pesanan.......sabar je lah.....hehehe....

Kitaorang terus gerak ke Ikea Cheras....sebab....janji dengan kakak yang sulung dalam pkl 4.00 ptg nak ambik dia dulu sebelum gerak ke KLIA.... office dia kat area Ampang je...so..sekali jalan je......kakak yang sulung pun nak ikut sama menghantar abang saya.....

Lamaaa lah jugak kitaorang membeli belah...banyak lah jugak......tak sedar dah pukul 4.00 petang...kemain sangat....hehehee...sedar pun sebab anak sedara call kata diaorang dah gerak naik bas ke KLIA.... terus contact kakak sulung saya yang kebetulan baru habis presentation kat Putrajaya.....Dalam pkl 4.30 pm macam tu kitaorang gerak terus ke KLIA.....

Dah dengar sedikit penjelasan daripada pihak TH Travel..... lepas maghrib...semua jemaah masuk ke balai berlepas..... kena naik aerotrain.....seronok jugaklah.....sebab dapat naik kapal terbang terbesar dunia Airbus A380 Malaysia Airlines.......

Masa ni agak sedih la jugak...sebab jemaah diiringi dengan laungan azan.....masa ni....memang menitik jugaklah air mata.....banyak benda yang saya kenangkan......kakak ipar saya.....abang saya....anak2 sedara saya......syukur sangat2....Oyyim dah sihat......betul....ada hikmahNya.......moga Allah mudahkan segala galanya urusan mereka....memberi kesihatan yang baik kepada mereka dan sampaikan segala hajat mereka....serta makbulkan segala permintaan mereka.....Allahumma Amin....



Bergambar sebelum masuk ke balai berlepas

Masa nak salam dengan mereka....terpaksa tahan jugak supaya tak menangis...... hanya iringan doa agar mereka selamat sampai ke destinasi dan di beri kesihatan yang baik. Moga Allah mudahkan segala-galanya...

Kami terus balik ke Ampang....sebelum tu singgah makan setelah sehari suntuk tak makan...memang lapar tahap apa je..... dah selesai semua..... hantar balik kakak saya ke kereta dia kat rumah abang saya....... lepas tu...kitaorang terus balik ke PJ.....jumpa dengan mama.....

Malam tu....mama buatkan saya nescafe panas.....memang terbaikkkk sangat nescafe mama.......sembang2 dengan mama sampai la ke pukul 2.00 pagiii....kemain sangat.....pakcik terbangun2 tgk kitaorang tak tido lagiii....hehehe....risau sebab esok katanya nak balik Ipoh...nak drive....takut mengantuk......adoiyaiii...bapa mertua saya memang detail sangat orangnya.......hehehe...

Selesai urusan untuk hari ini....alhamdulillah......semoga perjalanan abang saya dan keluarganya dilindungi Ilahi.....aminnn....



Haikal dan ican...



Izzah dan opahnya [emak kakak ipar saya pun ikut sekali]

Gambar yang sempat mereka wasap dalam group sebelum berlepas.....abang saya sefamily pilih untuk duduk di business class....dan rezeki diaorang....dapat naik kapal terbang Airbus A380 yang baru nih......ehhhh kemain sangat....teruja jugak saya....pasai tu depa dok hantar gambar nih.....nak bagi mak2 sedara teringin la nih......ahahaha....



Alhamdulillah....seawal pagi....dapat gambar nih dari anak sedara..... mereka dah selamat sampai ke Madinah dan Miqat di Bir Ali untuk umrah pertama mereka.....

Semoga perjalanan mereka dipermudahkan dan mendapat umrah yang mabrur......Allahumma aminn....





Terima kasih kerana membaca entry ini =)))


2 comments: