Thursday, January 5, 2017

FIRST WALIMATULURUS FOR 2017

Assalammualaikum dan salam kasih sayang jiwa2 kesayangan Ilahi....moga hari ini mendatangkan sejuta kebaikkan buat kita semua.....Allahumma Aminn...

Hari ni nak cerita tentang majlis walimatulurus anak sepupu saya di MH Hotel Sg Siput pada 1.1.2017.

Masa ni saya dah tak berapa sihat....demam selsema melanda.... musim orang demam....dalam rumah saya....kakak yang sulung yang pertama kena demam...lepas tu saya.....lepas tu kakak atas saya....dan latest yang demam...anak sedara saya....berjangkit jangkit....

Ok..kita tinggalkan bab demam2 tu ye....hehehe...
Adik beradik saya kecuali abang saya...semuanya balik untuk menghadiri majlis resepsi anak sepupu saya tu. Maka semacam kenduri lah rumah mak saya tu..... saya suami dan anak2 sedara lelaki....tidur di my baiti jannati....walaupun belum complete sepenuhnya....tapiii setakat nak tidur tu.....tak jadi hal lah...... tak payah pasang air cond katanya...... sejuk ya amat rumah tu....bila mereka kena tidur di ruang tamu rumah saya tu......heheheehe.....sejuk sangat katanya......

Ok...berbalik pada walimatulurus sepupu saya tu....... Tema yang ditetapkan...untuk lelaki....kena pakai baju batik manakala untuk wanita pula tema pakaiannya songket. Tapiii....kitaorang memang lupa sangat bab pakaian tu....so...semuanya main redah je pakai ikut suka hati kitaorang je.....hehehe..... kalau nak ikukan kena pakai songket....memang ada baju songket...tapiii sebab terlupa tuuu......tak kisahlah kannn.......

Masa masuk dalam ballroom tu.... baru terperasan....ehhh apasal semua lelaki pakai batik....dan tak ramai wanita yang pakai songket sebenarnya.... cuma tuan rumah je yang pakai songket.....hehehe.....Tak kisah lah tuuuu......janji kita datang memenuhi undangan....


Gambar kami....mak2 dan pak sedara serta sepupu sepapat yang ada....


Dengan kakak2 saya..


Saya suke gambar nih....sebab ada terselit wajah budak comelllll yang tgh dok tgk muka mak dan pak sedara tgh berposing......heheheee....


Dengan mak, kakak2 saya dan sepupu saya...

Gambar pengantin memang tak sempat nak snap pun....sebab memasing sibuk makan dan jumpa dengan mak mak sedara dan sepupu sepapat..... memang meriah sangatlah.....sebab jarang2 sangat berjumpa dan berkumpul semua.....


Last but not least....harus ada gambar kami berdua.. =)))

Tq kepada sepupu yang menjemput kami ke majlis walimatulurus anaknya.....kira pangkat anak sedara le tu kannn.....dan InshaaAllah...dalam bulan 3 nanti ada lagi kenduri walimatulurus sepupu kitaorang...... nak jumpa sedara mara berkumpul semua..... time2 kenduri macam2 ginilah.....atau hari raya.....Kalau ada rezeki...boleh gathering lagi bulan 3 nanti...InshaaAllah.....

So...inilah permulaan tahun 2017 kitaorang.....seronok jugak...awal2 tahun dah dapat jumpa dengan sedara mara semua....=)))




Terima kasih kerana membaca entry ini!

2 comments: