Wednesday, February 1, 2017

HELLO FEBRUARI 2017

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Entry pertama untuk bulan Februari 2017
Semoga Allah memberkati perjalanan hidup kita di bumi yang sementara ini. Allahumma aminnnn

Ok...baru2 ni, [hujung Januari] bersempena dengan Tahun Baru Cina.....saya dan suami serta mak dan abah dan abang saya sekeluarga bercuti cuti Malaysia di Avillion PD selama 3 hari 2 malam. Entry ni akan saya ceritakan selepas ni ok....

Percutian yang tidak dirancang sebenarnya....sebab saya sendiri pun tak tahu....plan abang saya tu menjadi ke tidak.... hari Jumaat nak pergi....hari selasa [dalam minggu yang sama] baru abang saya confirm dengan saya.....so....nak tak nak.....saya pun ambik cuti mengejut je lah......hehehe...alhamdulillah.....

Januari yang berlalu meninggalkan saya dengan kenangan suka dan duka...
Namun semuanya itu menyedarkan saya....betapa...hati2 manusia itu penuh dengan bermacam rencah dan warna......Apa yang boleh saya perkatakan.....semoga Allah membuka pintu hati saya dan mereka dengan hidayahNya....semoga mereka bertemu dengan jawapan yang sebenar yang menjadi persoalan pada mereka.........menunjukkan sikap yang baik kepada insan yang tidak berdosa...... sedar akan tanggungjawab yang sewajibnya......dan senantiasa berfikir terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sesuatu perkataan......Allah tahu segalanya.....DIA Maha Adil...semoga DIA memberi keampunannya pada saya dan pada mereka........ Allahumma Aminnn....

Untuk Februari ni.....

Harap ada yang lebih baik akan hadir dalam hidup kita......InshaaAllah...and still waiting untuk salah satu impian saya dan suami....apa diaaa....nanti saya ceirtakan [kalau dah tercapai....InshaaAllah....]...harap dapatlah tercapai dalam bulan Februari ni......

Hello Februari...

Semoga aura baru hadir dalam hidup kita dan menolak aura negatif yang cuba menghampiri..... benar....berdiam itu lebih baik dari berkata-kata....maka....saya akan terus berdiam lagi selepas ini..... ada yang cakap...kalau berdiam tidak menyelesaikan masalah kan.....no no no....sebenarnya.....berdiam itu lebih baik dari mengeluarkan sesuatu perkataan...... dan Allah tahu semuanya....lambat dan cepat....DIA pasti akan tunjukkan kebenaran.....

Doa yang baik2.....ucaplah yang baik2 jua....moga rahmatNya senantiasa mengiringi perjalanan hidup kita.....bersihkan hati dan bersihkan jiwa......

Kadang2 dalam sesetengah perkara...
kita terpaksa bersikap hipokrit demi menjaga, 
memuaskan hati serta menggembirakan hati orang lain. 
Kadang-kadang terpaksa melukakan hati seseorang 
untuk menjaga hati orang sekeliling.Senantiasalah rasional terhadap diri sendiri dan orang sekeliling. 
Jom muhasabah diri!!

Mana yang baik jadikan panduan...yang buruk dibuang jauh2....




Terima kasih kerana membaca entry ini!

No comments:

Post a Comment