Wednesday, March 22, 2017

CERITA KOSONG HARI MINGGU #2

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Jumaat 17 March 2017 hingga Ahad 19 March 2017
Ni just nak jot down aktiviti sepanjang minggu.....[tetiba terajin]

Start hari Jumaat....Tengah hari...kitaorang [saya dgn suami] gerak ke KL. Sepanjang jalan ke arah Selatan......setakat hari Jumaat tu ok je....tapiii.....untuk ke Utara...agak sibuk.

Masa ni terbayang2 perjalanan balik esok [sabtu] sebab cuti persekolahan kan dah bermula......harus highway akan sesak.....uwaaaaa....

Sampai je rumah abang saya...kebetulan abang saya ambik anak dia di Kuala Klawang....so..kita duduk rehat sambil main2 dengan dobot demokkk yang dah banyak akal....

Lepas maghrib....en suami ajak keluar sebab nak cari cable nak charge phone...terlupa nak bawak.....adoiyaiii.....

Masa nak keluar nih......semua anak2 abang saya nak ikut kecuali dobot lah kann..... kitaorang pergi ke Tesco Extra Ampang tu..... memalam macam tu pun memang ramai orang......

Lepas selesai urusan di sana......anak2 sedara ajak pg makan.... jenuh suruh depe pikir2 kat mana nak makan....akhirnya....Haikal ajak pg makan di Tapak KL....yang kat depan KLCC tu....

Jalan tak le sesak sangat nak kesana.....10 minit dah sampai dari Tesco Extra tu.....
Parking pun senang je dapat.

Kitaorang round keliling tgk apa yang menarik.

Ok sedikit info tentang Food Truck Park Tapak Urban Street nih....kakak cerita kat sini terus lah ea...



Tapak Urban Street Dining ni antara yang pertama di Malaysia yang berkonsepkan Food Truck. Terletak di tengah2 Bandaraya Kuala Lumpur di pusat pelancongan berhampiran dengan KLCC dan di buka pada setiap hari bermula dari jam 7.00 malam hingga ke lewat malam.

Terdapat pelbagai jenis makanan & minuman tempatan dan juga western yang boleh di pilih di truck2 yang ada di Tapak tersebut.

Di situ juga, disediakan tempat duduk dan kemudahan awam yang lain bagi keselesaan pengunjung dari dalam dan dari luar negara.

Sesiapa yang suka dengan konsep keterbukaan ini...boleh lah mencubanya di Tapak Urban Street Dining nih...... Tapak ni boleh menjadi antara tarikan utama pelancong.

Senang cite....kalau nak melepak reramai dengan kawan2......memang inilah tempat yang sesuai....

Kitaorang pusing2 cari apa yang kitaorang nak.....memacam ada......harga dia ok ok je lah....nak kata mahal sangat pun tak...nak kata murah sangat pun tak.......boleh lah.....makanan dia pun macma tu jugak....ada yang sedap dan ada yang biasa2 je.....

Masa tgh mencari2 makan....sekali terjumpa sahabat sepermainan masa zaman kecik2 dulu......tak jumpa kat Ipoh...jumpa kat situ pulak.....hehehe...sempatlah berbual2 kosong.... dia kata....dia ternampak suami saya...then baru cari saya......memang......kawan2 sy selalu cam muka suami saya dulu berbanding saya......sebab wajah saya dah berubah ke ntahlah.....hehehee....nasib ada encik tu......tempat untuk orang cam muka saya......=))))



Dalam pkl 12 tgh malam...barulah kitaorang gerak balik ke rumah abang saya....On the way nak balik tu....abang saya call....kata anak2 dia tak susun baju lagi dalam beg....esoknya dah nak fly......aiyokkk....terus mak sedara membebel dalam kete macam mak nenek......semua nya diam.....ahahahaa......

Balik tu....diaorang kemas bag sampailah ke pukul 1.00 pagi......sempat jugaklah sembang2 dengan abang saya......

Esok nya

Sabtu - 18 March 2017

Seawal 5.30 pagi...kitaorang dah gerak ke KLIA....singgah di perhentian R&R untuk solat subuh....mujurlah sampai awal.

Kejadian kat KLIA.....abang saya nak masuk departure awal sebab diaorang naik business class...so...memang ada breakfast kat dalam Business Class Lounge tu....[kemain sangat mamat tu okkk....] en suami saya pergi parking kete.....manakala saya dan bibik ikut abang saya.....dan dan pulak line digi masa tu problem nak mam.....banyak kali call tak dapat....adoiyaiii..... kakak ipar takut nak tinggalkan saya dgn bibik....takut tak balik katanya.....hehehe....saya cakap....tak pe..masuk je lah dulu...pepandai lah saya cari en suami saya tu....sebab line problem je.....kejap2 lagi mesti ok.....so..hantar diaorang masuk ke departure..... alhamdulillah...beberapa minit lepas tu line terus ok......jumpalah dengan en suami....tak sempat en suami nak jumpa abang saya tu......terus call bgtahu kata saya dah jumpa suami saya.....takut nanti diaorang makan pun tak senang.....=))

Kitaorang gerak balik ke PJ....breakfast dengan keluarga mertua saya.....jumpa sekejap je pun....dah lama tak balik.......dapat sembang sekejap pun jadi lahhh.....bibik kitaorang angkut sekali......lepas tu balik semula ke Ampang....bapa saudara saya nak tumpang balik ke Ipoh.....on the way tu ingat nak jumpa adam bam bam sekejap...sekali adam pun tak sihat....dia ke klinik....so..kita jumpa minggu ni je lah InshaaAllah. Sementelah......en suami pun tak berapa sihat lagi.....dia nak balik awal sebab takut jalan jammed katanya....

So..kitaorang dari KL gerak pukul 11.00 pagi..... memula dari KL......semuanya berjalan lancar....sekali...tiba je Rawang.....semua kereta bergerak perlahan.....adoiyaiii....... punyalah banyak kereta nak ke utara....bertabah lah semua yang ada dalam kete tu.....



Sampai Tg Malim...en suami ajak singgah makan di Andri Nasi Padang. So...exit Tg Malim dan mula mencari kedai makan tu.....

Saya ceritakan disini
Andri Nasi Padang Tg Malim

Bapa saudara saya tak boleh lapar...sebab dia baru je beberapa bulan buat pembedahan buang perut.....[bapa saudara saya ni pesakit cancer perut tahap 4.........alhamdulillah....lepas pembedahan....dah ok dah.....harap terus sihat] so...saya dan suami agak risau jugak...sebab jalan sesak....tak harap sangat nak makan di R&R.

Alhamdulillah....selesai lunch.....kita meneruskan lagi perjalanan kita ke Ipoh. Memang sepanjang jalan tu bergerak perlahan sangat2....... kitaorang sampai Ipoh.....pukul 5.30 petang. Kami hantar bapa saudara ke Mydin Meru sebab mak saudara saya tunggu kat sana.....selesai solat semua...kami rehat sekejap....pekena teh tarik.....lepas tu terus mintak diri nak balik....memang dah kepenatan macam kerja tebang pokok balak ok.........sampai mak saya pun dah banyak2 kali call....tanya di mana...di mana.....kerisauan orang tua tu......

Esoknya....

Ahad - 19 March 2017



Bawa mak dan abah ke kenduri sepupu belah abah di Kuala Kangsar.
Mujur jalan tak jammed.....

Dapatlah jumpa dengan sepupu sepapat di Kuala.....Macam biasa...riuh rendah dibuatnya.....sebab kami jarang berjumpa......bestnya.....sepupu tapaukan umbut pisang yang sangat2 awesome!!! Tapii tak lama la kat sana...lepas makan je...kitaorang terus balik ke Ipoh....sebab petang katanya nak keluar lagi.



Singgah R&R membeli buah2an.....ada banyak buah kuning tuuu....apa nama dia ntah....tapiii saya tak minat.... yang saya minat buah jambu dan pineapple nih......jom borong bebanyak.....=)))

Dapatlah berehat sekejap...... hari pulak sepanjang hari tu hujan.....memang nyaman dan best sangat....

Pukul 6.00 petang.... ajak mak dan abah keluar makan ke Pakeeza....katanya nak makan nasi briyani....so..kita makan di Pakeeza je lah.......call kakak saya ajak join sekali......lagi best kalau reramai...


Hidangan briayani selera kami sekeluarga.....


Ni satu gambar je yang ada.....=)))

Dalam pukul 7.45 pm macam tu.....dah selamat sampai ke rumah......dan kita start prepare untuk kerja esoknya.......

Itulah kejadian di minggu ni......pengalaman berjam jam dalam kete.......rasa sangat2 letih....Sabtu Ahad ni nak kena hadap lagiiii.........nak hantar bibik dan nak ambik abang saya sekeluarga di airport.......... moga Allah permudahkan segalanya........Allahumma amin....

Jumpa di entry akan datang...


Terima kasih kerana membaca entry ini !!!

2 comments: