Tuesday, March 14, 2017

CERITA KOSONG HARI MINGGU

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Minggu lepas dengan minggu ni.....minggu2 tak sihat saya dan suami.
Memula suami yang kena demam selsema dan batuk..... nasib tak berjangkit dengan saya....

Malas nak ke klinik...... kita ke pharmacy je..... selalunya akan ke Caring sebab biasa dengan dia punya pharmacist yang sangat friendly. Bila dia nak bg ubat2 tertentu...dia akan explain betul2..... sangat concern jugakkk......so...memang sesiapa yang kat area rumah saya nih....nak cari pharmacy yang ok....sila ke Aeon Klebang..... Pharmacy Caring....

En suami sakit dada dan susah nak bernafas disebabkan kahak yang terlalu banyak...... so...explain kat pharmacist tu.....dia just bagi ubat untuk cairkan kahak which is....Lozenges yang direndam....... kemudian di minum....3 kali minum.......legaaa banyak katanya..... Barulah boleh tidur dengan sempurna katanya....hehehe...

Ahad tu.....tetiba pulak urat belikat saya sakit........memang sakit sangat2..... paling worst terasa sakit tu waktu malam.....sakit dia naik sampai ke kepala.....memang tak tidur di buatnya...selalu kalau sakit macam tu.....sekejap je.....ni memang sakit melampau.....

So..isnin...terus ambik EL....kita sekali lagi ke pharmacy caring....

Pharmacist tu bagi saya ubat Norgesic [tablet] untuk redakan kesakitan otot....dan satu lagi Kenhancer plaster [macam koyok tuuu...katanya guna jika perlu sahaja.....kalau sakit sikit.....tak perlu guna.....] Plaster tu boleh guna selama 12 jam....

Alhamdulillah....malam tu dah semakin ok....ok sangat2 dari sebelum.... Hari ni gagah jugaklah ke tempat kerja...

Malam tadi...en suami pulak tak boleh nak tidur....tetiba batuk tak berhenti......memang saya tak sedar apa....sebab makan ubat....ubat yang pharmacist tu bagi.....ubat yang mengantuk...so memang saya tak sedar.....sedar2 jam berbunyi....terus bangun.....tengok en suami baru masuk bilik...pelik pun ada....sekali dia kata....dia tak boleh tidur malam tadi sebab batuk....so..duduk kat ruang tamu....sekali mak saya terjaga sebab dengar dia batuk tak henti...... mak saya terus bakar bawang putih dan bagi en suami saya makan.....suami saya cakap...lepas makan bawang putih yang mak saya bakar tu......terus hilang batuk dia.....mujarab sangat petua mak saya tu...kata en suami lahhh......memang masa ke tempat kerja pun...dia dah tak batuk.....alhamdulillah.....dia kata legaaa sangat.......[soo...bolehlah isteri simpan petua tu untuk di kemudian hari......tetiba terkeluar dialog nih...."jom pg mydin beli bawang putih bebanyak......" ahahahaaaa....]

Minggu ni memang minggu sakit.....

Kita merancang....Allah juga merancang....namun perancangan Allah jugalah yang terbaik.....
Plan asal nak cuti2 dengan en suami..... dah siap ambik cuti.....sekali....dah dua2nya tak sihat....kita postpone cuti ke hari lain.....sementelah pulak....tetiba je abang saya call mintak tolong saya dan suami ke KL hantar dia ke airport hari sabtu ni....dia nak melancong sekeluarga ke Jepun selama seminggu.....dan suruh saya bawak bibik dia balik ke Ipoh..... ingat nak suruh ikut sekali ke Jepun........huahuahua...... actually....kakak ipar ada ajak kami ikut sekali melancong ke Jepun masa cuti2 kat Avillion hari tuuu [pelawa saya dan suami.......suruh abang saya sponsor......ahahahaaa......terbatuk2 mamat tuuu dengar.......ehhh apasalahnya.....sekali sekala okk......belanja adik sendiri heheheee.....tak tu pun orang selalu je kata abang saya yang sponsor adik beradik saya kalau nak ke mana2 pun.....excuse me........] tapi tapii tapiii....saya dengan en suami menolak dengan cara yang baik..... dulu pun pernah jugak abang saya sendiri yang pelawa saya dan suami ke London & Paris.... tapiiii kami tak nak...sebab masa tu clash dengan time table suami. Belum ada rezeki nak ke negara Europe nih.....InshaaAllah....may be suatu hari nanti.......nak nak pulak dapat pergi satu family......lagiiiiii best dan meriah macam masa ke Hong Kong tu.....[tu boleh masuk dalam wish list utk tahun2 akan datang] yang paling saya harapkan....dapat menunaikan umrah sekeluarga......memang harap sangat2.....

Harap segala mak nenek sakit nih beransur ansur hilang.......

Semoga perjalanan kami start hari jumaat ni sampailah ke minggu depan di permudahkan......

Tu je untuk rekod minggu lepas...nanti kita cerita cerita lagi..... =))



Terima kasih kerana membaca entry ini!

2 comments:

  1. sekolah2 kt ipoh byk kena influenza kan.
    sek abg akk ngajar pun ramai yg kena.
    take care tau uolss... :)

    ReplyDelete