Thursday, April 20, 2017

GATHERING SEKELUARGA DI PAKEEZA RESTAURANT

Hye semuaaa...
Ceritera awal bulan April.

8 April 2017 - Sabtu
Selain berkumpul di majlis perkahwinan sepupu belah mak saya....
kami jugak berkumpul sekeluarga.

Memang jarang jugak kami ni dapat berkumpul adik beradik kesemuanya....
Tambahan pula...masing2 dah sibuk dengan commitment masing2....

Kali ni pun masih tak cukup korum....sebab abang ipar saya ke outstation... 
anak sedara lelaki saya kat MRSM...tak boleh nak balik minggu tu.....

Yang paling best....anak2 sedara perempuan......
dapat keluar bersama sambil tengok2 movie. 
So diaorang tak de masa kitaorang berkumpul makan2 nih......

Kebetulan mak sedara saya [anak angkat opah merangkap adik angkat mak.....
dan dah macam adik beradik sendiri] dan anak menantu dia singgah di rumah mak.... nak solat sesambil nak bersembang2 dengan mak...al maklumlah dah lama tak jumpa..... so..inilah peluang nak bersembang sembang......

Kebetulan memang setiap kali kami adik beradik berkumpul...kitaorang akan pergi makan2 bersama....without failed.... kalau tak makan malam....makan pagi pun jadi jugak......hehehe....

Plan asal...nak ke rumah mak sedara saya nak berkumpul dengan mak2 dan pak2 sedara semuanya....sebab ada majlis di sebelah malam........tapiii untuk meraikan mak sedara saya dan sepupu....abang saya decide nak makan keluar sekeluarga.....sebab memang kami jarang2 sangat berjumpa...

Kakak saya booked di Restoran Pakeeza untuk 21 orang. Sebab staff restoran tu dah biasa deal dengan kakak saya nih.......susah jugak kat Ipoh ni nak cari restoran yang macam privacy sikit selain kat hotel.... harapkan kat Pakeeza je lah.... yang lelain semuanya hipster cafe...yang ni tak sesuai untuk orang2 veteran macam mak abah & makcik saya......hahahaaa....dan jiwa abang saya pun jiwa veteran jugak....so...better kita cari yang betul2 mengikut citarasa orang2 veteran nih ok.........dulu pernah saya ajak makan2 kat restoran kampung....sekali spoiled sangat bila apa yang kita nak makan tu tak ada....lepas tu service dia sangat2 lembap....... byk2 kali kena jeling dengan abang saya.........ahahahaaa.........tak payah nak sakit2 kepala fikir.....jom je lah ke Pakeeza nih........ lagipun roti puri dia memang terbaik..........selalu pun kalau saya dgn suami ke sini.....semata-mata nak makan nasi briyani tandoori dengan puri...kali ni memang abang saya yang belanja......
 
Ehhh tapiii kekadang kitaorang adik beradik buat collection jugak......untuk tujuan nak kenduri ke nak buat jamuan ke....open house ke...iftar jemaie ke.....iftar sekeluarga ke.......dan memacam aktiviti kekeluargaan lah...sebab....sama2 nak happy....sama2 nak dapat pahala....so....kena sama2 balance lah.....

Tak banyak sangat ambil gambar.... saya banyak ambil video....tapiiiii sampai sekarang tak reti macam mana nak masuk kan video dalam blog nih....ehh lantak lah.....
buat simpanan peribadi je lahh......


Semua muka2 dah penat sebenarnya nih.... sebab siang tadinya kenduri kawin sepupu.....panas lit lit.....lepas tu non stop.... tak rehat....sebab balik je rumah....kita sembang2.....ye lah..jarang berkumpul reramai.....kat sini pun bersembang lagi.......hehehee...

Baru nampak muka en suami..... dia pun penat jugak sebenarnya..... 
tapiii syukur sangat2....berbaloi lah dia ke tournament tuuu.....dapat no 4 daripada ratusan participant.......alhamdulillah...


gambar ni je yang ada......hehehe.... mak cik yah saya dan anak menantunya....
[sepupu kitaorang].




Sebahagian daripada menu yang kami pilih....dan kari kepala ikan dia sangat2 marbeles....setiap kali pegi dan order menu nih....setiap kali rasa dia sama je....tak berubah ok....dan dia punya puri pun sangat sedap...selalu puri banyak minyak kan...yang ni...puri dia just nice je......tak banyak minyak.....dan yang penting sedap....

Alhamdulillah.....jam 10.00 malam...kitaorag gerak balik.....mak sedara dan sepupu terus balik ke Teluk Intan katanya...... kebetulan anak kakak sulung saya...yang sulung sekali tu tetiba penat....terpaksa bergegas bawak ke hospital perubatan berdekatan......

Nasib tak admitted.....bila balik ke rumah...elok je dia tersenyum2..... 
tetiba ada asma pulak......mama babah dia tak ada asma pun....

Tu je lah ceritera gathering adik beradik saya....

Esok paginya...sekali lagi....kitaorang gathering adik beradik kat kopi bean [kecuali abang saya....dia tak join....] bestnya....kali ni kakak saya pulak yang belanja kitaorang adik beradik......alhamdulillah.....sebelum2 ni kakak saya yang lagi sorang......kita ambik turn pulak [ni penjelasan pada orang yang suka menyibuk ttg perihal kami adik beradik...yang selalu kata.....abang saya yang selalu payung kitaorang....excuse me].

Tapiii tak kisah lah....yang penting kitaorang adik beradik ni sangat rapat....dan geng gosip jugakkkk [baik kakak baik abang....sama je....] ahahahaa.... =))))


Belanja satu gambar kami [gambar ni je yang ada]....kebetulan tgh breakfast kat sini...terjumpa dengan sahabat sepermainan masa kecik2 dulu......sekarang dah tak kecik dah......dia dah ada family dan anak dia pun dah besarr sebaya anak sulung abang saya....
sooo...kakak saya ni jemput sahabat kitaorang ni breakfast sekali.....rezeki kann....sesambil sembang sesambil makan sama2...

 
 
 
Terima kasih kerana membaca entry ini!

2 comments: