Monday, April 17, 2017

KENDURI KAWIN SEPUPU

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.

Hari ni nak cerita tentang kenduri sepupu belah mak saya.
[Baru ada kesempatan nak buat entry nih]

8 April 2017 - Sabtu - Tarikh yang dipilih oleh sepupu saya untuk majlis perkahwinan dia dan isteri.

Masa ni kami berkumpul adik beradik sekeluarga dan saudara mara yang dekat dan yang jauh. Cumanya abang ipar saya sorang je yang tak dapat nak join sebab ke Philippine... dan pada hari majlis diadakan...en suami saya pulak ada tournament di UTP. Jadinya saya sensoranglah......tak kisahlahhh....boleh je join kakak2 saya....=)))

Dalam kegembiraan untuk meraikan pengantin baru... berita sedih hadir menyelubungi keluarga sebelah isterinya....dimana....bapanya meninggal pada hari Jumaat tu [sehari sebelum majlis]...Sesungguhnya janji Allah itu pasti..... Pada awal majlis.... setelah pengantin tiba.... memang agak sayu sebab ada tangisan dari keluarga pengantin perempuan [saudara mara beliau] mengucapkan takziah kepada pengantin perempuan dan keluarganya..... [tetiba mata kakak pun masuk habuk].

Ok...tak mo sedih2....
Jom tengok gambar2 yang sempat saya ambil di sekitar majlis....


Mak sedara tumpang anak sedara....
Kitaorang sampai agak lewat jugaklah....sebab jalan masa tu jem teruk....[sabar je lah....] tapiii kakak tetap buat muka maintain..hehehe.... Biar lambat asalkan selamat.


Tuan besar ni siap tido lagiiii...


Kemain lenaa.....nasib dia tido...jalan pulak jem.....


Goodies dari pihak pengantin lelaki...Botol2 ni pun saya tak ambik.....


Ni untuk budak2.. tak tahu apa isi dalam sebab tak ambik pun goodies2 nih....Untuk kali ni memang tak sempat nak membantu mak sedara saya....sebabnya memasing sibuk dengan urusan.


Perasan pengantin sangat....padahal dah pengantin purba kot....ahahahaa....
Eh....en suami tak de....so...sensorang je lah....


Posing dengan kakak saya....suami dia pun tak de.....ke Philippine


Kami bertiga.... Kebetulan baju nak sama color....
ada yang tanya...mana lagi sorang..... 
ok jap lagi kakak jawab ok....hehehe...


kakak saya dengan anak dia dan anak sedara....
ehhh dah besooo anak2 sedara...




Kitaorang ambik kesempatan bergambar dengan salah sorang pemain import PKNP
Dia ni je yang sempat kitaorang tahan....semua yang lain dah beredar....nasib lah dia ni sporting....
Apa nama dia...saya pun tak tahu....
Sebenarnya bukan minat sangat kat bola pun....sesaja gatei je nak bergambar....ahahaa...
Sepupu saya pemain simpanan untuk pasukan PKNP....so...masa nih...satu team PKNP datang memeriahkan majlis dia.....kemain ramaiii....


Anak2 sedara yang rapat dengan sepupu saya nih


Depe sibuk nak bergambar...tetiba mak sedara datang menyibuk kat situ....ahahaa..


Kami adik beradik dan sorang sepupu


Antara kaum keluarga saya yang sempat bergambar...yang lain ntah ke mana....


sebahagian dari family abang saya.


Dengan sepupu


Sepupu lagiii...kat pelamin pulak....nampak tak..kitaorang kat area pelamin je....hahahaa....sebab apa tauu...sebab ada kipas besauuu kat situ....panas lit lit masa nih.......


Dan ini jawapan kenapa...bila kami bergambar asyik bertiga sahaja....
selalu orang akan tanya....sorang lagi mana...[sebab kami berempat beradik perempuan...]
ni lah dia sorang lagi nyaaa.....
Sibuk dengan anak kiri kanan ok...hehehee...
Dua2 anak mama.......

memang banyak gambar kitaorang je lah....sila jangan jemu ok....hehehe...

Alhamdulillah...majlis berjalan lancar.....Memang ramai sangat tetamu yang datang.

Ada majlis makan2 di sebelah malam....selalunya.... memang adik beradik mak dan sepupu sepapat yang ada akan berkumpul reramai seperti kebiasaannya di rumah kenduri tu pada sebelah malamnya.....
Sebab masa nilah kitaorang nak bersembang2 banyak perkara....sebab di sebelah siang sibuk layan tetamu [sedara mara yang datang dari jauh]...so..sebelah malam...kita sembang sambil gelak2... memang selalunya kami sekeluarga harus akan join....tapiii tapiii tapiiii.....malam tu...kitaorang sekeluarga tak dapat nak join......
Sebab kami gathering sekeluarga di Pakeeza Restaurant bersama keluarga mak cik saya....yang ni nanti saya ceritakan di next entry.


Last but not least...
To my cousin Nasrul & Isteri..
Barakallahulakuma wa baraka 'alaikuma wa jama'a bainakuma fi khair
Semoga Allah memberkati, merahmati buat kalian berdua dan semoga kekal bahagia hingga ke jannah...

Allahumma Amin....



Terima kasih kerana membaca entry ini !!

2 comments: