Friday, July 14, 2017

CERITERA RAYA 2017 PART 1

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.



Rasanya belum terlambat lagi untuk saya ucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

Kali ni kami sekeluarga jadi #teamrayaKL [saja suka suka buat hashtag...hehehee ehhhh bukan
#teamrayanilai keeee.....]

Ni first time kami sekeluarga kumpul beraya di luar Ipoh....selalu berkumpul di rumah mak abah di Ipoh......

Kebetulan mak baru je lepas buat operation. So..memang tak boleh nak travel jejauh.
Kitaorang decide untuk beraya je lah di KL...kebetulannya pulak abang saya ada satu lagi rumah kat Enstek.... so.... berkumpul je lah sekeluarga kat sana....

Sehari sebelum raya....kakak2 saya semuanya dah berkumpul kat rumah abang saya.
Manakala saya dengan suami hari raya pertama tu plan nak balik ke PJ...raya dulu kat sana.....malam atau esoknya baru balik ke Enstek.

Terasa sayu pulak memalam raya dgn pagi raya tu tak ada sesiapa kat rumah....tinggal saya dgn suami je....selalu dah riuh dah dengan suara mak saya membebel suruh buat itu dan ini.....sibuk nak masak itu ini....huhuhu...gamaknya ni lah perasaan orang yang kat perantauan tu kan......(teremosi kejap kakak pepagi raya tu...)

Saya dengan suami gerak dari Ipoh jam 9.00 pagi selepas settlekan anak2 berbulu dan pastikan depe tu semuanya ok.... Bestnya balik KL masa hari raya tu.....highway sangat2 lengang...... ke utara masih sibuk dan jem.....nampaknya ramai yang menuju ke utara lagi pada pagi raya pertama tu...


On the way nak ke KL...belah nak balik utara jem teruk...

Kitaorang sampai je PJ...beraya dengan mama....rehat kejap...terus ke Mentakab Pahang, kampung bapa mertua saya. Mama nak buat surprise katanya..... so...kita ikutkan je lah....

Lewat pukul 12 tghari...kitaorang gerak ke Pahang. Memula...mama kata..kampung pakcik kat Temerloh Pahang.....jalan nak menuju ke Pantai Timur jem sampai 10km....memang saja menempuh je lah kannn....hehehe...



Bila dah sampai ke Temerloh....tetiba mama kata....dia dah tersilap bg info.... katanya bukan Temerloh....Mentakab.....Ya ampunnnn.......terus patah belakang balik......dan alhamdulillah....sampai jugaklah kampung bapa mertua saya tu..... sebab mama lupa......dah 4 tahun tak balik kampung katanya.....hehehe.....so..ni nak buat surprise kat keluarga pakcik....

Memang ter surprise jugaklah.....nampak pakcik pun muka happy je bila tgk mama sampai.....

Ni pertama kali saya dan suami beraya dengan keluarga pakcik... [Pakcik tu bapa tiri suami saya....]. Happening jugaklah dapat berkenalan dengan keluarga bapa mertua saya tu..... memacam diaorang masak untuk kitaorang nih.....Ni pertama kali juga saya ke Pahang....

Memang tak sempat dan tak teringat pun nak ambik gambar.....sebab kami banyak bercerita macam2....makan pun macam2.....ahahahaa....so...memang tak ada gambar kami bersama.....dalam kete baru teringat.....senyum je lahhh......=)))

Lewat pukul 6 petang...kitaorang gerak balik ke KL.... tak semena mena...pakcik ikut kami balik sekali..... maka sambung lagi berborak dalam kete.....=)))

Sempat dinner sekali...lepas tu....en suami pun pengsan....penat katanya travel dari 9.00 pagi sampai 9.00 malam..... Ipoh - PJ - Temerloh - Mentakab - PJ.

Kita jumpa di next entry...

Terima kasih kerana membaca entry ini!

No comments:

Post a Comment