Tuesday, July 18, 2017

CERITERA RAYA 2017 PART 3 - LUNCH AT SHANGRI-LA HOTEL KL & BIRTHDAY KAKAK IPAR

Holaaa....
Hari ni dah nak balik Ipoh dah.....

Entry yang ni agak panjang sikit.....banyak gambar2 yang saya akan share.....=)))

Seawal pagi lagi kami dah bersiap nak balik KL.
Kebetulan mak saya ada appointment Dr. Nak check luka jahitan. Saya dengan suami gerak dulu ke KL bawa mak saya sebab appointment Dr pukul 10.00 pagi. Abang saya dengan kakak saya gerak lewat sikit.

Alhamdulillah...Allah mudahkan perjalanan kami dan segala urusan kami.....

Hari ni pulak tu....last day mak saya check up....lepas tu kena follow up setahun sekali.
Mak sempat la bergambar dengan Puan Dr yang sangat2 baik...

Siap Dr tu peluk2 mak saya....kata kat saya...mak saya ni kuat semangat dan sangat2 positive.....sebab mak saya cepat sihat......alhamdulillah.... [saya akan buat special entry ceritakan mengenai pembedahan emak saya ni]



Lepas jumpa Dr....kitaorang ronda2 Tesco sekejap......tengah ralit tgk2 barang...sekali abang saya call [diaorang dah sampai KL)......nak ajak lunch. Katanya lunch treat untuk raya sebelum kitaorang semua balik ke Ipoh......lagiiii.......Semuanya pun dah lapar sebab tak sempat breakfast.....

Kami lunch di Lemon Garden at Shangri La Hotel Kuala Lumpur.

Kakak yang sulung tak dapat join....
So..kami 4 beradik jelah lagiii....

Jom..tengok gambar yang sempat kami ambil.







Paling suka pergi ke tempat dessert.
Tempat utama kalau pergi mana2 buffet di hotel ke...mana2 lah.....saya akan tuju ke dessert dulu.....
kekadang makan dessert dulu baru makan makanan yang berat.....hehehe

Selain tu....saya suka tgk presentation setiap buffet yang disediakan.... suka tgk decoration yang diletakkan di setiap hidangan.....


























2 orang ni suka sangat makan benda nih......

















Secara keseluruhan, ada menu yang sedap dan ada menu yang biasa2.... ikut pada lidah memasing.... kebanyakkan yang dihidangkan...lebih kepada western dan chinese food.....

Selain daripada ais kosong yang disediakan di meja....kita boleh minta black coffee, coffee with fresh milk dan tea.....

Jom tgk gambar2 kami sekeluarga pulak..... selalu pun tak cukup korum....kakak yang sulung tak ada.....


Sesambil sambil tu sempatlah jugak buat perangai kan....hehehe


mak dan anak




 sepupu......hehehe



Ikut perancangan awal......nak celebrate birthday kakak ipar saya kat Dior KLCC.... Tapiii tapiii tapiii..... staff Dior yang handle party tu masih bercuti.....terpaksa abang saya ubah plan....terus buat sekali kat Shangri La Hotel....katanya Lunch raya sekali birthday party kakak ipar......

Memang happening sangat......sebab kakak ipar saya tak tahu plan abang saya nih......abang saya plan hari tu jugak....terus jumpa staff kat cafe tu....mintak cake....dan berpakat dgn kitaorang......masa kek tu sampai..terus nyanyi lagu happy birthday untuk kakak ipar saya....

Nampak wajah kakak ipar saya terkejut bercampur happy sangat2....alhamdulillah...kakak ipar saya memang betul2 happy hari tu..... dan kek yang abang saya order tu pun.....sedap ya amat......kek durian yang memang terasa makan durian..........cepat je kek tu habis.....sebab semuanya pun penggemar durian....lepas ni nak request kat abang saya.....beli seketoiii lagi mcm gitu utk sesaja makan.....=)))


Posing untuk Birthday girl...




adam yang banyak akai......


Sebelum balik....kita ambik gambar dulu...






Ambik gambar kat lobby pulak...
Alhamdulillah...dapat berkumpul semua......[kecuali family kakak yang sulung].
Dengan rahmatNya....moga KAMI dapat dikumpulkan semula di dalam syurgaNya....
Allahumma Aminnnn....


Tok omputih.....tok melayu.....=)))


Last but not least..... 
gambar kami 4 beradik dengan mak dan abah....

Lepas solat semua...kami gerak balik ke Ipoh...bawa sekali mak dan abah balik ke Ipoh memandangkan Dr pun dah kata mak saya dah ok dan dah boleh travel jejauh...cuma tak boleh buat kerja berat2 je....

Sedih pulak bila nak balik tu...moment2 best dengan adik beradik tu susah nak ditinggalkan.....

Inilah hikmahNya dengan setiap ujian yang Allah beri pada kami sekeluarga.....
Raya kali ni walau pun kami beraya dan berkumpul sekeluarga sahaja.....tapiiii kami mengukir kenangan yang sangat indah....
 
Dari penyediaan hidangan raya sampailah ke hidangan makan tengahari dan malam....kami adik beradik yang buat semuanya....[kecuali sayalah.....sebab...saya tak ada masa hari memasak....] Rendang ayam, kuah kacang dan ketupat dimasak oleh abang dan kakak ipar saya.... ayam masak merah dan daging masak hitam dimasak oleh kakak atas saya dan hidangan makan lunch dan dinner...kami sama2 sediakan....sambil memasak.....sambil tu bersembang...sambil bergurau senda......
Kalau sebelum ni mak saya yang akan sibuk di dapur...tapiii kali ni...mak hanya duduk dan menjadi pemerhati sambil menyahut2 apa yang kami bualkan....ahahaha....best ok memory tuuuu......

Perjalanan balik ke Ipoh sangat lancar....highway ke utara sangat2 clear.....bila toleh sebelah.....arah selatan....ya ampun....jem teruk....

Alhamdullah...kami selamat sampai Ipoh awal.....


To my only kakak ipar yang di sayangi....
Selamat Hari Lahir....
Moga senantiasa diberi kesihatan yang baik
Semoga senantiasa berada dalam pelukan kasih sayang yang Maha Esa....
Dan segala doa yang terbaik buat kak sarah dan kita sekeluarga....
Moga kita semua berada dalam rahmatNya.....Allahumma Amin....


Kita jumpa di next entry....
Kali ni sesi berjumpa sedara mara pula.....=)))






Terima kasih kerana membaca entry ini!

No comments:

Post a Comment