Wednesday, July 10, 2019

SINCERELY FROM MY HUSBAND

Assalammualaikum dan salam kasih sayang.
Sambungan daripada entry sebelum ni about my birthday.....

Ok... berbunga bunga hati kakak sebenarnya....
Banyak kejadian yang menggembirakan pada tarikh hari lahir kakak tu....

Memang setiap kali birthday saya....
Dari jam 12 tgh malam tu.....[kalau saya tido....memang selamatlah kan.....] kalo tak tido lagiii..... setiap tahun..... memang kena tadah telinga dengar en suami saya menyanyikan lagu happy birthday ikut versi suka hati dia lah kan..... so...kita dengar je lah suara udang galah dia tu.....lepas tu tepok tangannnn.......hehhh.....mmg setiap tahun macam tu okeh....tak terhenti disituuuu.....

Bangun pagi dia dok nyanyi versi lain pulakkkk.....lepas tu dalam kete lagiii....sampailah tak habis satu hari tu...ahahaaaaa.....nampak tak betapa gila2nya kami ni laki bini.....sampai birthday dia pun saya terikut ikut perangai dia......tau pulak dia rungsing........ahahahaaaa....ngeng kannn.....

Setiap tahun jugaklah...setiap kali birthday saya.....memang dia akan hantar dan ambil saya.....
Masa ambil saya dari kerja...... bukak je pintu kete......
Surpriseeee...... ada sejambak bunga yang saaaangat cantikkkk.......kakak suka ya hamat.....berbunga bunga hatiiiiiii........so..sepanjang jalan tu dok cerita kat suami apa yang berlaku satu hari tu lahhh....dari batu gajah sampai ke ipoh dok pok pek pok pek cerita kat dia.......ahahahaaaa....dan dia dok dengar je lah kannn......

Hari tu kitaorang balik rumah mak terus dan makan2 dengan kakak saya.....sebab mak kebetulan ke kl....so kitaorang saja jenguk rumah mak sesambil makan durian.....


Kakak sukaaaaaa......alhamdulillah.....


MasyaaAllah...cantiknya


A dozen of roses sincerely from my lovely husband...



So..dah habis lah cerita untuk hari tu.....

Esoknya...... ada lagi cerita....
Balik je kerja.....en suami bagi saya hadiah birthday.....
Ya ampunnn......
Jujurnya...saya tak pernah minta apa2 kat en suami nak claim hadiah birthday ke apa ke.....
Ntah bila masa dia pg beli saya pun tak tahulahhhhh.....

Katanya...tak bagi semalamnya sebab tertinggal kat opis....dan kebetulan en suami saya baru je balik dari Perlis untuk MAKSAK di sana....so...isnin dan selasa tu dia cuti..... makanya dia tak masuk opis..... hari rabu baru masuk opis....dan terus bawa balik.....ahahahaa....


Alhamdulillah......
Suka sesangat......tahu pulak dia saiz muka kita.....ahahahaaaa...katanya lebih kurang mama je kannn.......excited isteri okehhhh.....tqqqq suamiiii........


Kekdahnya.....dia nak suruh kakak ni beribadah bebanyak.....sebab umur dah banyakkk...katanyaaa...siap kamuuuu suamiii....ahahahaa
tak kisahlah......kakak sukaaaa ya hamat.......

Sabtu
Ada satu lagi surprise dari suami....
apasal macam rasa 7 hari 7 malam pulak sambut birthday kita nih........
[rasa nak gelak guling2 kitaaaaa....suami kita ni unsangkarable okeh....]

Kebetulan adik beradik saya balik hari sabtu tu utk attend kenduri kawin sepupu kitaorang....
So kebetulan dah ramai anak sedara..... sebab itulah en suami nak saya potong kek hari sabtu tu....
katanya bukan selalu.....okeh...kita turutkan je lah.....

Anak sedara sulung yang tolong pg belikan kek.....
Malam...lepas je habis sesi bbq kat rumah mak sedara tu.....
Kitaorang ke casuarina....bawak mak sekali.....en suami dengan anak sedara tunggu kitaorang kat Casuarina je......




Ni kek semalaman yang dah simpan dalam peti sejuk....


Mak sayaaaaa.....


Kitaorang celebrate sekali....
Sebab tarikh birthday dedekat je...
kakak saya 30.6 dan saya 2.7
jadi kami sesama potong kek =)))


Ice cream Chocolate chip...
 
Kitaorang minum2 dan makan2 ringan je kat sana.....at last, potong kek kat rumah esoknya....kek ice cream sesuai guna pisau betul bukan yg plastik tu...keras nak mam......hehh...

Apa2 pun....saya bersyukur sesangat sebab dikelilingi oleh insan2 yang ikhlas menyayangi saya.... kalau tak ikhlas....mereka tak buat semua nih......
Hanya sujud syukur padaNYA atas nikmat ini.... u know something....
kalau boleh saya nak orang2 yang ikhlas bersahabat dengan saya pun merasai kegembiraan dan nikmat yang saya rasa nih....
Namun....untuk saya membalas setiap apa yang mereka lakukan pada saya.....
rasanya tak terjangkau dek kemampuan saya.......

Hanya bermohon padaNYA agar nikmat yang Allah bagi ini....digandakan kepada mereka yang membuat hati saya berkembang mekar bagai bunga seladang........alhamdulillah....


Untuk suami....saya tak jangka dengan dia nih......
Ini anugerah terindah dari Allah buat saya.
Banyak2 kali saya cakap tqqqq dengan dia....
Sebab saya happy sesangat......
Itulah dia sejak dari awal kitaorang bernikah sampaiiiiilah sekarang....
Yang tahu...tahu lahhh....
suami saya mmg sejenis begitu.....bukan saja buat2...bukan berlakon ke apa ke....itu lah dia....
sejak dari dia nak mengorat saya lagiii....[ehhhh]......hahahahaaa
Jadinya saya abadikan kenangan indah ini di blog ini.....

Apa imipian saya?
Saya ingin dekatkan lagi diri saya pada DIA yang memberi pelbagai nikmat pada saya......
maka nikmat yang mana lagi yang mahu didustakan......



Alhamdulillah......




Terima kasih kerana membaca entry ini.





Nota kaki: Dalam pada saya happy....tetap jauh disudut hati...akan senantiasa terukir nama abah...
Moga abah tenang disana dan berada di kalangan hamba2Nya yang beriman dan soleh.....
Aminnn....Allahumma aminnnn....

No comments:

Post a Comment